printlogo


کد خبر: 235258تاریخ: 1400/6/31 00:00
تصمیمات عجیب برای کادرفنی تیم ملی تکواندو
پاداش به شکست‌ خورده‌ها

ایران ورزشی - با تصمیم کمیته فنی تکواندو، فریبرز عسکری به عنوان سرمربی تیم‌ملی تا پایان سال ۱۴۰۰ باقی ماند و اصغر رحیمی نیز به عنوان مدیر فنی تیم ملی انتخاب شد. تصمیمی عجیب و باور نکردنی که به طور حتم در آینده می‌تواند تبعات زیادی را برای تکواندوی ایران به دنبال داشته باشد اما بر اساس این تصمیم عجیب عسکری برای مسابقات قهرمانی جهان سرمربی تیم ملی ماند.
چهارمین جلسه کمیته فنی به منظور بررسی عملکرد تکواندو در المپیک توکیو صبح دیروز (سه‌شنبه) با حضور سیدمحمد پولادگر رئیس و مجید نیری دبیر فدراسیون، اصغر رحیمی، سیروس رضایی، حسینعلی نظری و زهرا سروی اعضای این کمیته و آرش فرهادیان رئیس سازمان تیم‌های ملی و البته حضور هادی ساعی و سیدنعمت خلیفه به عنوان اعضای جدید کمیته فنی برگزار شد. در این جلسه با توجه به بحث‌های زیادی که در نشست‌های قبلی صورت گرفته بود، جمع‌بندی بر این شد که فریبرز عسکری به عنوان سرمربی تیم ملی دوباره در سمت خود ابقا شود و با یک صلوات هم اصغر رحیمی به عنوان مدیر فنی انتخاب شود.
تصمیمی عجیب و باور نکردنی درباره مربی‌ای که می‌توان او را در بازی‌های توکیو بازنده معرفی کرد اما ظاهراً فدراسیون تکواندو به این مربی بازنده پاداش داد تا باز هم به عنوان سرمربی به فعالیت خود ادامه بدهد. این در حالی بود که در دو مسابقه مهم اخیر یعنی قهرمانی آسیا در لبنان و بازی‌های المپیک توکیو تیم ملی تکواندو خوب کار نکرده بود و فدراسیون هم از این نتایج گلایه داشت اما با این‌ حال سرمربی تیم ملی در سمت خود ابقا شد.
نکته عجیب در ابقای عسکری به مصاحبه‌هایی برمی‌گردد که قبل و بعد از اعزام به بازی‌های توکیو انجام شد و ظاهراً با این تصمیم اخیر همخوانی ندارد. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا آرش فرهادیان به عنوان رئیس سازمان تیم‌های ملی نتایج تیم ملی را به باد انتقاد گرفت و مدعی شد که تیم ملی تکواندو در قهرمانی آسیا بسیار ضعیف کار کرده بود. فرهادیان اعتقاد داشت که از تیم ملی تکواندو حمایت‌های همه جانبه انجام شده بود ولی نتایج در حد حمایت‌ها به دست نیامد. بعد از قهرمانی آسیا هم تیم راهی المپیک توکیو شد که آنجا هم نتیجه خوبی کسب نشد و بعد از المپیک هم که رئیس فدراسیون تکواندو از مردم عذرخواهی کرد؛ لابد نتایج تیم ملی ضعیف بود که رئیس فدراسیون تکواندو از مردم عذرخواهی کرد اما حالا چه اتفاقی افتاده که مجدداً همان کادر که حاصل کارش ضعیف و دور از انتظار بوده باید سر کار بماند و برای مسابقات قهرمانی جهان هم دوباره فعالیت کند؟
هر چند شنیده شده که عسکری حکم موقت شش ماهه دارد اما این هم از دست دادن زمان است. کلاً تا پاریس سه سال زمان مانده که شش ماه آن اینگونه از بین می‌رود و بعد هم شش ماه طول می‌کشد تا نتایج قهرمانی جهان بررسی شود و بعد دوباره درباره این تیم تصمیم‌گیری شود و بعد هم بخواهند گزینه جدید را انتخاب کنند، عملاً فرصت رسیدن تیم ملی تکواندو با کادرفنی جدید به المپیک پاریس هم از بین می‌رود. ضمن اینکه اواخر تابستان سال آینده بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود و عملاً فدراسیون زمان زیادی را از دست می‌دهد.
نکته عجیب‌تر این بخش انتخاب اصغر رحیمی به عنوان مدیر فنی تیم ملی تکواندو بود. کسی که مدت‌هاست فعالیت فنی نکرده و سال‌ها به عنوان ناظر فنی کمیته ملی المپیک و بیشتر از اینکه کار فنی کرده باشد، فعالیت مدیریتی داشته و به نظر این رزومه برای اصغر رحیمی برای نشستن روی صندلی مدیر فنی تیم ملی تکواندو کافی نباشد. باید یک فرد فنی و به روز که در حال فعالیت در تکواندو است به عنوان مدیر فنی انتخاب می‌شد و در کنار فریبرز عسکری قرار می‌گرفت تا بتواند به رفع نقاط ضعف او کمک کند. کمکی که بعید است از عهده رحیمی بر بیاید. ضمن اینکه بخشی از شکست‌های تیم ملی تکواندو متوجه اصغر رحیمی است چرا که او به عنوان ناظر باید در این سال‌ها گزارش‌های دقیقی از عملکرد تیم ملی تکواندو ارائه می‌کرد.

Page Generated in 0.0048 sec