printlogo


کد خبر: 235261تاریخ: 1400/6/31 00:00
رحیمی: برای مدیر فنی شدن باید بیشتر فکر می‌کردم
اختلافات باعث شد تیم به هم بریزد

مدیرفنی جدید تیم ملی تکواندو درباره انتخابش توضیحات عجیبی را ارائه کرد. اصغر رحیمی در خصوص انتصاب خود به عنوان مدیرفنی تیم ملی تکواندو گفت: «قرار نبود فعلاً این موضوع عنوان شود تا من روی این پیشنهاد فکر کنم. این پیشنهاد یک دفعه پیش آمد، البته اینکه ما قرار بود مدیرفنی برای تیم ملی تکواندو انتخاب کنیم را به جمع‌بندی رسیده بودیم. در جلسه دیروز این پیشنهاد مطرح شد و من گفتم اجازه بدهید به این پیشنهاد فکر کنم و اختیاراتم مشخص شود اما دوستان صلوات فرستادند.»
او در خصوص اینکه به دلیل مشکلات موجود روی قبول این سمت تردید دارد؟ ادامه داد: «این موضوع مطرح است و مسائل دیگری نیز وجود دارد. در تکواندو موضوعاتی مانند لیگ وجود دارد که اعتقاد دارم باید این موضوعات اصلاح شود تا در تیم ملی اثرگذار باشد. جایگاه و مسئولیت‌هایم در ورزش مشخص است و دنبال این نیستم که با مدیرفنی شدن در تکواندو خودم را مطرح کنم. خدا شاهد است چهار سال پیش که عسکری انتخاب شد نیز این پیشنهاد مطرح بود اما نپذیرفتم و گفتم سرپرست کاروان برای بازی‌های المپیک هستم و صلاح نیست این پیشنهاد را قبول کنم و کمک خواهم کرد. در حال حاضر نیز قرار است عسکری تا پایان سال 1400 سرمربی باشد. »
رحیمی در پاسخ به این سؤال که گذاشتن اما و اگر در انتخاب عسکری باعث لطمه خوردن تیم ملی نخواهد شد و امکان برنامه‌ریزی مدون سه ساله تا المپیک پاریس و ابقای عسکری یا انتصاب سرمربی جدید وجود نداشت، گفت: «یکی از سناریوهای ما این موضوع بود. واقعاً اعضای کمیته فنی ساعت‌ها روی این موضوع وقت گذاشتند. خود عسکری توقعی برای ابقا شدن نداشت و می‌دانست قرار ما با او تا پایان بازی‌های المپیک توکیو بود. از طرفی به این نتیجه رسیدیم که اگر در حال حاضر که شرایط در تکواندو خوب نیست، یک مربی دیگری را بیاوریم، با توجه به فاصله کوتاه تا مسابقات جهانی و خدایی نکرده احتمال عدم نتیجه‌گیری، عملاً مربی جدید را سوزانده‌ایم. بعد از المپیک ریو نیز مقانلو را تا مسابقات جام‌جهانی حفظ کردیم و در حال حاضر نیز به این نتیجه رسیدیم که عسکری تا پایان سال باشد و برای بازی‌های آسیایی و سال جدید تصمیم اساسی بگیریم که یا با خود عسکری ادامه بدهیم یا سرمربی جدید انتخاب کنیم.»
رحیمی عملکرد عسکری را تا قبل از مسابقات قهرمانی آسیا خوب توصیف کرد: «اگر بخواهیم انصاف را در نظر بگیریم، عسکری تا مسابقات دانشجویان جهان ایتالیا، واقعاً بی‌نظیر بود اما در ماه‌های پایانی اختلافاتی پیش آمد و اشتباهات استراتژیک باعث عدم نتیجه‌گیری در المپیک شد. علی‌رغم مخالفت کمیته فنی نباید المپین‌ها به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شدند. حسینی برای قهرمانی آسیا یازده کیلو وزن کم کرد و در آن مسابقات با ضربه‌ای که به سرش خورد از لحاظ روحی و روانی نیز به هم ریخت. دوباره برای المپیک نیز یازده کیلو کم کردم و از لحاظ بدنی نیز به هم ریخت و در نهایت نتیجه آنگونه شد. باور کنید میرهاشم را دوباره جوری آماده می‌کنیم که در مسابقات جهانی همه را شکست بدهد.»

Page Generated in 0.0047 sec