printlogo


کد خبر: 235376تاریخ: 1400/7/3 00:00
روزهای شلوغ رئیس و همکاری با آلمان و بلژیک
عزیزی خادم: امیدوارم زنان به ورزشگاه بیایند

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از حضور لیتوانی، محل برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال، به آلمان سفر کرد تا با فدراسیون فوتبال این کشور در مورد گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کند. این سفر در آستانه دیدارهای حساس تیم ملی فوتبال ایران با دو تیم امارات و کره‌جنوبی در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی منطقه آسیا انجام شد، رقابت‌هایی که تیم ایران با دو برتری پیاپی مقابل عراق و سوریه، صدرنشین گروه نخست این رقابت‌ها شده و خود را به عنوان شانس اصلی صعود به مسابقات جام جهانی قطر مطرح کرده است. بر همین اساس، از هم اینک هواداران فوتبال در ایران انتظار دارند که برنامه آماده‌سازی تیم ملی ایران بر انجام مسابقه‌های تدارکاتی با تیم‌های مطرح جهان از جمله اروپایی‌ها متکی باشد تا احتمال صعود ایران از مرحله گروهی در ششمین حضورش در مسابقات جام جهانی فوتبال افزایش یابد. عزیزی خادم با تأیید انجام مذاکراتی در این خصوص به یورونیوز گفت: «حتماً جزو برنامه‌های ما است که هر وقت صعودمان قطعی شد بتوانیم با تیم‌های مهم بازی تدارکاتی بگذاریم. ضمن اینکه رسیدن این تیم به رتبه بیست و دوم جهان انگیزه لازم را به فدراسیون فوتبال می‌دهد تا مذاکرات بین‌المللی و پیگیری هدف و مبنای اصلی خود را که توسعه فوتبال است، با جدیت بیشتر و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها پیگیری کند.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران سپس از انجام گفت‌وگو و مکاتبات با قطر برای برگزاری تورنمنت مشترکی با حضور تیم‌های سطح بالا در صورت قطعی شدن صعود تیم ایران به مسابقات جام جهانی خبر داد: «مذاکرات اولیه با همکاری سفارت ایران در آلمان نیز برای استفاده از دیپلماسی فوتبال به منظور هماهنگی انجام بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های اروپایی انجام شده است.
 همچنین فدراسیون فوتبال ایران از پیشنهاد رئیس فیفا مبنی بر برگزاری دو سال یک بار مسابقات جام جهانی حمایت می‌کند چراکه اجرای این پیشنهاد، افزون بر کمک به توسعه فوتبال در سراسر جهان موجب جبران بخشی از صدمات اقتصادی همه‌گیری کرونا به صنعت فوتبال، تقویت اقتصاد فوتبال، توسعه فوتبال در مناطق کمتر توسعه یافته جهان و افزایش همگرایی در میان اعضای فیفا می‌شود.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران همچنین پرونده به توصیف او «سنگین» شکایت مارک ویلموتس، مربی سابق تیم ملی ایران، از این کشور را یکی از موانع استفاده فدراسیون فوتبال ایران از ابزار دیپلماسی برای توسعه همکاری‌ها با اروپا عنوان کرد: «رأی نهایی این پرونده تا پایان سپتامبر صادر خواهد شد و فدراسیون فوتبال با به کار‌گیری وکلا و انجام تدارکات لازم تلاش کرده تا حد امکان بار این پرونده سبک‌تر شود.»
 عزیزی خادم در پاسخ به پرسشی در مورد سرنوشت «جنجالی‌ترین پرونده فوتبال ایران» که به رفع ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقه فوتبال مردان اختصاص دارد، گفت: «فضای این پرونده را جنجالی نمی‌بینم. در شرایط همه‌گیری کرونا اساساً میزبانی را از ایران گرفته بودند ولی در بازی با کره‌جنوبی، ایران میزبان خواهد بود و در مورد این بحث هم در حال برنامه‌ریزی هستیم. کما اینکه با آقای اینفانتینو هم در این مورد مفصل صحبت کرده‌ایم تا ان‌شاءالله زنان بتوانند این بازی را در ورزشگاه ببینند. ما در این زمینه تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم. ظرف یک هفته تا 10 روز آینده و در قالب تدارک میزبانی که با لحاظ محدودیت‌های کرونایی در حال انجام است، اعلام خواهد شد.»
همچنین رئیس فدراسیون فوتبال در ضیافت شام رئیس سابق فدراسیون بلژیک و مدیر باشگاه شارلروا در بروکسل شرکت کرد. در این جلسه شهاب‌الدین عزیزی خادم و مهدی بیات بر همکاری‌های مشترک تأکید کردند. رئیس فدراسیون فوتبال ایران بر استفاده از تجربیات فوتبال بلژیک به عنوان بهترین تیم رنکینگ فیفا تأکید کرد و گفت: «پیشرفت فوتبال بلژیک در دو دهه گذشته تحسین‌برانگیز است و باید علاقه‌مندان بدانند چه مسیری طی شد که این کشور توانست به صدر رنکینگ فیفا صعود کند. 
ما در فدراسیون فوتبال ایران در پی مدرن‌سازی فوتبال ملی و باشگاهی هستیم. در این راستا سعی می‌کنیم از تجارب گوناگون استفاده کنیم و از نیروی انسانی متخصص در این زمینه نیز بهره خواهیم گرفت.

Page Generated in 0.0059 sec