printlogo


کد خبر: 235251تاریخ: 1400/6/31 00:00
مصاحبه

احمدزاده: به اتفاقات ناهنجار مثل شرط‌بندی توجه نمی‌شود
محمد احمدزاده مربی باتجربه فوتبال کشورمان معتقد است مشکلات زیادی برای برگزاری مسابقات لیگ یک وجود دارد. احمدزاده در رابطه با این مشکلات، مانند کیفیت زمین‌ها و استاندارد ورزشگاه‌ها که هر سال تکرار و حتی بیشتر می‌شوند، می‌گوید: «لیگ یک شرایط خاصی دارد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آن بحث اجرایی است که بیش از هر چیزی به نظارت برمی‌گردد. نظارت و کنترلی روی مسابقات لیگ دسته اول نیست. فدراسیون باید اعلام کند هدف از برگزاری لیگ یک چیست و به دنبال چه هستند؟ آیا فقط می‌خواهند تقویم را پر کنند؟ وقتی کیفیت کار مطلوب نیست و قوانین فوتبال معمولاً با کمی و کاستی اجرا می‌شود طبیعتاً برگزاری مسابقات تأثیرات مثبت خودش را از دست می‌دهد. فدراسیون باید تکلیف خودش را با لیگ یک مشخص کند و بعد انتظار برگزاری یک لیگ منسجم را داشته باشیم. هر اتفاقی می‌تواند در لیگ‌های پایین‌تر بیفتد. اتفاقات لیگ دو بیشتر از لیگ یک است و همین طور در رده‌های پایین‌تر، به این ترتیب هم کیفیت بازی‌ها پایین می‌آید و هم کار به دور از قواعد و قوانین فوتبال پیش می‌رود. فدراسیون ما الان تنها به فکر تیم امید و بزرگسالان ایران است و به زیرساخت‌ها و استادیوم‌ها توجه نمی‌شود. تیم‌های پایه در لیگ یک و حتی لیگ برتر بی‌اهمیت هستند و اصلاً دیده نمی‌شوند. مسأله شرط‌‌بندی در لیگ یک شیوع پیدا و اصلاً دیده نمی‌شود. اتفاقات ناهنجاری در لیگ‌های مختلف رخ می‌دهد اما به آن‌ بی‌توجه هستند. سال‌هاست که این حرف‌ها را می‌زنیم و هیچ‌کس توجه نمی‌کند اما نباید از پیگیری آن دست کشید و این بحث‌ها باید ادامه پیدا کنند. ما در تشکیلات فوتبال‌مان به اصل قضیه فکر نمی‌کنیم. همه امروز را نگاه می‌کنند و به روز کار می‌کنند. با این شرایط فوتبال ما درست نمی‌شود، 50 سال از فوتبال دنیا عقبیم و این فاصله سال به سال بیشتر می‌شود.»
 
 
مدیرعامل گل‌گهر: آماده همکاری با فدراسیون فوتبال برای VAR هستیم
محمد اسفندیارپور مدیرعامل باشگاه گل‌گهر سیرجان اعلام کرد برای کمک به مجموعه فوتبال ایران، آمادگی تجهیز ورزشگاه شهید سلیمانی را به سیستم VAR دارد. اسفندیارپور پیرامون دیدار با سیدحمید سجادی می‌گوید: «این دیدار با محوریت ورزش پایه، افزایش نقش جنوب شرق کشور در سبد مدال‌آوری ایران در بازی‌های المپیک و ایجاد ساختار مناسب برای سیستم ویدئویی در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان برگزار شد. در عرصه تیمداری در لیگ برتر فوتبال در مجموع نتایج خوبی به ارمغان آمد و چه بسا اگر مشکلات محرز داوری که ناشی از عدم بهره‌گیری از VAR بود، وجود نداشت، قطعاً جایگاه بسیار بهتری را می‌توانستیم به دست آوریم، اما در همین زمینه اعلام آمادگی کردیم مجموعه ورزشی شهید سلیمانی را برای نصب VAR در نظر بگیریم و برای این مهم آماده همکاری با فدراسیون فوتبال هستیم و خوشبختانه سیدحمید سجادی هم این موضوع را مورد حمایت و تأکید قرار داد که سیستم VAR هر چه سریعتر با همکاری باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال محقق شود.»
 
