printlogo


کد خبر: 235329تاریخ: 1400/7/3 00:00
در چنین روزی ۳ مهر ۱۳۸۱
حکم جدید فیفا درباره کارت قرمز

فدراسیون بین‌المللی فوتبال «فیفا» اعلام کرد: از این پس هر بازیکنی که در جریان مسابقه از بازی اخراج شود، خود به خود از حضور در بازی بعدی تیمش در همان مسابقات محروم می‌شود و حق اعتراض هم نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از زوریخ، فیفا روز سه‌شنبه این تصمیم را گرفت و آن را قانونی جهانی دانست و قرار است آن را رسماً به اطلاع 204 فدراسیون عضو این سازمان برساند. این قانون از اول اکتبر (9 مهر) به اجرا گذاشته خواهد شد.
هر بازیکن که با کارت قرمز و یا با دو کارت زرد از بازی اخراج شود، مشمول این مقررات واقع می‌شود.
بازیکن مورد نظر تنها در صورتی عفو می‌شود که داور بعد از اخراج او متوجه شود و اعلام کند که حکمش راجع به بازیکن اشتباه بوده است.
این قانون شامل بازیکنانی که سایر تخلفات را مرتکب شوند، نیست. در اینگونه موارد فدراسیون‌ها طبق قوانین و مقررات معمول خود عمل خواهند کرد.
در این موارد که معمولاً با محرومیت از دو یا سه بازی همراه است، بازیکن حق اعتراض دارد اما تنها بعد از گذراندن اولین محرومیت می‌تواند اعتراض کند.
این تصمیم فیفا در حکم تغییر قوانین بنیادین فوتبال نیست زیرا قوانین رشته فوتبال را تنها «هیأت بین‌المللی فوتبال» وضع می‌کند و حق تغییر دادن آنها را دارد. این هیأت سالانه در انگلیس تشکیل جلسه می‌دهد تا به بررسی این قوانین بپردازد.
 

Page Generated in 0.0054 sec