printlogo


کد خبر: 235361تاریخ: 1400/7/3 00:00
فتیله پیچ

کشتی‌گیر سنگین وزن روسیه ۴ سال محروم شد
طلای مشترک برای ماخوف و کمیل!
بلال ماخوف از سوی آژانس مبارزه با دوپینگ ۴ سال با محرومیت روبه‌رو شد. سرویس مطبوعاتی آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه (روسادا) در بیانیه‌ای اعلام کرد بلال ماخوف قهرمان کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۲ روسیه به دلیل نقض مقررات ضد دوپینگ به مدت ۴ سال محروم شد. بر اساس این بیانیه، مدت زمان تعلیق ورزشکار ۳۴ ساله روسی از ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰ لازم الاجرا شده است. نماینده این کشتی‌گیر عنوان کرد ماخوف درخواست تجدید نظر نخواهد داد و تلاش می‌کند خود را برای المپیک پارس آماده کند.
در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ در لندن ماخوف روسی و کمیل قاسمی کشتی‌گیر ایرانی مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ را در کشتی آزاد مردان ۱۲۰ کیلوگرم به دست آوردند. مدال‌های طلا و نقره در آن زمان به ترتیب به آرتور تایمازوف ازبکستانی و داوید مودزاماناشویلی از گرجستان تعلق گرفت. با این حال تایمازوف و مودزامانشویلی در سال ۲۰۱۹ پس از تجزیه و تحلیل مجدد نمونه‌های دوپینگ خود مدال المپیک خود را از دست دادند.
بعد از این ماجرا مدت‌ها هست که بر سر انتخاب نفر اول مسابقات کشتی در بازی‌های المپیک اختلاف نظر وجود دارد. مهم‌ترین بحث هم بر سر این است که طلا به چه کسی باید تعلق بگیرد؟ با توجه به این‌که کمیل در مصاف با آرتور تایمازوف شکست خورده بود و تایمازوف هم نفر اول این وزن بود حالا باید طلا به کمیل برسد اما رسانه‌های روسی خبر از موضوع دیگری می‌دهند. سایت روسی درباره این اتفاق نوشت: «این رویداد بی‌سابقه جهان کشتی را تکان داد و باعث ایجاد یک تغییر بزرگ شد. برای اولین بار در تاریخ کشتی المپیک، دو مدال طلا در یک رده به ماخوف از روسیه و قاسمی از ایران اهدا شد. برای جهان کشتی این یک رویداد بی‌نظیر بود، جایی که برندگان مدال طلا و نقره از عناوین خود محروم شدند و دو طلا بعداً به برندگان مقام سوم اهدا شد. این کشتی‌گیر ۳۴ ساله سنگین وزن روسی سه بار قهرمان جهان در کشتی آزاد (۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰) شد.» این سایت روسی خبر از اهدای دو مدال طلا می‌دهد اما واقعیت این است که هنوز در این‌باره تصمیمی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک اتخاذ نشده است.
 
 
مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی ۷ مهر برگزار می‌شود
مسابقات در 4 گروه 3 تیمی
مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر کشتی باشگاه‌های کشور در سال 1400 با حضور 12 تیم در کشتی آزاد و 12 تیم در کشتی فرنگی روز 7 مهرماه برگزار می‌شود. سازمان لیگ قصد داشت با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، مسابقات با حضور 8 تیم در هر رشته برگزار شود اما استقبال تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر کم سابقه بود و در نهایت با تصمیم فدراسیون کشتی مقرر شد این مسابقات با حضور 12 تیم در 4 گروه 3 تیمی در هریک از رشته‌های آزاد و فرنگی برگزار شود. در جلسه قرعه کشی با توجه به شرایط تیم‌ها در مورد زمان آغاز لیگ برتر در سال جاری تصمیم گیری خواهد شد اما تصمیم سازمان لیگ بر برگزاری این مسابقات بلافاصله پس از رقابت‌های جهانی نروژ است.
 
 
معرفی نفرات برتر رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال
مقصودی در تیم امید هم جایی نداشت
نفرات برتر رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان مشخص شدند. در پایان رقابت‌های انتخابی درون اردویی احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، مجید داستان در وزن ۶۱ کلیوگرم، پیمان نعمتی در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی اکبر فضلی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، سجاد غلامی در وزن ۸۶ کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم و مهدی هاشمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به عنوان فرد نخست شناخته شدند. امیرحسین مقصودی که در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2018 عضو تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان بود، بعد از سه سال برای رسیدن به تیم امید تلاش کرد اما بی‌نتیجه ماند. او چند هفته پیش هم در مسابقات انتخابی بزرگسالان شکست خورده بود.    

 


Page Generated in 0.0057 sec