printlogo


کد خبر: 235368تاریخ: 1400/7/3 00:00
خبر

فرار الهلال از شکست خانگی
این بار پریرا ستاره بود
در چارچوب دیدارهای هفته ششم لیگ حرفه‌ای عربستان، تیم الهلال حریف آسیایی پرسپولیس پنجشنبه شب در ورزشگاه ملک فهد در مسابقه حساسی مقابل تیم رده دهمی الشباب از یک شکست خانگی گریخت.
الشباب تنها دو دقیقه پس از شروع مسابقه به گل رسید تا مشخص شود الهلال کار سختی در شهر ریاض دارد، اما آنها در دقیقه ۱۴ صاحب یک ضربه پنالتی شدند و توسط بافتیمبی گومیس به گل رسیدند و کار را به تساوی کشیدند.
هتان باهبری، ملی‌پوش الشباب که طی سه فصل اخیر در الهلال عضویت داشت، در دقیقه ۶۱ دروازه این تیم را باز کرد، اما برتری تیم میزبان بازهم شکننده بود و مجدداً بازی مساوی شد.
ماتئوس پریرا، ستاره برزیلی الهلال که پس از حضور در ترکیب این تیم در دو دیدار اخیرشان مقابل استقلال یک پاس گل و الاتفاق دو پاس گل داده بود، باز هم این روند را ادامه داد و در دقیقه ۷۰ سانتر دقیقی از روی کرنر به محوطه جریمه فرستاد تا علی البلیهی، مدافع باتجربه و پیشتاخته الهلال گل دوم تیمش را به ثمر رساند.
بعد از این بازی لئوناردو ژاردیم سرمربی الهلال از عملکرد تیمش گلایه کرد و گفت: «ما الهلال هستیم و با این همه ستاره و امکانات نباید چنین نتیجه‌ای بگیریم و باید در تمام بازی‌ها برنده شویم.»
 
 
جوی که سعودی‌ها می‌دهند
در شرایطی که فوتبال آسیا خود را آماده یکی از دربی‌های جذابش بین پرسپولیس و الهلال می‌کند اما مسائل حقوقی نیز به صورت موازی ادامه دارند و باشگاه النصر یک سال پس از شکست در دیدار مقابل پرسپولیس، همچنان شکایت خود را پیگیری می‌کند. از طرف دیگر ماجرای جووینکو و الهلال، برای این باشگاه خطرساز شده و روزنامه‌نگار ایتالیایی از احتمال کنار گذاشتن این تیم خبر می‌دهد.
در چنین شرایطی وبسایت سعودی اسپورت با انتشار گزارشی نوشته که «ممکن است بازی النصر و الوحده نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب تلقی شود چرا که احتمال دارد پرسپولیس و الهلال از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شوند.»
ادامه این گزارش همراه با نقل قول‌هایی از خبرنگارانی است که ادعا کرده‌اند احتمال دارد به خاطر شکایت گابریل کالدرون، پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شود. این در حالی است که طبق قوانین فیفا، ابتدا محرومیت نقل و انتقالاتی اعمال می‌شود و سپس فیفا به سراغ کسر امتیاز می‌رود و محرومیت از مسابقات بین‌المللی در رده بعدی است.
سعودی اسپورت همچنین به موضوع پرونده جووینکو پرداخته و نوشته که این هفته قرار است فیفا دادگاهی را در این باره برگزار کند و به گفته نیکولا شیرا شاید الهلال هم از لیگ قهرمانان حذف شود.
 
 
الدوسری را عمداً مصدوم کرده‌اند!
در حالی که طی چند روز اخیر اخبار مختلفی درباره آماده شدن سالم الدوسری ستاره مصدوم الهلال  تا بازی با پرسپولیس به گوش می رسد عبدالکریم الجاسر عضو هیأت مدیره الهلال و مدیر سابق مرکز رسانه‌ای این تیم در اظهاراتی جنجالی، مدعی شد آسیب‌دیدگی این بازیکن تعمدی بوده است. او در این باره گفت: «مصدوم شدن سالم الدوسری عمدی بوده و بازیکن حریف با سوءنیت به او آسیب زده است. کمیته انضباطی باید برای محافظت از بازیکنان، مداخله کند تا از اینگونه اتفاقات دیگر رخ ندهد.»این اظهارات جنجالی هنوز از سوی تیم الاتفاق بدون پاسخ مانده و باید دید واکنش این باشگاه به این اتهام چه خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0055 sec