printlogo


کد خبر: 235245تاریخ: 1400/6/31 00:00
بازیکنانم موبایل‌های‌شان را تحویل دادند، گفتند نمی‌خواهیم در معرض حواشی باشیم
ایراندوست: جنگنده‌ایم و می‌خواهیم فقط مثبت‌ها را ببینیم

مصاحبه 
بهناز میرمطهریان   
 
 اولین مسابقه تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های زنان آسیا 2022 هند، ساعت 13:30 امروز (چهارشنبه 31 شهریور) مقابل تیم ملی بنگلادش برگزار می‌شود. آنها با لباس سفید مقابل قرمزپوشان بنگلادش بازی خواهند کرد.
مریم ایراندوست، سرمربی تیم فوتبال زنان ایران پیش از رویارویی با بنگلادش و در حالی که تازه جلسه آنالیز اولین حریفش در تاشکند را تمام کرده است، درباره جو حاکم بر تیمش به خبرنگار ایران ورزشی اینطور می‌گوید: «جو تیم، این روزها بسیار خوب است. بازیکنان از هر نظر آماده هستند. اگر اعتماد به نفس لازم را داشته باشند، همه چیز تمام است اما خب باید قبول کنیم که اعتماد به نفس نداشتن هم برای تیمی که  به مدت 2 سال و نیم اصلاً وجود نداشته، طبیعی است. با این حال با توجه به شرایط ویژه‌ای که فدراسیون فوتبال برای ما در نظر گرفت، انگیزه بالایی به تیم تزریق شد و تک تک بازیکنان انگیزه کافی را دارند که بهترین عملکرد خود را در این مسابقات داشته باشند.»
ایراندوست درباره امکاناتی که برای تیم ملی زنان فراهم شده است، اینطور توضیح می‌دهد: «اولین بار است که تیم ملی فوتبال زنان تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است. هم امکانات خوبی در اختیار ما قرار گرفته و هم فضای رسانه‌ای و هواداری حمایت‌مان می‌کند و همین موضوع حس جنگندگی زیادی در بازیکنان به وجود آورده که برای پیروزی به زمین مسابقه بروند و همه تلاش‌شان را بکنند. بازخوردی هم که از هواداران‌مان می‌گیریم خیلی خوب بوده و واقعاً به ما انرژی و انگیزه می‌دهند.»
توجه مریم ایراندوست به هواداران، چیزی است که کمتر در مربیان زن دیده شده است. او اما از ملوانی می‌آید که زنان هوادار، سکوهای ورزشگاه‌هایش را پر می‌کنند. آیا این فرهنگ هواداری را او با خود به تیم ملی هم آورده؟ ایراندوست می‌گوید: «شاید همین‌طور باشد که می‌گویید. در وجود خود من حس جنگندگی زیادی هست و وقتی کاری را قبول می‌کنم، صفر تا صد خودم را برای آن کار می‌گذارم. از اطرافیانم هم همین را می‌خواهم که با همه وجودشان باشند. همیشه پاسخگوی هواداران بوده‌ام و شاید حتی به من ایراد بگیرند که چرا حواست به این مسائل است اما من بازخورد گرفتن از مردم را دوست دارم. در تیم ملی هم چه مجازی و چه حقیقی از هواداران‌مان بازخوردهای خوب می‌گیرم. چه در اردوهایی که در تهران داشتیم با هواداران مواجه بودیم و چه تک تک بازیکنان وقتی به شهرهای خودشان می‌رفتند، دعای خیر خانواده و همسایه و دوستان‌شان را برای تیم ملی از نزدیک لمس کرده‌اند. اینجا هم که هستیم پیام‌های زیادی در همین رابطه دریافت می‌کنیم که به ما انگیزه می‌دهد و باعث می‌شود همه پر از خواستن باشیم و یک هدف مشترک را دنبال کنیم.»
سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در وصف آنچه در روزهای منتهی به شروع مسابقات برای تیم ملی زنان گذشته، اینطور می‌گوید: «فکر می‌کنم همه چیز برای ما عالی بوده است. هیچ چیز منفی ندیدم. از همان زمان که از طریق CIP و پرواز اختصاصی به تاشکند آمدیم تا امکانات و شرایطی که برای بدرقه ما فراهم شده بود. همه چیز عالی بوده و هیچ چیز بدی وجود نداشته است. هیچ حاشیه‌ای هم روی تیم ما تأثیری نداشته و تمام تمرکز ما روی حفظ روحیه‌مان برای حضور در مسابقات است.»
او به اقدامی که بازیکنان تیم برای حفظ روحیه و دوری از حواشی پیش از بازی انجام داده‌اند، اشاره می‌کند: «برای من جالب بود که بازیکنان تیم گوشی‌های موبایل‌شان را به ما تحویل دادند و گفتند ما نمی‌خواهیم تا بعد از بازی در معرض اخبار و حواشی باشیم. این موارد برای من خیلی ارزشمند است. این بازیکنان اینقدر با وجود هستند که فقط می‌خواهند مثبت‌ها را ببینند.»
مریم ایراندوست درباره ارزیابی‌اش از حریفان ایران بعد از تماشای بازی اردن مقابل بنگلادش، به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «اگر اردن توانست به بنگلادش 5 گل بزند، دلیلی بر ضعیف بودن بنگلادش نیست. اردن تیم باهوش‌تری بود که موفق شد با این تعداد گل بنگلادش را شکست دهد. بازیکنان ما هم اگر باهوش عمل کنند می‌توانند گل‌های زیادی به بنگلادش بزنند. من به توانایی‌های بچه‌ها ایمان دارم. می‌دانم که تک تک این 23 نفر در تمام اردوهای آماده‌سازی تلاش کرده‌اند و شرایط خوبی دارند. این بچه‌ها تنها دلخوشی‌شان فوتبال است و موفقیت در این مسابقات که امیدوارم به آن برسیم. آن هم در شرایطی که بعد از نگاه برابر فدراسیون فوتبال، انگیزه و پشتکار زیادی پیدا کرده‌ایم.»
تیم ملی زنان ایران در گروه G این مسابقات با تیم‌های بنگلادش و اردن همگروه است. این مسابقات در چهار گروه چهار تیمی و چهار گروه سه تیمی برگزار می‌شود که تیم‌های اول هر گروه به مرحله نهایی مسابقات صعود می‌کنند. مرحله نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا هم ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. ژاپن، استرالیا، چین و هند میزبان از قبل به مرحله نهایی صعود کرده‌اند.

Page Generated in 0.0055 sec