printlogo


کد خبر: 235377تاریخ: 1400/7/3 00:00
اسکوچیچ: بازی‌های پیش‌رو مهم است نه پیروزی‌های قبل
مهاجمان ایران می‌توانند در رئال مادرید بازی کنند

دراگان اسکوچیچ نیمکت ایران را از مارک ویلموتس مشهور تحویل گرفت که با دو شکست از عراق و بحرین، شرایط ایران را دشوار کرده بود و برخی تصور می‌کردند این موقعیت ناامیدکننده منجر به حذف ایران خواهد شد. اسکوچیچ در گفت و گو با گزارشگر بوسنیایی درباره شرایطی که بعد از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی ایران داشت، اینگونه صحبت می‌کند: «من یک سرمربی خارجی هستم اما راستش شبیه مربی‌ای بودم که در خانه کارم را آغاز می‌کردم چون من این بازیکنان و ذهنیت آنها را از زمان حضور در ایران می‌شناختم. با این حال اوضاع به هیچ‌وجه خوب نبود. آنها مقابل بحرین و عراق شکست خورده بودند و ما زیر فشار زیادی بودیم. در آن زمان حتی اجازه نداشتیم یک امتیاز از دست بدهیم؛ بنابراین همه چیز استرس‌زا بود. علاوه بر این ایران مدت‌ها بود که عراق و بحرین را شکست نداده بود اما ما با همه اینها خوب کنار آمدیم و الان تلاش می‌کنیم ریتم شکست ناپذیری را حفظ کنیم.»
 اسکوچیچ پنجمین مربی کروات ایران پس از برانکو ایوانکوویچ، میروسلاو بلاژویچ، تومیسلاو ایویچ و استانکو پوکله‌پوویچ است. ایران با او به ۹ برد در ۹ بازی دست یافته و تفاضل گل چشمگیر ۲۸ گل زده و ۲ گل خورده را در جیب دارد. او در این باره می‌گوید: «آنچه که اتفاق افتاده بسیار خوب است اما در فوتبال عملاً نمی‌توانید به گذشته تکیه کنید. من آگاه هستم که مهم‌ترین چیز، بازی پیش روی ما است، نه مسابقات قبلی. بنابراین ما همیشه باید یک ذهنیت برنده داشته باشیم.»
در اوایل اکتبر (اواسط مهرماه) ایران میهمان امارات متحده عربی است و سپس در روز ۲۰ مهر ماه در ورزشگاه آزادی میزبان کره‌جنوبی خواهد بود. اسکوچیچ می‌گوید: «ما قدم به قدم به یک هدف بزرگ که حضور در جام جهانی است نزدیک می‌شویم. البته شاید از نظر نیروی انسانی تیم کاملاً متعادلی نداشته باشیم و همه بازیکنان‌مان در سطح بالا بازی نکنند اما ما در سراسر جهان بازیکنان متخصصی داریم که به عنوان مهاجم در تیم‌های مختلف می‌درخشند. خط حمله ما شاید بهتر از خط حمله تیم ملی کرواسی باشد. بهترین بازیکن پورتو مهدی طارمی، سردار آزمون بازیکن زنیت و دارنده عنوان بهترین گلزن روسیه، علیرضا جهانبخش ستاره فاینورد و بازیکنان تأثیرگذار آ. ا. ک آتن و شارلروا در تیم ما هستند. اینها بازیکنانی هستند که رئال مادرید هم از استخدام آنها شرمنده نخواهد شد.»
ایران یک کشور پرجمعیت است و اگرچه از چشم‌انداز اروپایی این موضوع غیرواقعی به نظر می‌رسد اما برای آنها چیزی مهم‌تر از فوتبال در جهان وجود ندارد. اسکوچیچ می‌گوید: «ایرانی‌ها دیوانه فوتبال‌اند. بیش از ۸۰ میلیون در ایران زندگی می‌کنند و علاقه‌مندان به فوتبال مدام در سرخوشی پیروزی یا در غم شکست به سر می‌برند. همه چیز در رسانه‌ها پوشش داده می‌شود و همه شایعات و حرف‌های در گوشی نیز به اطلاع مردم می‌رسد.»
سرمربی کروات تیم ملی ایران درباره جو موجود در اردوی ایران می‌گوید: «در زمان وقوع شکست‌های قبلی جو واقعاً بد بود اما ما همه چیز را تغییر داده و برعکس کرده‌ایم. فکر کنم تا به امروز ما کارهای خوبی انجام داده‌ایم اما مسأله اینجاست که این روند باید تداوم داشته باشد. ما در حال حاضر در رنکینگ فیفا جایگاه خوبی به دست آوردیم و همینطور داریم به کرواسی نزدیک‌تر می‌شویم. ایران در حال حاضر تیم بیست و دوم جهان است و علاقه‌مندان و بازیکنان می‌دانند که این رتبه چه معنایی دارد. به عنوان مثال کرواسی در رتبه هفدهم جهان است و ایران توانسته ژاپن را پشت سر بگذارد. این مسأله مهمی است، چرا که در آسیا تیم‌ها با این رتبه‌بندی مقایسه می‌شوند.»
 گزارشگر بوسنیایی از اسکوچیچ درباره شرایط خانوادگی او پرسیده و اینکه آیا همسر و فرزند او قصد دارند در ایران زندگی کنند یا نه؟ اسکوچیچ می‌گوید: «وقتی زمانی پیدا می‌کنم به خانه‌ام می‌آیم. بدون خانواده واقعاً همه چیز دشوارتر است اما ما همچنان درگیر پاندمی هستیم و نمی‌توانم آنها را به ایران ببرم.»

Page Generated in 0.0060 sec