printlogo


کد خبر: 235380تاریخ: 1400/7/3 00:00
تیم ملی موفق شد در یک بازی پرگل و نزدیک به جمع ۸ تیم برتر جام‌جهانی فوتسال راه یابد
نفس‌مان در سینه حبس شد

 تیم ملی فوتسال ایران ساعت 18 دیروز(جمعه) در ورزشگاه ویلنیوس لیتوانی در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2021 به مصاف ازبکستان رفت و در یک نبرد نفسگیر و پایاپای در نهایت موفق شد با نتیجه 9 بر 8 ازبکستان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. سیدمحمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی ایران برای شروع این مسابقه ترکیب علیرضا صمیمی، حمید احمدی، محمدرضا سنگ سفیدی، علی حسن زاده و سعید احمدعباسی را به زمین فرستاد. ایران نیمه اول را با قدرت شروع کرد و در عرض ۵ دقیقه توسط حسن زاده و جاوید به گل رسید. گل جاوید روی کرنر ارسالی فرهاد فخیم و با یک شوت سرضرب زیبا به ثمر رسید. تیم ملی کشورمان بعد از این دو گل به تدریج عقب نشینی کرد و ازبکستان جریان بازی را در دست گرفت تا در نهایت یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. شاگردان ناظم الشریعه در ادامه مجدداً فشار را روی تیم ازبکستان افزایش دادند و چهار دقیقه مانده به پایان نیمه نخست با حرکت سعید احمدعباسی و شوت او اختلاف را به دو گل رساندند. ازبکستان با این گل و با وجود عقب بودن دو گل از ایران، دست از حملاتش بر نداشت و در دقیقه ۱۷ دو بار گلزنی کرد تا ایران را به دردسر بیندازد و کار را به تساوی بکشد.
در حالی که دو دقیقه به انتهای مسابقه باقی مانده بود، مسلم اولادقباد با یک حرکت انفرادی و با دربیل بازیکنان ازبکستان توپ را به فرهاد توکلی رساند تا او هم گل چهارم ایران را به ثمر برساند و به این ترتیب نیمه اول جذاب و نفسگیر در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ به سود ایران تمام شد.
20 دقیقه دوم با حملات شاگردان ناظم‌الشریعه آغاز شد و احمد عباسی و جاوید در دقایق 22 و 25، ایران را به گل‌های پنجم و ششم رساند. در دقیقه 28 هر دو تیم به گل رسیدند و رخمتوف برای ازبکستان و حسن‌زاده برای ایران گلزنی کردند. ازبکستان بیشتر دقایق نیمه دوم را به بازی پنج‌نفره گذراند، اما مسلم اولادقباد در دقیقه 30 برای اولین بار در این دیدار دروازه ازبک‌ها را گشود. در ادامه همروئف در دقیقه 31 و نیشونوف در دقیقه 33، گل‌های بعدی تیم رده بیست‌وپنجم جهان را به ثمر رساندند.
در شرایطی که به نظر می‌رسید بازی برای تیم ملی کشورمان دشوارتر شده است، احمد عباسی مجدداً در دقیقه 37 گلزنی کرد تا هت‌تریک خود را تکمیل کند و رخمتوف و همروئف هم به ترتیب گل‌های هفتم و هشتم ازبکستان را در دقایق 39 و 40 به ثمر رساندند. ایران نیز با پیروزی نفسگیر 9 بر 8 مقابل یکی از تیم‌هایی که در دیدارهای تدارکاتی و جام ملت‌های آسیا مقابل تیم کشورمان مغلوب شده است، به تنها تیم آسیایی راه‌یافته به جمع هشت تیم پایانی جام جهانی تبدیل شد.
یوزهای ایرانی روز پنجم مهر و در دور یک چهارم نهایی مسابقات مقابل قزاقستان صف‌آرایی خواهند کرد؛ تیمی که ناظم‌الشریعه آن را تیم «ب» برزیل خوانده بود.
 

Page Generated in 0.0054 sec