printlogo


کد خبر: 235239تاریخ: 1400/6/30 00:00
از درخشش رونالدو و برایتون تا بازگشت جوردن باروز

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi

۱- دنیای دیوانه‌واری شده. تمام تابستان حرف از پاریس و خریدهای تازه‌اش بود. همه منتظر درخشش مسی در تیم جدیدش بودند اما تا به حال او حتی یک گل هم برای این تیم نزده. حتی یک بار هم ۹۰ دقیقه برای پاریس بازی نکرده. اصلاً درخششی نداشته. در بازی با لیون او برای اولین بار در ورزشگاه پارک دو پرنس به صورت فیکس بازی کرد ولی بازهم کاری از پیش نبرد. 
در عوض همه دنیا دارند از درخشش رونالدو حرف می‌زنند. کریستیانو در هفته آخر نقل و انتقالات همه توجه‌ها را به سمت خودش جلب کرد و از تورین به منچستر رفت. کریستیانو از همان ابتدا در ترکیب تیم قرار گرفت و از همان ابتدا گل زد. دو گل در بازی اول که هفته پیش بود٬ یک گل در بازی با یانگ بویز و یک گل هم یکشنبه به وستهم. این بهترین سناریوی ممکن برای رونالدو بود که دوست دارد همیشه در کانون توجهات باشد. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم یوونتوس هم حال بدی بدون رونالدو پیدا کرده. آنها بدترین نتیجه ۶۰ سال اخیرشان را گرفتند و در ۴ بازی اول لیگ به بردی نرسیده‌اند تا در رده هجدهم قرار بگیرند. یووه در ۴ بازی قبلی‌اش در لیگ فقط ۴ گل زده و رونالدو در ۲ بازی لیگی‌اش ۳ گل و همه اینها نشان می‌دهد کریستیانو دلیل بد نتیجه گرفتن تیم در فصل پیش نبود. دنیا فعلاً به کام رونالدو و هوادارانش است.
۲- موضوع سرمربیگری پورموسوی در باشگاه نفت مسجدسلیمان از آن سوژه‌های جذاب است. دیروز نظری٬ مدیرعامل این باشگاه مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس انجام داد که شاید برای طرفداران فوتبال خوزستان تأمل‌برانگیز باشد: «بارها با پورموسوی تماس گرفتیم اما رد تماس داد و بی‌اعتنایی کرد. حالا به سرپرست تیم پیام داده که من کسالت داشتم و از شنبه می‌خواهم بیایم. اگر کسالت داشت همان موقع به خودم اعلام می‌کرد یا یک پیام می‌داد. ما هم در صورت امکان به عیادتش می‌رفتیم. من نماینده فرستادم که نزد او برود و صحبت کند تا ببینیم مشکلش چیست اما رد تماس می‌داد. حتی ما واسطه گذاشتیم که می‌تواند شهادت بدهد.
او می‌خواهد با جمع کردن چند نفر در مسجدسلیمان تیم و باندی را در آنجا درست کند که مقابل ما قرار بگیرند. قصد دارد جوی درست کند که من می‌خواستم بچه‌های مسجدسلیمان را ببرم اما اینها (مسئولین باشگاه) مخالف هستند. با این شرایطی که پیش آورد امکان بازگشت ندارد. اگر هم ادعایی کند او را به رئیس آکادمی باشگاه معرفی می‌کنم تا در آنجا با تیم‌های پایه کار کند. او با باشگاه قرارداد دارد. اگر اصرار می‌کند می‌تواند با تیم‌های پایه کار کند، در غیر این صورت رضایتنامه می‌دهیم تا هر کجا می‌خواهد برود.»
۳– پنج هفته از لیگ برتر انگلیس گذشته است و شاهد یک اتفاق جالب هستیم. تیم‌های لیورپول، چلسی و منچستر یونایتد در صدر جدول هستند. تا اینجایش عجیب نیست اما تیم چهارم کدام است؟ برایتون! انگار بعد از رفتن علیرضا جهانبخش از برایتون هم بخت این تیم باز شده هم خودش!
برایتون تا به اینجای کار تنها یک شکست داشته و در چهار مسابقه به برتری رسیده که مهم‌ترین پیروزی در همین هفته پنجم مقابل لسترسیتی بود. آنها با سه تیم بالای سر خود فقط یک امتیاز فاصله دارند و در هفته ششم باید به مصاف کریستال پالاس بروند. نیل ماوپی و پاسکال گروس با سه گل و ۲ پاس گل جزو مهم‌ترین مهره‌های پاتر در جلوی زمین به شمار می‌آیند و فعلاً پدیده این فصل لیگ برتر هستند.
۴- از چند هفته دیگر مسابقات جهانی کشتی در نروژ شروع می‌شود و خیلی‌ها منتظر افتخارآفرینی کشتی‌گیران ایرانی هستند. در این بین البته حضور برخی ستاره‌های آمریکایی هم می‌تواند جالب باشد. چه تیلور که احتمالاً دوباره فینالی نفسگیر با حسن یزدانی برگزار می‌کند و چه جوردن باروز که این روزها یک وزن بالاتر آمده و حال می‌خواهد نشان دهد جایش در مسابقات المپیک خالی بوده. دیروز سایت اتحادیه جهانی کشتی گزارش جالبی درباره او منتشر کرد که خواندنش خالی از لطف نیست: «آخرین باری که مسابقات جهانی بزرگسالان برگزار شد، باروز و کاکس برای حضور در المپیک توکیو مقدم بودند. اولی قهرمان المپیک لندن است در حالی که کاکس در بازی‌های ریو برنز گرفت اما هر دوی آنها رویاهای خود را پس از شکست در مسابقات انتخابی آمریکا برای المپیک توکیو از دست دادند.»
۶ ماه بعد باروز و کاکس تمرکز خود را روی کسب عنوان‌های جهانی متمرکز کردند. آنها در دومین روز از مسابقات جهانی بزرگسالان در اسلو نروژ روی تشک می‌روند. باروز که یک دهه در ۷۴ کیلوگرم رقابت کرده بود حالا در وزن ۷۹ کیلو روی تشک می‌رود اما او در این وزن با چالش‌هایی روبه‌رو است.
این کشتی‌گیر ۳۳ ساله آمریکایی باید با نیکا کنچادزه از گرجستان قهرمان سابق جهان زیر 23 سال، محمد نخودی دیگر مدعی زیر ۲۳ سال جهان و احمد عثمانوف ستاره کشتی روسیه سرشاخ شود.
باروز که چهارمین فرزندش در راه به دنیا آمدن است، علاوه بر کسب عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۱۲ لندن در وزن ۷۴ کیلوگرم، ۴ طلا و ۳ برنز در مسابقات جهانی کسب کرده است اما آیا ستاره‌های زیر ۲۳ سال و عثمانوف روسی تهدیدی برای باروز خواهند بود که پنجمین عنوان قهرمانی جهان را کسب کند؟
 

Page Generated in 0.0066 sec