printlogo


کد خبر: 235270تاریخ: 1400/6/31 00:00
داور ویدئویی به کمک فوتبال می‌آید
VAR استقلال را نجات می‌دهد؟

به‌زودی VAR به لیگ برتر اضافه می‌شود. وزیر جدید ورزش که خودش از جنس ورزش است و با این عالم بیگانه نیست خواسته در لیگ بیست‌و‌یکم VAR را به لیگ برتر اضافه کنند تا اشتباهات داوری به حداقل برسد.
 این خبر می‌تواند برای تیم‌های لیگ برتری از جمله استقلال که فصل پیش از اشتباهات داوری متضرر شدند خبر خوبی باشد. 
خیلی‌ها معتقدند VAR از اختیارات داوری و زیبایی بازی فوتبال کم می‌کند به همین دلیل خیلی با این تکنولوژی میانه خوبی ندارند، اما برخی هم اعتقادشان این است که مهم‌ترین دستاورد این تکنولوژی کم کردن اشتباهات داوری و رساندن تیم‌ها به حق‌شان است.
از آنجایی که لیگ ایران لیگ پرتنشی است و تیم‌ها عادت دارند به داوری بیش از حد معمول اعتراض کنند شاید این دستاورد جدید بتواند تا بخش زیادی از این خشونت و تنش را کم کند و داوران لیگ را در حاشیه امنیت قرار دهد. 
خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران قصد دارد داوران لیگ را غربالگری کند و در لیگ آتی هم داوران با ریزش شدید تعدادی مواجه می‌شوند. هدف افشاریان از این کار هم گلچین کردن داوران است و کم کردن نیروی ناکارآمد تا لیگ را از اعتراضات بیش از حد به داوری نجات دهد. 
مسلماً اضافه شدن سیستم VAR هم می‌تواند نقش تکمیلی داشته و به داوری‌ها کمک زیادی بکند. البته پیش از این خبر آمده بود که به‌دلیل گران بودن قیمت این سیستم شاید مسئولان فدراسیون مجبور شوند این دستگاه را به‌صورت اجاره‌ای در اختیار لیگ قرار دهند. به هر حال اضافه شدن سیستم VAR می‌تواند نوید خوبی برای کم شدن اشتباهات داوری باشد.
 تیم استقلال از جمله تیم‌هایی است که حتماً از شنیدن این خبر خوشحال می‌شود چراکه فصل پیش از اشتباهات داوری بیش از تیم‌های دیگر لطمه خورد.

Page Generated in 0.0045 sec