printlogo


کد خبر: 235383تاریخ: 1400/7/3 00:00
فرصت تمام است آقای کومان

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi 
 
دیروز تیتر جالبی در رسانه‌های اسپانیایی کار شد: «کومان: اخراج من حیرت‌آور بود». اولش آدم فکر می‌کرد لابد لاپورتا بعد از چند نتیجه بد در دو هفته اخیر بالاخره کومان را اخراج کرده و حالا کومان به این ماجرا واکنش نشان داده اما وقتی متن خبر را می‌خواندی متوجه می‌شدی منظور اسطوره هلندی باشگاه بارسلونا اخراجش در بازی با کادیز است. همان بازی‌ای که پنجشنبه‌شب برگزار شد و بارسلونا نتوانست حتی یک گل بزند.
کومان در دقایق تلف شده بازی از زمین اخراج شد و با خنده‌ای از سر اعتراض زمین را ترک کرد. بارسا درست چند لحظه قبل از این اتفاق یک فرصت عالی برای گلزنی داشت و دیپای٬ بازیکنی که با اصرار کومان به بارسا آمده نتوانست موقعیت تک به تک با دروازه‌بان را تبدیل به گل کند.
بارسا البته از دقیقه ۶۰ دی‌یونگ را با کارت قرمز از دست داد و ۱۰ نفره بود. بسیاری از بازیکنانش مخصوصاً در فاز هجومی مصدوم هستند. کوتینیو به معنای واقعی ضعیف بازی می‌کند و خیلی چیزهای دیگر اما انتظارات از کومان بالاست.
کومان بعد از بازی گفت: «اگر موقعیت‌های خود را تبدیل به گل می‌کردیم، می‌توانستیم به‌عنوان تیم برنده از زمین خارج شویم، بخصوص آن موقعیتی که در دقایق پایانی بازی نصیب مهاجم ما شد.» راست هم می‌گوید ولی مسأله این است که اگر همین فردا او اخراج شود کسی تعجب نخواهد کرد. شاید خود کومان دوباره مصاحبه کند و بگوید اخراجش حیرت‌آور بوده.
 روزنامه‌های اسپانیایی دیروز نوشته بودند به احتمال قوی کومان یکشنبه اخراج می‌شود. یکشنبه یعنی فردا بارسا باید به مصاف لوانته برود و بعد هم چهارشنبه در لیگ قهرمانان با بنفیکا روبه‌رو می‌شود. مشخص نیست اگر کومان بازی با لوانته را ببرد سران بارسا بازهم او را اخراج می‌کنند یا نه اما مشخص است اگر نبرد دیگر جایی در نوکمپ نخواهد داشت.
او یکی از معدود مربیان ۳ دهه اخیر باشگاه بوده که بعضی وقت‌ها تیمش را با ترکیب 4-3-3 بازی نمی‌داد و همین اعتراض خیلی از بارسایی‌ها را به همراه داشت. آنها از او می‌خواستند به فلسفه باشگاه پایبند باشد اما کومان اعتقاد دارد ابزار مناسب 4-3-3 را ندارد.
حالا گفته می‌شود قرار است ژاوی جانشین او شود. به نظر بین گزینه‌های اولیه مثل کونته و پیرلو همین ژاوی بهترین باشد. هم مردی از جنس بارساست هم حمایت هواداران را خواهد داشت هم در قطر تجربه کسب کرده و هم با نسل جوان می‌تواند کنار بیاید. هرچه هست اما بارسا با این بازیکنان شاید به این زودی‌ها دوباره روزهای خوش چند فصل اخیر را نبیند. بارسا نیاز به زمان دارد و لاپورتا معتقد است این زمان بهتر است هزینه شخصی شود که ارزشش را داشته باشد. یکی مثل ژاوی!
 

Page Generated in 0.0058 sec