printlogo


کد خبر: 235373تاریخ: 1400/7/3 00:00
خبر

دروازه‌بان تیم ملی بالاخره بازی کرد
کلین‌شیت بیرانوند در لیگ کاپ
در یکی از دیدارهای فصل جدید لیگ کاپ (جام آلیانز) پرتغال در گروه C تیم فوتبال بوآویشتا در حالی که برای نخستین بار علیرضا بیرانوند را درون دروازه داشت، به مصاف تیم فریرا رفت. فریرا در دقیقه ۲۰ روی یک حمله سریع از جناح راست زمین و بعد از پاسکاری‌های پیاپی با شوت تماشایی ژوآئو پدرو به زیر طاق دروازه به گل اول مقابل یاران بیرانوند رسید. بوآویشتا در نیمه دوم نمایش بهتری از فریرا داشت و پس از ایجاد موقعیت‌های متعدد توانست دو بار دروازه حریف خود را باز کند و در لحظات پایانی هم یک اخراجی بگیرد و صاحب پیروزی در نخستین مسابقه‌اش در جام آلیانز پرتغال شود.
یاران بیرانوند در شرایطی موفق به کسب پیروزی دو بر یک خارج از خانه مقابل فریرا شدند که در سه مسابقه اخیرشان نتوانسته بودند برتری را تجربه کنند و دو مساوی و یک شکست داشتند. دروازه‌بان ایرانی بوآویشتا پس از اینکه در رقابت‌های لیگ برتر پرتغال فرصت بازی برای تیمش را به دست نیاورده بود، در دیدار جام آلیانز مقابل فریرا نخستین بار این تجربه را کسب کرد و حالا امیدوار است دوباره درون دروازه تیمش قرار بگیرد. بیرانوند از وقتی پیراهن بوآویشتا را پوشیده، هنوز در لیگ پرتغال بازی نکرده و موفق نشده درون دروازه این تیم بایستد. هر چند با توجه به نتایج بوآویشتا در لیگ پرتغال بعید است سرمربی این تیم دروازه‌بانش را تغییر بدهد.
 
 
پیشنهاد جالب ستاد ملی مقابله با کرونا
ایران - کره‌جنوبی با 10 هزار تماشاگر
تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر، 20 مهرماه در ورزشگاه آزادی میزبان کره‌جنوبی خواهد بود. وزارت ورزش و جوانان در درخواستی به ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار حضور 500 تماشاگر در ورزشگاه آزادی برای دیدار ایران و کره‌جنوبی شده بود که این ستاد علاوه بر موافقت تعداد را هم افزایش داده است. علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: «ما اعلام کردیم 10 هزار تماشاگر به شرط تزریق دو دُز واکسن کرونا، با ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانند در استادیوم آزادی شاهد بازی ایران و کره‌جنوبی باشند.»
 
 
گزارش بیلد از تیم امید ایران
مهدوی‌کیا و یک مسئولیت مهم
تیم فوتبال امید بعد از ناکامی در صعود به المپیک ۲۰۲۰ و بیش از یک سال و نیم تعطیلی، بالاخره تمرینات خود را برای حضور در مسابقات آتی زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا شروع کرد. نشریه بیلد آلمان در این زمینه نوشت: «مهدی مهدوی‌کیا مرد سال ۲۰۰۳ فوتبال آسیا حالا در کشور خودش مسئولیت بسیار مهمی دارد و آن هم رساندن تیم المپیک فوتبال ایران به بازی‌های المپیک پاریس است. او مدتی است که هدایت این تیم را بر عهده گرفته است و قصد آوردن دو دستیار آلمانی نیز به تیم امید را دارد تا بتواند با تمام قوا این تیم را آماده حضور در رقابت‌ها کند تا ایران بتواند بعد از سال‌ها حضور در المپیک را در رشته فوتبال تجربه کند. مهدوی‌کیا که در تیم‌های پایه هامبورگ تجربه مربیگری دارد و با آکادمی کیا توانسته کار و تجربه و سرمایه‌گذاری زیادی را در زمینه استعدادیابی در فوتبال ایران انجام بدهد، امیدوار است بتواند در رساندن تیم امید ایران به المپیک مؤثر باشد.»
 
 
حضور قایدی در روز تساوی الاهلی
نیمکت‌نشینی عجیب نوراللهی در امارات
در ادامه هفته پنجم لیگ امارات یک بازی برگزار شد و در این دیدار الاهلی میهمان الوحده بود و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. 
مهدی قایدی که عنوان بهترین بازیکن هفته قبل لیگ امارات را به دست آورد در این دیدار در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و ۹۰ دقیقه بازی کرد اما نکته عجیب اینکه احمد نوراللهی در این بازی نیمکت‌نشین بود و در وقت‌های تلف شده وارد میدان شد و تنها دو دقیقه بازی کرد. 
به نظر می‌رسد که نوراللهی هنوز مورد اعتماد سرمربی الاهلی نیست چراکه بازیکنی که در تیم ملی ایران و پرسپولیس فیکس بود در تیم اماراتی تنها دو دقیقه بازی می‌کند و این بسیار عجیب است.

Page Generated in 0.0057 sec