printlogo


کد خبر: 235206تاریخ: 1400/6/30 00:00
محمود خسروی‌وفا: از رهبری تأییدیه گرفتیم
سیاست کیفی‌گرایی را ادامه می‌دهیم

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: «اظهارات رهبری درباره کیفی‌گرایی کاروان‌های ورزشی تأییدی بود بر سیاست ما و این سیاست را برای پارالمپیک پاریس هم ادامه خواهیم داد.»
محمود خسروی‌وفا با اشاره به پتانسیل بالای ورزش ایران و استفاده از این پتانسیل در ورزش پارالمپیک گفت: «هر چهار سال یک بار ۱۰ ورزشکار بزرگ پارالمپیک دنیا معرفی می‌شوند که حدود سه نفر از آنها از ایران هستند. این نشان دهنده بالا بودن توانمندی ورزش ایران است که می‌توانیم با قدرت خودمان را در ورزش اثبات کنیم. زبان ورزش زبان وسیعی است. این مسیر خوبی است که به عنوان سفیر خودمان را به دنیا معرفی کنیم و وسیله‌ای باشیم برای امیدبخشی برای کسانی که با ورزشکاران آشنا می‌شوند.»
او درباره عدم استفاده از مربی خارجی در کمیته پارالمپیک ادامه داد: «ما تنها دو بار از مربی خارجی استفاده کردیم؛ یک بار در آموزش تیروکمان که آموزش‌های پایه بود. آن موقع این دانش در ایران نبود ولی الان بسیاری از مربیان و ورزشکاران ما خارج از کشور کار می‌کنند و خودشان لژیونر هستند. نباید به سادگی سراغ مربی خارجی برویم. یک بار هم در لندن در بحث پرتاب از مربی خارجی استفاده کردیم که به ما کمک هم کرد. تجربه من نشان می‌دهد در این زمینه کمبودی نداریم.»
رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص نامگذاری کاروان پارالمپیکی ایران به نام «سردار دل‌ها» نیز توضیحاتی داد: «ورزش نمی‌تواند خودش را از جامعه جدا بداند. سردار دل‌ها یک اسم بود و ما باید وسیع‌تر از این کار کنیم. قاسم سلیمانی شهامت، جسارت، صمیمیت، دوستی و مرام پهلوانی داشت. ایشان حتی ورزشکار بوده است. خوشبختانه پذیرش جامعه نسبت به نامگذاری کاروان بالا بود و استقبال خوبی کردند. هرچند که ما کار بزرگی نکردیم. این حداقل کاری بود که می‌توانستیم انجام بدهیم.»
 رئیس کمیته ملی پارالمپیک تأکید کرد که سیاست کیفی‌گرایی این کمیته در مسابقات پارالمپیک ادامه خواهد داشت. خسروی‌وفا گفت: «در این چند سال تمرکزمان روی کار کیفی بود. در پارالمپیک هم همینطور. در مسابقات پاراآسیایی کمیت و کیفیت با هم است و در رده سنی جوانان کمیت را مدنظر داریم چون باید تجربه کسب کنند. همیشه این تفکر بین کادر فنی و ورزشکار وجود داشت که آیا این رفتار و سیاست درست است یا نه. در نشست با رهبری تأییدیه گرفتیم که این کار درست است. مسیری که پیش‌بینی کردیم درست است. ارزش ایران وقتی دیده می‌شود که پرچم کشورمان بالا برود. داشتن مدال نقره و برنز و عنوان چهارم در پارالمپیک یقیناً ارزشمند است ولی آنچه باعث بالا رفتن پرچم می‌شود، مدال طلا است.»
رئیس کمیته ملی پارالمپیک از آمادگی این کمیته برای آغاز اردوی تیم‌ها برای مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد: «به فدراسیون‌ها اعلام کردیم که آماده برگزاری اردوهای پارالمپیک فرانسه هستیم. آنها از امروز می‌توانند شروع کنند. گفتیم از این هفته می‌توانند اردوها را تشکیل بدهند.»
خسروی‌وفا در پایان گفت: «برای پارالمپیک بعدی هم اولویت با طلایی‌ها و سپس نقره‌ای‌ها است. دو سال و هشت ماه تا شروع پارالمپیک بعدی باقی مانده است. فکر نکنیم زمان زیادی مانده است. یک سال را هم از دست داده‌ایم ولی سیاست کیفی‌گرایی را ادامه می‌دهیم.»

Page Generated in 0.0058 sec