printlogo


کد خبر: 235255تاریخ: 1400/6/31 00:00
آغاز بازسازی استادیوم وطنی در آستانه شروع لیگ
نگرانی نساجی از خانه به دوشی

حامد حسینی  

هنوز فصل بیستم تمام نشده بود که اداره ورزش و جوانان استان مازندران، تصمیم گرفت چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را تعویض کند و از مصنوعی به طبیعی ببرد. در آن زمان، مسئولان باشگاه نساجی معلوم نبود به چه دلیلی با این مسأله مخالفت کردند و این پروژه کاملاً منتفی شد. وقتی فصل تمام شد، سازمان لیگ فدراسیون فوتبال رسماً اعلام کرد برای فصل بیست و یکم همه تیم‌ها برای میزبانی‌شان باید از ورزشگاهی بهره ببرند که چمن طبیعی داشته باشد. این مسأله نگرانی‌های زیادی برای باشگاه نساجی قائمشهر و مس رفسنجان به وجود آورد. البته مسی‌ها خیلی زود دست به کار شدند تا چمن ورزشگاه شهدای مس رفسنجان را تغییر دهند اما نساجی مانده بود ورزشگاه خود را تغییر دهد یا اینکه پیگیر تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر بماند. نساج‌ها هم ظاهراً ترجیح دادند چمن ورزشگاه وطنی تغییر کند. به خاطر همین کار برداشت چمن مصنوعی در استادیوم شهید وطنی آغاز شد و چند هفته‌ای بود که تصاویر انباشت چمن‌ها در استادیوم شهید وطنی مخابره می‌شد اما با انتخاب پیمانکار از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان چند روزی است که ماشین‌های مکانیکی وارد استادیوم شده‌اند و ضمن جمع کردن چمن مصنوعی در تلاش برای خاکبرداری و آغاز پروژه چمن طبیعی در استادیوم شهید وطنی هستند. با تعللی که دست‌اندرکاران ورزشگاه وطنی داشتند، قطعاً چمن طبیعی استادیوم شهید وطنی قائمشهر برای بازی‌های ابتدایی نساجی لیگ برتر آماده نمی‌شود و شاید چند ماهی نساجی مجبور به بازی در استادیوم دیگری شود. البته اگر روند کار به خوبی پیش برود چون ایزد سیف‌الله‌پور مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران ظاهراً امید چندانی به این مسأله ندارد: «از ۳ روز گذشته اعلام کردند پروژه تحویل پیمانکار داده شده. این مسأله نیاز به کار جهادی دارد. ما و دولت که هزینه می‌کنیم، به جای یک گریدر باید 10 گریدر و 50 ماشین کمپرسی باشد که کار سریع انجام شود. با این شکل فکر می‌کنم سال 1403 یا 1404 آماده شود و به این ترتیب نساجی و هواداران پرشور آن ضرر می‌کنند. با این روند فکر نمی‌کنم به نیم ‌فصل برسد. دو سال پیش هم گفتند قبل از بازی با ذوب‌آهن و بعد گفتند امسال قبل از بازی با استقلال آماده می‌شود. به راحتی زمان را از دست دادیم چون کار آنطور که باید و شاید انجام نمی‌شود.» سیف‌الله‌پور در مورد اینکه اعلام شده در این فصل اجازه بازی روی چمن مصنوعی داده نمی‌شود، توضیح می‌دهد: «اگر هم اجازه بدهند، چمنی نداریم. چمن مصنوعی را برداشته‌اند. حتی تیم‌های امید و جوانان ما از همان موکت هم نمی‌توانند استفاده کنند. ورزشگاه ساری در حال مرمت است. نوع چمن این ورزشگاه در خوزستان، بوشهر، بندرعباس و مازندران رشد می‌کند که به محض بارندگی دچار مشکل می‌شود. اگر داخل بارندگی بازی برگزار شود، چمن نابود می‌شود. فکر می‌کنم امسال مثل سریال خانه به دوش، نساجی خانه به دوش است و از این ورزشگاه به آن ورزشگاه برود. خواهشم این است برای استفاده ورزشگاه شهدای ساری به ما کمک کنند. قصد داریم آنجا اردو برپا کنیم و باید ببینیم ساکت الهامی آنجا را تأیید می‌کند یا خیر. استانداردهای لیگ برتر با لیگ یک فرق دارد. به دنبال این هستیم که یک هفته آنجا تمرین کنیم و یکی، دو بازی دوستانه انجام بدهیم. اگر شرایط مساعد بود، آنجا را به عنوان ورزشگاه اول انتخاب می‌کنیم در غیر این صورت باید به شهر دیگری برویم و بازی کنیم.»
با این شرایط هم نساجی باید حداقل چند ماه در ورزشگاه شهدای ساری از رقبای خود میزبانی کند که البته این ورزشگاه هم نواقصی دارد که باید زودتر برطرف شود. باید دید این ورزشگاه مورد تأیید سازمان لیگ قرار می‌گیرد یا نه. اگر این اتفاق بیفتد نساجی در ساری میزبان خواهد بود. آن هم در فصلی که گفته می‌شود احتمال حضور هواداران وجود دارد. اگر نه باید نواقص را برطرف یا اینکه ورزشگاه دیگری را برای بازی‌هایش انتخاب کند.
 
 
نساجی برنده پرونده شکایت از فکری
محمود فکری که فصل نوزدهم را با سرمربیگری نساجی مازندران به پایان برده بود، در فصل بیستم قرار بود هدایت این تیم را به عهده داشته باشد و کار را دنبال کند. فکری قراردادش را خیلی زود با نساجی تمدید و حتی یارگیری را شروع کرد اما پیشنهاد باشگاه استقلال باعث شد او به طور ناگهانی از قائمشهری‌ها جدا شود و به تهران برود. این مسأله شکایت باشگاه نساجی مازندران را به دنبال داشت و حالا رأی صادر شد. ایزد سیف‌الله‌پور مدیرعامل باشگاه نساجی در مورد اینکه پس از اعلام رأی کمیته استیناف و محکومیت محمود فکری، او اعلام کرد حالا باید خانه‌اش را بفروشد و ای‌کاش کمیته استیناف موشکافانه‌تر این پرونده را پیگیری می‌کرد، می‌گوید: «من از کمیته تعیین وضعیت و استیناف تشکر می‌کنم. به هر حال رأی داده شده، در روز جلسه کمیته استیناف من به همراه وکیل باشگاه و محمود فکری و وکیلش در جلسه حضور داشتیم. حتماً دوستان موشکافانه به این قضیه پرداخته‌اند، حتی در دور اول ما به این رأی اعتراض و اعتقاد داشتیم فکری باید مبلغ بیشتری به نساجی بدهد. با این حال به رأی کمیته استیناف احترام می‌گذاریم. اگر هم محکوم می‌شدیم باز همین حرف را می‌زدم و می‌گفتم احترام می‌گذاریم. فکری مربی ارزنده، بااخلاق و بزرگی است، برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم، ولی باید تابع قانون باشیم.»
 

 


Page Generated in 0.0048 sec