printlogo


کد خبر: 235287تاریخ: 1400/6/31 00:00
مرور رکوردداران تاریخ لیگ برتر
رضای آقای گل

یکی از مهم‌ترین عناوین تاریخ لیگ برتر، عنوان بهترین گلزن ادوار مسابقات است که این رکورد با اختلاف زیاد به رضا عنایتی تعلق دارد. لازم به توضیح است که این آمار پس از بازبینی و بررسی تمام گل‌های تاریخ لیگ برتر و تطبیق آن با قوانین فیفا از نظر مواردی نظیر گل به خودی بودن یا نبودن حاصل شده و طبیعتاً عدد آن با مقدار درج شده در بسیاری از منابع متفاوت است.
 
رضا عنایتی در صدر
ملی‌پوش اسبق استقلال بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است؛ هر موقع که در تاریخ لیگ برتر در مورد آمار گل و گلزنی جست‌وجو کنید، محال است به نام رضا عنایتی مواجه نشوید. این بازیکن 143 گل به ثمر رسانده و با 3 دوره آقای گلی رکورددار است و اولین بازیکنی است که 2 دوره متوالی آقای گل شده است. عنایتی در 7 تیم بازی کرده که بهترین آمارش را در استقلال به جای گذاشته که 58 گل زده است.
 
بهترین گلزن تاریخ استقلال در رتبه دوم
آرش برهانی با 114 گل دومین گلزن برتر تاریخ رقابت‌هاست. این بازیکن که در 14 دوره از لیگ برتر برای تیم‌های پاس، استقلال و پیکان بازی کرده بود، بهترین عملکردش را در لیگ هشتم ثبت کرد که با 20 گل آقای گل مسابقات شد. برهانی که بهترین گلزن تاریخ استقلال در تمام رقابت‌هاست، این عنوان را در لیگ برتر هم با 79 گل زده در اختیار دارد.
 
مهدی رجب‌زاده بهترین گلزن با پیراهن یک تیم
مهدی رجب‌زاده تنها یک گل با رسیدن به عنوان دوم بهترین گلزن تاریخ بازی‌ها فاصله داشت. این بازیکن 113 گل به ثمر رساند و در لیگ ششم با 17 گل آقای گل شد. رجب‌زاده 90 گل با پیراهن ذوب‌آهن به ثمر رساند و از این نظر رکورددار بیشترین گل زده با پیراهن یک تیم در تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن در فجرسپاسی و مس کرمان هم سابقه گلزنی دارد.
 دورخیز پریرا برای کسب رتبه چهارم
در تاریخ لیگ برتر تنها 3 بازیکن بیش از 100 گل به ثمر رسانده‌اند و پس از آنها فریدون فضلی با 87 گل قرار دارد. بین بازیکنان فعال در لیگ بیست و یکم، لوسیانو پریرا با 86 گل بهترین آمار گلزنی را دارد. این بازیکن که بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر است، با زدن 2 گل از فریدون فضلی عبور خواهد کرد. ششمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر هم یک برزیلی است. لوسیانو ادینیو با 82 گل این رتبه را به خود اختصاص داده است.
جلال رافخایی یکی دیگر از گلزنان برجسته تاریخ لیگ برتر است که 79 گل به ثمر رساند. این بازیکن فصل گذشته خداحافظی‌اش را پس گرفت و برای ملوان در لیگ یک بازی و گلزنی کرد. 
رتبه هشتم تا دهم در اختیار بازیکنانی است که از دنیای فوتبال خداحافظی نکرده‌اند با این تفاوت که کریم انصاری‌فرد در فوتبال باشگاهی ایران حضور ندارد. کاپیتان تیم ملی با 7 دوره بازی در لیگ برتر 76 گل به ثمر رساند.
 این بازیکن 7 دوره است که خارج از ایران را برای ادامه بازیگری انتخاب کرده و شاید در صورت ادامه حضور در لیگ برتر می‌توانست عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر را تصاحب کند.
محمدرضا خلعتبری با 76 گل در کنار کریم انصاری‌فرد قرار دارد. این بازیکن که با گلزنی در 16 فصل رکورددار تاریخ لیگ برتر است، در صورت ادامه این روند با پیراهن سپاهان در این فصل از انصاری‌فرد عبور خواهد کرد. محمد قاضی هم با 75 گل در رتبه دهم جای دارد که این بازیکن هم با حضور در تیم هوادار می‌تواند آمار خود را بهبود دهد.
 
سجاد شهباززاده بین بازیکنان فعال که در بین 10 گلزن برتر حضور ندارند، بهترین آمار گلزنی را دارد. شهباززاده که فصل گذشته آقای گل لیگ شد، 67 گل در تاریخ لیگ برتر به ثمر رسانده و اگر فرم خوب فصل گذشته خود را در فصل بعد ادامه دهد، می‌تواند به جمع 10 گلزن برتر راه یابد.
(این مطلب پیش‌تر در سایت فوتبال ۳۶۰ منتشر شده)
 

Page Generated in 0.0070 sec