printlogo


کد خبر: 235362تاریخ: 1400/7/3 00:00
توپ و تور

داورزنی: همدلی و انسجام تیمی
 یکی از دلایل قهرمانی بود
رئیس فدراسیون والیبال یکی از رموز موفقیت تیم ملی والیبال در رقابت‌های قهرمانی آسیا را همدلی و انسجام تیمی عنوان کرد.
محمدرضا داورزنی در مورد قهرمانی تیم ملی والیبال در آسیا گفت: «امیدواریم با تغییر نسلی که خوب جواب داد، موفقیت‌های والیبال ما ادامه داشته باشد. این بازیکنان از نوجوانی و جوانی در تیم‌های ملی بودند و جلو آمدند و یکی از رمزهای موفقیت هم همدلی و انسجام تیمی بچه‌ها بود. آنها اراده کرده بودند که با وجود مشکلاتی که در میزبانی ژاپنی‌ها وجود داشت، قهرمان شوند. این اتفاق هم افتاد.»
او ادامه داد: «این بچه‌ها تا المپیک بعدی سه دوره لیگ ملت‌ها، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی را پیش رو دارند و قطعاً تا 2024 پاریس پخته‌تر خواهند شد. برنامه ما هم حمایت از این بچه‌ها و کادر ایرانی حال حاضر است.»
رئیس فدراسیون والیبال در مورد خداحافظی معروف و موسوی نیز گفت: «آنها از والیبال خداحافظی نکردند اما در حال حاضر فرصتی در اختیار جوانترها قرار گرفته است. چیزی که فکر می‌کنم اینکه سعید معروف می‌تواند بعد از دوران بازیگری‌اش مربی خوبی در ایران و حتی جهان باشد. در حال حاضر متوسط سن تیم ملی 24 سال است و برای المپیک بهترین سن بین 24 تا 27 سالگی است.»
داورزنی در مورد ناراحتی معروف بعد از المپیک نیز اینطور اظهارنظر کرد: «ناراحتی او از فدراسیون نبود. همه ما آن چیزی که می‌خواستیم یعنی نتیجه خوب در المپیک اتفاق نیفتاد و معروف هم دوست داشت در شرایط بهتری خداحافظی کند.»
 
 
پیگیری درخواست بازیکن والیبال از رهبر انقلاب
سرپرست تیم ملی والیبال می‌گوید درخواست ملی‌پوش والیبال درباره معافیت از سربازی را از رهبر معظم انقلاب پیگیری خواهم کرد.
پس از قهرمانی تیم ملی والیبال در آسیا و پیام رهبر انقلاب به این تیم و مربی ایرانی‌اش، یکی از بازیکنان تیم ملی هم درخواستی را از مقام رهبری مطرح کرد. اسماعیل مسافر با تشکر از پیام تبریک رهبر معظم انقلاب، خواسته تا به خاطر این موفقیت، بتواند با دستور فرمانده کل قوا، از خدمت سربازی معاف شود.
مصطفی کارخانه، سرپرست تیم ملی والیبال درمورد درخواست اسماعیل مسافر از رهبر انقلاب گفت: «با توجه به اینکه مقام معظم رهبری علاقه خاصی به والیبال دارند حتماً این درخواست را پیگیری خواهیم کرد. بازیکنان پس از رسیدن به این مرحله دغدغه دارند که حالا باید دو سال خدمت مقدس سربازی را سپری کنند. بازیکنان ملی‌پوش سرمایه‌های والیبال کشور هستند و باید به آنها کمک کنیم تا حفظ شوند و بازهم پرچم کشورمان را در میادین بین‌المللی بالا ببرند.»
او ادامه داد: «این تیم باید آرامش داشته باشد تا در مسابقات پیش رو هم بتواند نام ایران را بر سر زبان‌ها بیندازد. یکی از راه‌های تزریق آرامش به این تیم از بین بردن دغدغه بازیکنان است. تمام تلاشم را می‌کنم که موضوع خدمت سربازی اسماعیل مسافر و امین اسماعیل‌نژاد که هر دو نفر از سرمایه‌ها و ستاره‌های تیم ملی هستند با کمک مسئولان و دستور مقام معظم رهبری حل شود.
رهبر انقلاب با پیامی که فرستادند انرژی صدچندانی به والیبالی‌ها دادند و امیدوارم این نگاه پدرانه به آنها همچنان ادامه داشته باشد.»
 
 
شکست جوانان در گام اول
تیم ملی جوانان والیبال بازی‌های خود در رقابت‌های جهانی را با شکست آغاز کرد. جوانان ایران در حالی پنجشنبه شب به مصاف بلژیک رفتند که حریفشان سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی اروپا جایگاه سومی را کسب کرده بود. تیمی که مقابل ایران هم بازی را بهتر آغاز کرد و با نتیجه 2 بر صفر پیش افتاد.
تیم ایران اگرچه در دو ست بعدی توانست به پیروزی برسد و کار را به ست پنجم بکشاند اما در ست پایانی بازی را به حریف خود واگذار کرد تا کارش در همین آغاز بازی‌ها دشوار شود.

 


Page Generated in 0.0052 sec