printlogo


کد خبر: 235265تاریخ: 1400/6/31 00:00
خط حمله سیتی مشکل دارد، پپ به تماشاگران گیر می‌دهد
بوی دردسر به مشام گواردیولا خورده
سیتی در 13 روز سرنوشت‌ساز باید در لیگ برتر در خانه چلسی بازی کند، سه روز بعد در خانه پی‌اس‌جی به میدان برود و بعد در آنفیلد با لیورپول روبه‌رو شود

یادداشت
مارک آگدن    
 
منچسترسیتی در ظاهر مشکل چندانی ندارد، اما پپ گواردیولا چهره فردی را دارد که انگار می‌ترسد هر لحظه سقف خانه‌اش فرو بریزد. قهرمان فصل پیش لیگ برتر این فصل را با 17 گل در شش مسابقه در تمامی رقابت‌ها آغاز کرده است. پیروزی 6 بر 3 مقابل آربی‌لایپزیگ در لیگ قهرمانان باعث شد سیتی در گروه A کنترل کار را در دست بگیرد، چراکه پاری‌سن‌ژرمن در خانه بروخه به تساوی یک بر یک رسید. اگر سیتی هفته بعد در پارک دو پرنس پیروز شود (مانند پنج ماه پیش که در مرحله رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در پاریس 2 بر یک برد)، در همان آغاز پاییز یک پای این تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان خواهد بود.
اما گواردیولا از اوضاع تیمش راضی نیست؛ شاید به این دلیل که او در 13 روز، سه بازی حیاتی پیش‌رو دارد؛ آن هم در شرایطی که نتوانسته هری کین یا کریستیانو رونالدو را برای جانشینی سرخیو آگوئرو بخرد و احساس می‌کند تیمش ممکن است بدون یک مهاجم کارآمد در این روزهای حساس بلغزد.
سیتی باید در لیگ برتر در خانه چلسی بازی کند و سه روز بعد هم در خانه پی‌اس‌جی به میدان برود. آنها بعد از آن باید در آنفیلد به مصاف لیورپول بروند.
این تیم اگر هر سه بازی را ببرد، جو منفی که پس از صحبت‌های گواردیولا راه افتاده از بین می‌رود. گواردیولا گفته بود طرفداران بیشتری باید به ورزشگاه بروند. در جریان بازی با لایپزیگ، 38062 نفر راهی ورزشگاه شدند و این عدد در بازی با ساوتهمپتون به 52698 نفر رسید. سیتی در آن بازی تنها یک ضربه داخل چارچوب زد و این باعث ناامیدی گواردیولا شد.
او پس از بازی گفت: «همیشه وقتی بازی خوب نباشد، من حالم بد می‌شود. طرفداران آمدند تا نمایشی را ببینند، اما وقتی خبری از نمایش زیبا نیست، کمی احساس گناه می‌کنم چون ما خوب بازی نکردیم.»
 
بدون کین، بدون رونالدو
گواردیولا مقابل رسانه‌ها تأکید کرده که از دست دادن کین و رونالدو روی توانایی تیمش برای گلزنی و پیروزی تأثیر نگذاشته است، اما اکثر مربیان فوتبال می‌دانند کجا با چه کسی دعوا کنند و مربی سابق بارسلونا و بایرن‌مونیخ آنقدر خام نیست که بخواهد مالکان سیتی را بابت این کم‌کاری‌شان زیر سؤال ببرد.
ژوزه مورینیو در این میان استثناست. او در باشگاه‌هایی که بوده مرتباً از سیستم خرید بازیکنان انتقاد کرده و نتیجه هم این شده که کمی بعد باشگاه را ترک کند. دیگر مربیان مانند یورگن کلوپ یا سر الکس فرگوسن، خشم خود را معطوف داوران یا رقیبان می‌کنند و می‌دانند هدف قرار دادن مالکان یا بازیکنان منجر به مشکلات بزرگتر خواهد شد.
گواردیولا با انتقاد از طرفداران سیتی، راهی برای تخلیه ناامیدی‌اش و شاید ترس‌هایش پیدا کرد. تیم او آزمونی سخت در دو هفته آینده پیش رو دارد و آنها شاید آمادگی لازم را نداشته باشند.
سیتی در فصل گذشته لیگ برتر، در حالی که در اواسط جدول بود توانست به صدر جدول برسد و با 12 امتیاز اختلاف قهرمان شود، اما رقیبان در این فصل خیلی قوی‌تر هستند و گواردیولا می‌داند تیمش نمی‌تواند اجازه دهد چلسی، لیورپول و یونایتد از آنها پیشی بگیرند. شکست در استمفورد بریج باعث می‌شود فاصله با مردان توماس توخل به شش امتیاز برسد و فشار بر سیتی پیش از دیدار در آنفیلد افزایش یابد. اما گواردیولا راه‌حلی برای مشکل خط حمله‌اش پیدا نکرده است.
رحیم استرلینگ که مقابل ساوتهمپتون در پست شماره 9 کاذب بازی کرد، در 22 بازی اخیر در تمامی رقابت‌ها تنها دو گل زده است و کوین ده‌بروینه که پس از مصدومیت دردسرساز مچ پا به شکلی محتاطانه به میادین برگشته، در این فصل هنوز گلی به ثمر نرسانده است. گابریل ژسوس، تنها مهاجم تخصصی این تیم، در شش بازی در این فصل تنها دوبار گل زده است، یعنی به اندازه فران تورس. البته تورس به ژسوس در پست مهاجم مرکزی ترجیح داده می‌شود.
رونالدو در دو بازی در لیگ سه گل زده و نشان داده ارزش واقعی یک مهاجم گلزن چقدر است. در چلسی، روملو لوکاکو در چهار بازی سه‌بار گلزنی کرده ‌است و نقش مهمی در صدرنشینی تیمش در لیگ برتر دارد. در لیورپول هم محمد صلاح دارد نشان می‌دهد که چرا او را قابل اطمینان‌ترین و بااستمرارترین مهاجم لیگ می‌خوانند؛ او در پنج بازی، چهاربار دروازه حریفان را گشوده است.
سیتی رونالدو، لوکاکو یا صلاح ندارد. آنها در خط حمله گزینه‌های زیادی دارند، اما همه تیم‌های بزرگ نیاز به یک مهاجم دارند که در یک فصل لیگ دست‌کم 20 گل بزند. گواردیولا می‌داند که چنین مهاجمی ندارد. اما او به‌جای آنکه در این باره اظهار نارضایتی کند، تصمیم گرفته به هواداران باشگاه حمله کند.
زمان نشان خواهد داد که آیا حس و حال گواردیولا عوض می‌شود یا نه؟ اما در هر حال سه بازی خارج از خانه سیتی تأثیر زیادی روی نگرش او خواهد داشت.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0052 sec