printlogo


کد خبر: 235388تاریخ: 1400/7/4 00:00
سوژه

از اتاق کنترل دوپینگ به اتاق صدا و سیما
جای VAR در استادیوم آزادی تغییر کرد
فدراسیون فوتبال باید برای بازی 20 مهرماه مقابل کره‌جنوبی شرایط استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) را فراهم کند. بر همین اساس کارگروه تشکیل شده در تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌ها است و مهلت زیادی هم برای انجام این کار باقی نیست. پیش از این جانمایی‌ها برای اتاق VAR در ورزشگاه آزادی انجام شده بود. اتاق قدیمی کنترل دوپینگ در تونل استادیوم و زیر ورودی شرقی برای حضور کمک داوران ویدئویی در نظر گرفته شده بود اما حالا قرار است اتاقی که در اختیار صدا و سیما و مقابل میکس‌زون قدیمی ورزشگاه آزادی قرار داشت، به این کار اختصاص یابد. همچنین رختکن داوران نیز به همین اتاق انتقال خواهد یافت تا همه استانداردها در این زمینه رعایت شود.
تغییر اتاق کمک داوران ویدئویی از این جهت بود که برای کابل کشی، فراهم کردن زیرساخت‌های اینترنتی و دیگر موارد مربوط به این کار در جانمایی قبلی دشوارتر بود و حالا این تغییر می‌تواند کار را نیز تسریع ببخشد. البته به شرطی که تمام شرایط، امکانات و تغییرات فنی، عمرانی و تأسیساتی در ورزشگاه آزادی نیز به سرعت انجام شود تا همه چیز در موقع مقرر به پایان رسیده باشد.
با این حال برای ورود VAR و نصب آن، گرفتن تأییدیه‌ها، تست‌های لازم و سایر موارد لازم باید تا 15 مهرماه شرایط فراهم شده باشد تا استفاده از این تجهیزات در دیدار با کره‌جنوبی بدون مشکل انجام شود. از همین‌رو آنچه اهمیت دارد، زمان است که نباید در شرایط فعلی از دست برود و تمام دست‌اندرکاران باید هر چه سریع‌تر موانع را از سر راه بردارند. از آنجایی هم که فدراسیون اشاره دارد میزبانی دیدار به کره‌جنوبی به مسأله VAR گره خورده، نباید این موضوع عاملی برای به خطر افتادن میزبانی باشد.
 
 
طلسم 10 ساله پا بر جا می‌ماند؟
کره‌جنوبی در رویای شکست ایران
یک سایت کره‌ای به ارزیابی خود از دیدار حساس با ایران در انتخابی جام جهانی پرداخت. Fnnews درباره این بازی نوشت: «تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی مهرماه بعد از دیدار با سوریه باید در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی فوتبال ایران برود. ۱۰ سال است که کره نتوانسته ایران را شکست بدهد و حالا برای دهمین صعود به جام جهانی، باید بتواند این تیم را از پیش‌رو بردارد تا در موقعیت خوبی برای صعود از گروه قرار بگیرد. کره‌جنوبی اکنون یک برد و یک تساوی دارد و با تیم ملی ایرانی روبه‌رو می‌شود که اکنون دو برد به دست آورده و قبل از بازی با کره باید با امارات دیدار کند. دیدار با ایران سخت‌ترین بازی کره خواهد بود و مثل کوه بلندی است که باید فتح شود. کره ۳۱ بار در مسابقات رسمی خود با ایران روبه‌رو شده و ۹ برد، ۹ تساوی و ۱۳ باخت را در کارنامه دارد. پس از پیروزی یک بر صفر در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۱، در ۱۰ سال گذشته فوتبال کره هیچ‌گاه موفق به برد برابر ایران نشده است. حتی تیم ضعیف شده ایران با هدایت ویلموتس نیز در کره در دیداری دوستانه شکست نخورد. در انتخابی دوره قبل جام جهانی، کره در تهران با یک گل باخت و در سئول به تساوی بدون گل رسید. در دو بازی اول تیم ملی، نام ته هی، کوون چانگ هون، سون هئونگ مین و هوانگ یو جو مصدوم بودند و جسته و گریخته بازی کردند و باید تلاش شود تا با تمام قوا برابر ایران به میدان رفت تا رویای دهمین صعود پیاپی به جام جهانی واقعی‌تر شود.
 
 
حمایت کمیته ملی المپیک از تیم امید
با عزیزی خادم و مهدوی‌کیا تعامل کامل داریم
مهدی مهدوی‌کیا مدتی است که به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران انتخاب شده و کارش را در این تیم آغاز کرده است. سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره حضور مهدوی‌کیا در این تیم گفت: «با آقای عزیزی خادم جلساتی داشتیم. قرار شد کمیته المپیک در بخش هزینه و حمایت معنوی مسیر را با فدراسیون فوتبال جلو ببرد. روال این بوده که کمیته ملی المپیک در مسائل فنی تیم امید دخالت نمی‌کند اما در فرآیند مالی حمایت می‌کند. با عزیزی خادم تفاهم حداکثری داریم و مشکلی وجود ندارد. ضمن اینکه مهدوی کیا یکی از قهرمانان نامی ایران است و حضورش در تیم امید آینده خوبی را نوید می‌دهد.»

 


Page Generated in 0.0053 sec