printlogo


کد خبر: 235347تاریخ: 1400/7/3 00:00
چلسی- منچسترسیتی، ساعت 15:00
تکرار فینال لیگ قهرمانان

یکی از بازی‌های شاخص تقویم لیگ برتر، امروز عصر در استمفوردبریج برگزار می‌شود و صدرنشین لیگ، چلسی، میزبان مدافع عنوان قهرمانی یعنی منچسترسیتی است. چلسی از پنج بازی‌اش 13 امتیاز گرفته و سیتی با 10 امتیاز جایگاهی بهتر از پنجم ندارد.
در حال حاضر نمی‌شود زیاد راجع به جدول لیگ حرف زد اما بدون تردید چلسی با چهار برد و یک تساوی شروع امیدوارکننده‌ای داشته. آبی‌ها در واقع چهار بازی آخرشان در رقابت‌های مختلف را برده‌اند، استون ویلا و تاتنهام را در لیگ برده‌اند و زنیت سنت پترزبورگ و ویلا را به ترتیب در لیگ قهرمانان و جام اتحادیه شکست داده‌اند تا این روند قابل توجه شکل بگیرد.
تیم توماس توخل در رقابت‌های این فصل لیگ تنها یک گل خورده و در سفرهایش نتایج خوبی کسب کرده و آرسنال و تاتنهام را شکست داده ضمن اینکه در زمین لیورپول با یک یار کمتر به تساوی یک- یک رسیده. 
چلسی در بازی امروز به دنبال خط و نشان کشیدن برای قهرمانی و هشدار به سایر تیم‌های لیگ است و این یک واقعیت است که خیلی‌ها تیم غرب لندن را مدعی اصلی قهرمانی لیگ می‌دانند اما در همین ابتدای فصل چهار تیم از جمله منچسترسیتی ثابت کرده‌اند برای قهرمانی تلاش می‌کنند.
تیم پایتخت هر سه بازی آخرش برابر سیتی را برده از جمله پیروزی یک بر صفر در فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل قبل که در پورتو به دست آمد هرچند آخرین دیدار دو تیم در لیگ برتر در ژانویه بود که سیتی در استمفوردبریج به برتری 3 بر یک رسید.
هفته گذشته، منچسترسیتی هم مثل چلسی به دور چهارم (یک‌هشتم‌نهایی) جام اتحادیه صعود کرد، و اوایل آبان، میهمان وستهم است که منچستریونایتد را حذف کرده و چلسی میزبان ساوتهمپتون خواهد بود. چلسی در ضربات پنالتی از سد ویلا گذشت اما سیتی در ورزشگاه اتحاد 6 بر یک ویکامب واندررز را برد.
تیم پپ گواردیولا در لیگ برتر با تساوی بدون گل مقابل ساوتهمپتون متوقف شد. الان زمان ابراز نگرانی نیست اما مدافع عنوان قهرمانی در دو تا از پنج بازی‌اش در لیگ امتیاز از دست داده-در هفته اول به تاتنهام باختند- اگرچه فاصله تا صدر فعلاً سه امتیاز است و با پیروزی در بازی امروز محو می‌شود.
ناتوانی سیتی در جذب یک مهاجم نوک در تابستان این تیم را قطعاً در معرض انتقاد قرار می‌دهد بخصوص با تساوی ناامیدکننده خانگی برابر ساوتهمپتون. گواردیولا امیدوار است تیمش در این بازی واکنش مناسبی نشان دهد اما باخت در سه بازی آخر به چلسی می‌تواند روحیه تیم را تضعیف کند بخصوص که در خانه تیمی بااعتماد به نفس بالا و زیر نظر نابغه تاکتیکی، توخل بازی دارند.
مقطع مهمی برای منچسترسیتی است چون سه‌شنبه در لیگ قهرمانان در زمین پاری‌سن‌ژرمن به میدان می‌روند و هفته آینده در لیگ برتر به لیورپول سفر می‌کنند. باید دید سیتی در چه شرایطی به تعطیلات بازی‌های ملی ماه اکتبر می‌رود.
 
اخبار تیمی
ادواردو مندی، دروازه‌بان چلسی دو بازی آخرش را به خاطر ضرب‌دیدگی از دست داده اما توخل امیدوار است مرد شماره یک تیمش بتواند برای بازی شنبه آماده شود. کریستین پولیشیچ با آسیب‌دیدگی قوزک وضعیت مبهمی دارد اما آبی‌ها مشکل دیگری ندارند و این یعنی توخل باید دست به انتخاب بزند بخصوص در خط میانی.
انگولو کانته می‌تواند جای ماتئو کوواچیچ را در وسط زمین بگیرد و اگرچه شاید مندی به دروازه برگردد اما ممکن است همان تیمی که هفته قبل تاتنهام را 3 بر صفر برد، به مصاف سیتی برود و کای هاورتز و میسون ماونت، مهاجم نوک تیم، روملو لوکاکو را حمایت کنند.
گواردیولا هم دردسرهای خودش را دارد چون رودری، اولکساندر زینچنکو و ایلکای گوندوغان به طور کامل برای بازی آماده نیستند. جان استونز و آیمریک لاپورت به بازی نمی‌رسند و به این ترتیب، ناتان آکه در کنار روبن دیاز در قلب دفاع بازی می‌کند.
به نظر می‌رسد گوندوغان بیشترین شانس را برای بازی از میان سه نفر داشته باشد و اگر بازیکن تیم ملی آلمان انتخاب شود، در کنار فرناندینیو و کوین دبروین خط میانی سه نفره را تشکیل می‌دهند.
شاید گابریل ژسوس به ریاض محرز ترجیح داده شود و در کنار جک گریلیش و فران تورس در خط حمله بازی کند اما فیل فودن که دوباره روی فرم آمده هم گزینه دیگری برای سیتی است.
 
ترکیب احتمالی: 
چلسی: مندی؛ کریستنسن، تیاگو سیلوا، رودیگر؛ آسپیلیکوئتا، کانته، ژرژینیو، آلونسو؛ ماونت، لوکاکو، هاورتز
سیتی: ادرسون؛ واکر، دیاز، آکه، کانسلو؛ دبروین، فرناندینیو، گوندوغان؛ ژسوس، تورس، گریلیش
 

 


Page Generated in 0.0051 sec