 
شجاعی: سرمربی جدید مسجدسلیمان به زودی
 انتخاب می‌شود
ابوذر شجاعی عضو هیأت مدیره نفت مسجدسلیمان از انتخاب سرمربی جدید به جای سیروس پورموسوی خبر می‌دهد: «همکارانم در تهران با گزینه‌های مربیگری دیگری برای جانشینی پورموسوی وارد مذاکره شدند و به زودی طی یکی، دو روز آینده جانشین او را معرفی می‌کنیم.» شجاعی در رابطه با اینکه مدعی شده بود با بازیکنان لیست مورد نظر او مذاکره نشده، می‌گوید: «این‌طور نبود. او خواهان بازیکنی بود که به تیم دیگری پیوسته بود در نتیجه تیم جدید او را به ما نمی‌داد. مثلاً فلان بازیکن از تراکتور به ذوب‌آهن رفته است. ذوب‌آهن تازه این بازیکن را جذب کرده و قطعاً او را به تیم دیگری نمی‌دهد. ذوب‌آهن به این بازیکن نیاز داشته که او را به خدمت گرفته است. پس گرفتن رضایتنامه چنین بازیکنی ممکن نیست. از ۵ بازیکنی که پورموسوی به ما اعلام کرد سه نفرشان قرارداد داشتند و امکان فسخ‌شان وجود نداشت. با دو نفر دیگر هم وارد مذاکره شدیم که وقتی پورموسوی نیامد و جواب تلفن ما را نداد مذاکرات ناتمام ماند.»
 
 
عباسیان: به هوادار آمدم چون عنایتی رفیقم است
معین عباسیان بازیکن جدید هوادار در مورد انتخاب این تیم تازه‌وارد برای فصل بیست و یکم لیگ برتر می‌گوید: «در پایان فصل آلومینیومی‌ها خواهان تمدید قراردادم بودند و چند پیشنهاد دیگر هم داشتم ولی در نهایت فکر کردم پیشنهاد هوادار بهتر است و تصمیم گرفتم هوادار را انتخاب کنم. این تیم باانگیزه است و فصل قبل با همه کاستی‌ها و حتی فروش برخی بازیکنان در نیم فصل لیگ برتری شد. از طرفی با رضا عنایتی رفیق هستم و از قبل همبازی بودیم در نتیجه تصمیم گرفتم به این تیم بپیوندم.» عباسیان با اشاره به اینکه همیشه کار برای تیم‌های تازه لیگ برتری شده سخت است ادامه می‌دهد: «واقعاً کار سختی در پیش داریم. با این حال با برنامه‌ریزی که کادر فنی برای لیگ برتر دارد قرار است در همین سال اول خود را در لیگ برتر مطرح کنیم و جای پای تیم را محکم کنیم. ما به دنبال تک رقمی شدن هم هستیم و می‌دانیم برای رسیدن به این اهداف کار سختی داریم. فراموش نکنیم هوادار تیمی خصوصی است و برخلاف تیم‌های دولتی نمی‌تواند به راحتی پول خرج کند.»
 
 
زامهران: تماشاگر نداشته باشیم، ضربه می‌خوریم
حسین زامهران هافبک نساجی مازندران معتقد است در صورت مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها دچار ضرر می‌شوند. زامهران درباره ممنوعیت بازی برای نساجی در چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی و محرومیت از حضور تماشاگران‌شان می‌گوید: «همزمان به تیم ما و مس رفسنجان اعلام کردند اگر چمن طبیعی نداشته باشیم نمی‌توانیم میزبان مسابقات باشیم. فکر می‌کنم چمن مسی‌ها آماده پهن شدن است و خیلی جلوتر از ما هستند، نساجی تازه این کار را شروع کرده و مسئولان استان مازندران کارهایش را انجام می‌دهند. امیدوارم هرچه زودتر چمن استادیوم را درست کنند چون اگر قرار باشد تماشاگران به ورزشگاه بیایند و ما نتوانیم در ورزشگاه شهید وطنی بازی کنیم، ضربه می‌خوریم».

 


Page Generated in 0.0050 sec