printlogo


کد خبر: 235369تاریخ: 1400/7/3 00:00
ناامیدی بازیکنان و مربیان پرسپولیس از قول امروز و فردای صدری
بی‌پولی حرف اول رختکن پرسپولیس

گزارش
محمدقراگزلو   
 
سه هقته دیگر پرسپولیس باید در ریاض مقابل الهلال بازی کند اما بیشتر از اینکه حواس کادر فنی و بازیکنان این تیم به تیم حریف و مسائل فنی تیم خودشان باشد به موضوع بی‌پولی منعطف است و در رختکن تیم بیشتر از هر چیز درباره بدقولی‌های باشگاه در پرداخت مطالبات صحبت می‌شود.
مربیان و بازیکنان پرسپولیس می‌گویند ما کارمان را انجام می‌دهیم اما اینطوری نمی‌شود که همه چیز یکطرفه باشد. آنها می‌گویند جعفر سمیعی با اینکه همین مشکلات را داشت اما اهل قول دادن نبود ولی وقتی صدری می‌آید و تاریخ دقیقی را برای پرداخت مطالبات اعلام می‌کند و سر قولش نمی‌ماند اینطوری تیم به هم می‌ریزد. در این شرایط کار کادر فنی سخت‌تر هم می‌شود چرا که باید بیشتر انرژی خودشان را برای صحبت کردن با بازیکنان بگذارند و مجبورند مدام با آنها حرف بزنند و امیدواری بدهند که به زودی همه چیز درست می‌شود.
در آخرین صحبتی که صدری با اعضای تیم داشته به آنها قول داده طی امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) بخشی از مطالبات مربیان و بازیکنان را پرداخت کند اما در رختکن پرسپولیس هیچ کس به عملی شدن این وعده خوشبین نیست.
در تیم پرسپولیس بازیکنان و مربیان به شدت از شرایط موجود شاکی و عصبانی‌اند. آنها می‌گویند مگر می‌شود در تیم قهرمان ایران آنقدر پول نباشد که به ازای برد آسیایی مقابل استقلال تاجیکستان به اعضای تیم پاداش بدهند آن وقت حریفان آسیایی با خرید بازیکن 15 میلیون یورویی آماده مصاف با پرسپولیس شوند و این طرف توقع برد هم وجود داشته باشد؟
صدری مدیریت باشگاه پرسپولیس قول داده که 25 درصد باقی‌مانده از فصل جدید به علاوه پاداش قهرمانی فصل قبل لیگ برتر را به بازیکنان و مربیان پرداخت کند. رقم پاداش قهرمانی هم برای افراد مختلف متفاوت است اما برای بیشتر اعضای تیم به اندازه 10 درصد رقم قراردادشان است.
در قرارداد اعضای تیم پرسپولیس شامل کادر فنی و بازیکنان، قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به عنوان آپشن قرار گرفته اما از آپشن‌های عجیب برخی تیم‌ها مثل تعداد گل، تعداد پاس گل، کلین شیت و ... خبری نیست. البته بردهای تیم هم پاداش جداگانه دارد. برای مثال پرسپولیسی‌ها فصل قبل در لیگ برتر یک بار مبلغ 80 میلیون و بار دوم مبلغ 35 میلیون تومان به عنوان پاداش بردهایشان دریافت کردند اما آنها می‌گویند اگر قرار بود باشگاه طبق قانون و فرمول خودش این پاداش‌ها را پرداخت کند رقم پرداختی باید خیلی بیشتر از این می‌شد.
بازیکنان و مربیان پرسپولیس می‌گویند با توجه به اینکه از جام حذفی کنار رفتند و با در نظر گرفتن اینکه مسابقات لیگ قهرمانان همچنان ادامه دارد پس باشگاه باید آپشن قهرمانی لیگ برتر را به آنها پرداخت کند و این پول حق آنهاست. آنها می‌گویند نمی‌شود که مربیان و بازیکنان مثل ساعت، هر روز منظم و قدرتمند کار کنند و در مسابقات‌شان مرحله به مرحله جلو بروند اما باشگاه هیچ حرکتی نکند و همه چیز یکطرفه باشد.
در این خصوص اعضای تیم به یک اتفاق عجیب اشاره می‌کنند تا اوضاع عجیب و نگران‌کننده تیم را از نظر مالی نشان دهند. آنها می‌گویند مدیریت باشگاه در سفر تاجیکستان به بازیکنان و مربیان پول توجیبی نداد و این افشین پیروانی بود که خودش نفری 100 یا 200 دلار به اعضای تیم داد که البته قرار است بعداً از باشگاه پس بگیرد.
حدود یک ماه قبل صدری و سمیعی در تمرین پرسپولیس حاضر شدند که آن زمان صدری اعلام کرد مطالبات اعضای تیم قبل از سفر به تاجیکستان پرداخت می‌شود و اگر این اتفاق نیفتاد تا اول مهر باقی‌مانده مبلغ قرارداد فصل قبل به علاوه پاداش قهرمانی  اعضای تیم تسویه خواهد شد اما اول مهر هم آمد و رفت و خبری از پول نشد.
حالا صدری قول امروز و فردا را داده اما فراهم کردن رقمی حدود 37 میلیارد تومان برای تسویه مطالبات فصل قبل و پرداخت پاداش قهرمانی کار راحتی نیست چرا که هنوز از مزایده قرارداد کارگزار جدید هم خبری نیست و تنها راه سرپرست مدیرعاملی قرض کردن دوباره از شرکت‌ها و افراد حقیقی است که باید دید موفق خواهد شد این بار سرقولش بماند یا نه.
 
