printlogo


کد خبر: 235300تاریخ: 1400/6/31 00:00
تقلب کومان از روی دست علی پروین

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi
 
۱- بارسلونا دوشنبه شب سختی را سپری کرد. آنها دوباره نتوانستند از سد گرانادا بگذرند. پارسال هم آنها با مسی جلوی گرانادا بازنده شدند. آن هم در مسابقه‌ای که اگر می‌بردند صدرنشین می‌شدند و شاید لالیگا برای آنها می‌شد. کومان در بازی با بارسا سیستم عجیبی را به کار گرفت. او از تیمش خواست بیشتر رو به سانتر بیاورد و اتفاقاً پیکه را هم از دقیقه ۷۵ به عنوان مهاجم به زمین فرستاد! کاری که علی پروین پیش‌تر‌ها با مهدی هاشمی‌نسب و بعدها مرحوم علی انصاریان انجام می‌داد را حالا کومان در لالیگا انجام می‌دهد. بارسا ۵۴ سانتر در بازی با گرانادا داشت که دود از سر آدم بلند می‌کند. تیمی که به بازی روی زمین مشهور بود حالا فقط به دنبال سانتر از جناحین است. روزنامه‌های اسپانیایی می‌گویند لاپورتا به زودی کومان را از تیم اخراج می‌کند. حتی گزینه‌ها هم مشخص شده‌اند: کونته، پیرلو و ژاوی!
کونته که بعید است به بارسا بیاید. او همیشه دنبال بودجه هنگفت برای فصل نقل و انتقالات است و اصلاً به همین دلیل از اینتر جدا شد. پیرلو هم که با یوونتوس نتوانست نتیجه بگیرد و مشخص نیست چرا باید سرمربی بارسا شود اما شاید حضور ژاوی روی نیمکت بارسا جالب باشد. مردی از نسل طلایی یک دهه قبل بارسا که شاید بتواند نسل طلایی یک دهه بعد را بسازد!
2- دنیا بعضی وقت‌ها جای عجیبی می‌شود. مهدی طارمی تا وقتی در ایران بود٬ کمپین راه انداخته بودند که پنالتی‌های تیم پرسپولیس را نزند. او بعد از چیپی که به الریان در لیگ قهرمانان آسیا زد حسابی دل هواداران تیمش را خالی کرده بود اما حالا از این حیث در پرتغال دلربایی می‌کند. خبر ایرنا را بخوانید: «مهدی طارمی در آخرین بازی تیم فوتبال پورتو در لیگ پرتغال مقابل موریرنزه موفق شد ۲ گل به ثمر برساند که یکی از این ۲ گل از روی نقطه پنالتی زده شد. پنالتی‌ای که خود مهدی موفق به گرفتن آن شده بود.» طارمی که سومین فصل حضور خود در لیگ پرتغال را تجربه می‌کند از زمان حضورش در این لیگ ۱۱ بار پشت توپ قرار گرفته تا پنالتی بزند و همیشه در گل کردن پنالتی‌هایش موفق عمل کرده است. این ستاره ۲۹ ساله و ملی‌پوش هفت بار در لباس تیم ریوآوه و چهار بار در پیراهن پورتو توانسته توپ‌هایش را از روی نقطه پنالتی به گل تبدیل کند و آمار ۱۰۰ درصدی بر جای بگذارد.
3- اگر یادتان باشد چند روز پیش نوشتم که مویس در بازی منچستر – وستهم تصمیم عجیبی گرفت و در دقیقه آخر نوبل را به زمین فرستاد تا ضربه پنالتی بزند. او بدون اینکه در حال و هوای بازی باشد یا پایش به توپ خورده باشد، پنالتی تعیین‌ کننده را زد و دخه‌آ گرفت. حالا آمار جالبی در این باره منتشر شده. آمار نشان می‌دهد از سال 1986 تا به حال 10 بازیکن در ثانیه‌های پایانی یک بازی به میدان رفتند و بدون برخورد حتی یک توپ به پای‌شان مسئول زدن ضربه پنالتی شدند. از این تعداد تنها 4 بازیکن موفق به گل کردن ضربه شدند. پس عجیب نیست که به خاطر درگیر نبودن ذهن بازیکن با جریان بازی و ناآمادگی و احتمالاً گرم نشدن به حد کافی، پنالتی بازیکن تازه‌وارد از دست برود. وقتی این قضیه بیشتر ثابت می‌شود که بدانیم بازیکنانی که زودتر یه زمین آمدند و حداقل 20 دقیقه قبل از پایان رقابت حضور در زمین مسابقه را تجربه کردند، آمار بهتری رقم زدند. راستی امشب باز هم منچستریونایتد و وستهم به مصاف هم می‌روند. این‌بار در قالب جام اتحادیه. بازی باید برنده داشته باشد و شاید بازهم به پنالتی بکشد. این مسابقه را می‌توانید از برنامه لذت فوتبال و شبکه ورزش تماشا کنید.
 

Page Generated in 0.0050 sec