printlogo


کد خبر: 235242تاریخ: 1400/6/30 00:00
آمارهای جذاب از لیگ‌های مهم اروپا
بنزما جای مسی را گرفت

گل، درام VAR، جنجال و کلی هم گل. اینها خلاصه‌ای از فوتبال اروپا در دو، سه روز گذشته از سایه‌روشن‌هایش، پیروزی نفسگیر منچستریونایتد در خانه وستهم با گل‌های رونالدو و لینگارد بود.
در سری A هم یوونتوس برای اولین‌بار بعد از 60 سال و برای چهارمین‌بار در تاریخش در چهار هفته اول لیگ نتوانست پیروزی کسب کند. این اتفاق با تساوی خانگی برابر میلان رخ داد. در فرانسه پاری‌سن‌ژرمن با گل دقیقه 93 در بازی که مسی به‌خاطر تعویضش جنجال درست کرد، لیون را در پارک دو پرنس شکست داد و به روند صددرصدی‌اش ادامه داد.
در اسپانیا گل بنزما و وینیسیوس در عرض سه دقیقه رئال‌مادرید را از شکست در خانه والنسیا نجات داد در حالی که اتلتیکومادرید 10نفره مقابل اتلتیک‌بیلبائو متوقف شد و در نهایت در بوندس‌لیگا بایرن‌مونیخ با 7 گل بوخوم را تحقیر کرد و ولفسبورگ هم با تساوی خانگی برابر آینتراخت صدر جدول را از دست داد. در ادامه بهترین آمار در مسابقات لیگ‌های تراز اول فوتبال اروپا را مرور می‌کنیم:
 
لیگ برتر
یک: منچسترسیتی در تمام طول بازی‌اش در خانه مقابل ساوتهمپتون فقط یک شوت به سمت چارچوب زد که آن هم در دقیقه 90 توسط فیل فودن بود. این بدترین آمار من‌سیتی برای شوتزنی در یک بازی از هشتم مارس سال 2017 بود که مقابل استوک‌سیتی فقط یک‌بار توپ را به سمت دروازه حریف شلیک کرد.
4: این اولین‌بار از فصل 16-2015 است که هری کین نمی‌تواند در چهار بازی اول لیگ برتر گلزنی کند. او در این فصل تنها چهاربار توپ را به سمت دروازه رقبا شلیک کرده است.
اما تیم برایتون که فصل گذشته برای رسیدن به چهارمین پیروزی‌اش در لیگ برتر تا هفته بیست‌و‌یکم (21 ژانویه) فصل منتظر مانده بود، در این فصل در 5 هفته اول چهار پیروزی کسب کرده است.
5: این اولین‌بار از فصل 86-1985 است که لیدزیونایتد نمی‌تواند هیچ‌یک از 5 بازی اولش در یک فصل از لیگ را ببرد.
9: سادیو مانه مهاجم سنگالی لیورپول اولین بازیکن در تاریخ لیگ برتر انگلیس است که در 9 بازی متوالی‌اش مقابل یک تیم گلزنی می‌کند. قربانی محبوب او تیم کریستال‌پالاس است که این هفته هم دروازه‌اش را باز کرد.
15: نوریچ تمام 15 بازی اخیرش در لیگ برتر با هدایت دانیل فارک را واگذار کرده است. این طولانی‌ترین روند باخت متوالی یک تیم لیگ برتری با هدایت یک مربی است.
در تضادی فاحش، چلسی با هدایت سرمربی آلمانی‌اش توماس توخل توانسته 15 کلین‌شیت در لیگ برتر به ثبت برساند که تعدادش از بازی‌هایی که دروازه این تیم باز شده (14 مورد) بیشتر است.
35: منچستریونایتد از ابتدای فصل گذشته تا کنون از بازی‌هایی که در آنها از حریف عقب افتاده، 35 امتیاز گرفته است. بعد از شیاطین سرخ، لیورپول و لسترسیتی هر کدام با کسب 20 امتیاز در بازی‌هایی که از شکست فرار کرده‌اند در رده دوم هستند.
40: این آمار دیگر باورنکردنی است. با احتساب پنالتی‌هایی بعد از پایان بازی، داوید دخئا دروازه‌بان اسپانیایی منچستریونایتد در بازی وستهم برای اولین‌بار از ماه آوریل سال 2016 در رده باشگاه و ملی توانست پنالتی مهار کند. او پیش از گرفتن ضربه مارک نوبل، 40بار متوالی دروازه‌اش از روی نقطه پنالتی باز شده بود.
 
لالیگا
11: کریم بنزما دومین بازیکنی است که به‌طور مستقیم در 11 گل (6 گل و 5 پاس گل) به ثمر رسیده توسط یک تیم در 5 هفته نخست لالیگا در قرن 21 نقش‌آفرینی می‌کند. نفر اول لیونل مسی بود که در 5 هفته اول لالیگای فصل 12-2011 برای بارسلونا 8 گل زد و 5 پاس گل داد.
200: ثبات اینیاکی ویلیامز تحسین‌برانگیز است. مهاجم اتلتیک‌بیلبائو اکنون 200 بازی متوالی است که در لالیگا برای تیمش به میدان می‌رود. او بعد از جان آندونی لارانگا که برای رئال‌سوسیداد 202 بازی انجام داد، دومین رکورددار لالیگاست.
 
سری A
4: تساوی خانگی یوونتوس مقابل میلان سبب شد تنها برای چهارمین‌بار در تاریخ بانوی پیر، این تیم نتواند هیچ‌یک از چهار بازی اولش در یک فصل را ببرد. آخرین‌بار فصل 62-1961 بود و پیش از آن هم این اتفاق در فصل 56-1955 و 43-1942 رخ داده بود.
7: یوونتوس در این فصل در بازی‌هایی که از حریفان خود پیش افتاده 7 امتیاز از دست داده است. در میان تمام تیم‌های 5 لیگ برتر فوتبال اروپا، فقط برنلی در لیگ برتر انگلیس است که در چنین بازی‌هایی بیشتر امتیاز از دست داده است (8 امتیاز).
23: اینتر در 23 بازی اخیرش در سری A گل زده است. این تیم فقط یک‌بار در سال 1950 آماری بهتر داشت (24 بازی متوالی).
 
بوندس‌لیگا
19: روبرت لواندوفسکی با گلی که در پیروزی هفت‌گله بایرن‌مونیخ مقابل بوخوم زد شمار بازی‌های متوالی که در آنها گل زده را (در تمام رقابت‌ها) به 19تا افزایش داد. او اولین بازیکنی است که در 13 بازی متوالی در بوندس‌لیگا گل می‌زند. رکوردداران قبلی یوپ هاینکس (12تا در فصل 73-1972) و گرد مولر (12تا در فصل 70-1969).
 
مسی و رونالدو  زیر ذره‌بین
لیونل مسی در حالی در دقیقه 77 بازی پاری‌سن‌ژرمن برابر لیون در پاریس تعویض شد که مترصد زدن گل برتری تیمش بود. رونالدو اما قبل از او توانست برای منچستریونایتد یکی از گل‌های برتری 2 بر یک مقابل وستهم را بزند.
این دومین‌بار در سه فصل گذشته است که مسی در سه بازی اولش در تمامی رقابت‌های یک فصل نمی‌تواند گل بزند.
66: استادیوم وستهم شصت‌و‌ششمین ورزشگاه متفاوتی است که کریستیانو رونالدو در آن گل زد. نفر دوم زلاتان ابراهیموویچ است که در 64 استادیوم متفاوت گلزنی کرده.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0046 sec