printlogo


کد خبر: 235246تاریخ: 1400/6/31 00:00
در جام جهانی اتفاقاتی رخ می‌دهد که شاید همه را غافلگیر کند
ناظم‌الشریعه: بازی با ازبکستان، یکی از سخت‌ترین بازی‌هاست

 مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال در شرایطی به پایان رسید که تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم گروه F راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. در مرحله یک‌هشتم، علاوه بر ایران ۱۵ تیم دیگر حضور دارند و ملی‌پوشان کشورمان باید با ازبکستان دیدار کنند.
مرحله گروهی با حضور ۲۴ تیم در ۶ گروه برگزار شد. دو تیم برتر هر گروه به علاوه چهار تیم برتر رده سوم به مرحله یک‌هشتم راه یافتند که این تیم‌ها عبارتند از: روسیه، ویتنام، ونزوئلا، مراکش، قزاقستان، تایلند، آرژانتین، پاراگوئه، برزیل، ژاپن، ازبکستان، ایران، پرتغال، صربستان، اسپانیا و جمهوری چک.
حالا ایران باید آماده شود که ساعت 18 روز جمعه، در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2021 لیتوانی، به مصاف ازبکستان برود. تیم ملی ایران در صورت غلبه بر ازبکستان به مرحله یک‌چهارم می‌رود و با برنده بازی تایلند - قزاقستان روبه‌رو می‌شود.
محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درباره شکست 2 بر یک مقابل تیم فوتسال آرژانتین و صعود به مرحله بعد به عنوان تیم دوم، اینطور توضیح می‌دهد: «به دلیل برد در دو بازی ابتدایی صعودمان قبل از بازی با آرژانتین کاملاً مشخص شده بود، اما باید برای کسب رتبه اول یا دومی این مسابقه را انجام می‌دادیم. آرژانتین هم شرایط خاص خود را داشت، زیرا برای دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبلی به جام جهانی آمده است. شرایط ما هم خیلی خاص بود و سعی کردیم مانند حریف خیلی به آب و آتش نزنیم. بازی پایاپایی بود. در اینگونه مسابقات باید خیلی از بازیکنان خود مراقبت کنیم تا مصدوم نشوند. بازی با آرژانتین طبق برنامه ما جلو رفت، شاید اگر داور گل ما را روی ضربه ایستگاهی مردود اعلام نمی‌کرد خیلی بهتر به هدفمان می‌رسیدیم.»
سرمربی تیم ملی فوتسال درباره رویارویی با تیم ازبکستان در مرحله بعد، می‌گوید: «اکنون تنها موضوعی که برای ما مهم است دیدار روز جمعه مقابل ازبکستان است. حریفی که یکی از تیم‌های خوب آسیا و جام جهانی است، دیدارهای ازبکستان را دیده‌ایم و کمتر از یک ماه قبل در تورنمنت تایلند با این تیم بازی کردیم. رشد خیلی خوبی داشته زیرا در یک سال گذشته نزدیک به 18 بازی بین‌المللی با تیم‌های بالاتر از خودش انجام داده است.»
ناظم‌الشریعه تأکید می‌کند: «در مورد بازی با ازبکستان باید بگویم یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما مقابل این تیم است ازبک‌ها در یک سال گذشته ۱۸ بازی خوب بین‌المللی برگزار کردند. آنها دو بازی با ایران داشتند، دو بازی با ونزوئلا برگزار کردند، دو بار به مصاف آرژانتین قهرمان جهان رفتند، دو بار با تایلند رقابت کردند و یک اردوی بلندمدت در اسپانیا برگزار کردند. آنها حتی با ژاپن و پرتغال هم بازی کردند اما ما ایران هستیم. ما پادشاه آسیا هستیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از سد این تیم عبور کنیم.»
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران می‌گوید: «در رابطه با برنامه‌ریزی برای حریفان آینده باید بگویم ایستگاه به ایستگاه جلو می‌رویم ممکن است تایلند یا قزاقستان حریفان بعدی ما باشند که شرایط قزاقستان بسیار بهتر از تایلند است ما با این تیم بازی کردیم آنها یکی از تیم‌های خوب این بازی‌ها هستند که به دلیل بازیکنان برزیلی‌الاصلی که دارند، به برزیل دوم مشهور هستند. تیم‌های  پرتغال و اسپانیا در این سمت جدول حضور دارند اما تمام تمرکز ما فعلاً روی ازبکستان است، این جام جهانی است اتفاقاتی رخ می‌دهد که همه را متعجب می‌کند در دوره قبلی برزیل توسط ایران حذف شد و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد اما با تحلیل شرایط موجود می‌توانم بگویم احتمالاً اسپانیا یکی از چهار تیم پایانی مسابقات خواهد بود.»
ناظم‌الشریعه در خصوص احتمال اضافه شدن حسین طیبی به ترکیب تیم ملی گفت: «این بازیکن در حال تمرین است درد در ناحیه دنده دارد البته حالا بسیار کمتر شده اگر شکستگی کمی جوش بخورد ممکن است بتوانیم از وجودش استفاده کنیم.»
 

Page Generated in 0.0049 sec