printlogo


کد خبر: 235248تاریخ: 1400/6/31 00:00
جلسه فیفا و AFC با فدراسیون فوتبال درباره اساسنامه
اصلاح اساسنامه و حجم کارهای نیمه تمام

اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال در مدت زمان مشخص شده از سوی فیفا، یکی از پربحث‌ترین موضوع‌های این روزهای فدراسیون است. این سؤال مهم همواره مطرح می‌شود که مسئولان فدراسیون فوتبال در مدت زمان باقی‌مانده تا پایان مهلت فیفا برای اصلاح اساسنامه، چه اقداماتی انجام داده‌اند؟
سایت فدراسیون فوتبال از جلسه‌ای که در همین خصوص تشکیل شده، گزارشی ارائه داده است. در این گزارش آمده است که عصر دوشنبه جلسه مقامات فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان با مسئولان فیفا و کنفدراسیون آسیا در خصوص اساسنامه فدراسیون به صورت آنلاین برگزار شد.
در این نشست حیدر بهاروند نایب رئیس دوم فدراسیون، مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، احمدرضا براتی عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات، حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون و حمیرا اسدی رئیس دپارتمان امور بین‌الملل فدراسیون از ایران حضور داشتند.
 سارا سولمال مدیرعالی بخش حاکمیتی فدراسیون‌های عضو فیفا، سانجیوان رئیس بخش آسیای فدراسیون‌های عضو فیفا، سنجر رئیس بخش منطقه‌ای آسیای مرکزی فدراسیون‌های عضو AFC به همراه عصام السحیبانی و آندره واشکویچ مسئولان منطقه غرب آسیا فیفا به نمایندگی از فدراسیون جهانی و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این ویدئو کنفرانس حضور داشتند.
احمدرضا براتی عضو هیأت رئیسه فدراسیون و رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «چنانکه در پاراگراف 1 ماده 1 اساسنامه جدید فدراسیون پیش‌بینی شده، باید به عنوان مؤسسه‌ای مستقل، غیر انتفاعی، غیر دولتی و دارای شخصیت حقوقی که مطابق مقررات جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده، تعریف شود. این ماهیت حقوقی جدید باید:
1-  ظرف مدت یک سال بعد از انتخابات هیأت رئیسه جدید فدراسیون لازم‌الاجرا شود.
2-  باید به موجب بازنگری قانون ملی ورزش باشد که توسط دولت و مجلس ایران با همکاری فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت می‌گیرد.
در همین راستا فیفا به صورت رسمی درخواست برگزاری یک ویدئو کنفرانس با حضور نمایندگان کنفدراسیون آسیا، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را ارائه داده بود که این نشست آنلاین روز دوشنبه برگزار شد.»
براتی درباره موارد مطرح شده در این جلسه اینطور توضیح داد: «در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دولت توسط علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به فیفا و AFC ارائه شد که با استقبال مسئولان این دو نهاد رو‌به‌رو شد و آنها از تلاش و اقدامات صورت گرفته ابراز رضایت کردند.» عضو هیأت رئیسه فدراسیون تأکید کرد: «البته هنوز بخش مهمی از این فرآیند باقی مانده که مربوط به اقداماتی است که باید با همکاری مجلس شورای اسلامی صورت پذیرد و ان‌شاءالله با همکاری فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و مجلس شورای اسلامی، این مرحله نیز با موفقیت طی خواهد شد.»
اینطور که از مطلب منتشر شده روی سایت فدراسیون فوتبال برمی‌آید و البته همان‌طور که همه می‌دانیم در واقع برای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال هنوز اقدامی جدی و اساسی انجام نشده است و بخش اصلی این فرآیند که مربوط به مجلس شورای اسلامی و دولت می‌شود، هنوز انجام نشده است. فدراسیون فوتبال برای انجام این اقدامات تا پیش از اسفندماه چه برنامه‌ای دارد؟ آیا موفق می‌شود در مهلت تعیین شده، اصلاحات لازم را در اساسنامه اعمال کند؟

Page Generated in 0.0060 sec