 
دغدغه کادر فنی پرسپولیس
ملی‌پوشان مصدوم و ناآماده برمی‌گردند
اگر بحث پول را کنار بگذاریم در حوزه فنی اوضاع پرسپولیس امیدوارکننده است. تا دیروز پرسپولیس شش جلسه تمرین کرده که یکی از آنها در سالن بوده و بقیه در چمن. یکی از مسائل پیرامون تیم بحث شرایط کمال کامیابی‌نیا و علی شجاعی است. در مورد کمال شرایط امیدوارکننده نیست و او موقع دویدن لنگ می‌زند و در مچ پایش هنوز درد دارد. با این حساب طبق اعلام کادر پزشکی پرسپولیس او 30 -20 روز دیگر کار دارد.
از طرفی علی شجاعی وضعیت نسبتاً خوبی دارد اما او هم باید یک بازه زمانی مشخص انفرادی تمرین کند و مطمئناً نه او و نه کمال به بازی الهلال نخواهند رسید.
امید کادر فنی پرسپولیس برای آماده‌سازی تیم‌شان سه بازی تدارکاتی است. برنامه‌ریزی کادر فنی سرخ‌ها هم طوری بوده که دو بازی با پیکان و شهرداری آستارا قبل از تشکیل اردوی تیم ملی باشد. بازی پیکان 3 مهرماه و بازی با شهرداری آستارا 9 مهر برگزار می‌شود. 10 مهرماه بازیکنان ملی‌پوش از تیم جدا خواهند شد و 10 روز دور از پرسپولیس خواهند بود پس تنها بازی تدارکاتی با سپاهان که اتفاقاً می‌تواند فشار بیشتری روی تیم یحیی بیاورد بدون حضور ملی‌پوشان برگزار خواهد شد.
این بازی هم داستان‌های عجیبی دارد. برخی هواداران متعصب پرسپولیس به باشگاه و کادر فنی معترضند و می‌گویند نباید با سپاهان بازی کنند چون ممکن است آنها عمداً بازیکنان پرسپولیس را مصدوم کنند تا این تیم مقابل الهلال نتیجه نگیرد.
از طرفی یکی از دغدغه‌های کادر فنی پرسپولیس نه جدایی بلکه ناآماده برگشتن ملی‌پوشان است. کمال کامیابی‌نیا در همین تیم ملی مصدوم شد و حالا چهار ماه است که بیرون مانده، نعمتی هم در تیم ملی مصدوم شد، وحید امیری که در بحرین مصدومیت سختی نصیبش شد و میلاد سرلک در بازی سوریه به شکل نگران‌کننده‌ای آسیب دید. مهدی ترابی هم که تا حالا در اردوی تیم ملی مصدوم نشده هر بار که به اردوی تیم ملی می‌رود ناآماده برمی‌گردد و حتی چاق می‌شود چرا که تمرینات تیم ملی سبک است و فشاری روی بازیکنان نیست. در عین حال ترابی هر بار که از تیم ملی برمی‌گردد فرم قبلی را ندارد چرا که اسکوچیچ یا به او بازی نمی‌دهد یا خیلی کم از ستاره پرسپولیس استفاده می‌کند.

 


Page Generated in 0.0060 sec