printlogo


کد خبر: 235203تاریخ: 1400/6/30 00:00
خبر

 تشکر رهبر انقلاب از تیم ملی والیبال
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی از تیم ملی والیبال کشورمان که در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به مقام قهرمانی دست یافت، تشکر کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
«بسمه تعالی
پیروزی درخشان تیم ملی والیبال برای ملت ایران بسیار شیرین است. از شما جوانان عزیز و مربی ایرانی‌تان صمیمانه تشکر می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۹ شهریور ۱۴۰۰»
 
 
دیدار وزیر ورزش با قهرمان طلایی پارالمپیک
سجادی: زندگینامه ورزشکارانی مثل نعمتی باید تدریس شود
زهرا نعمتی کماندار ایران و قهرمان پارالمپیک ریو و توکیو با حضور در وزارت ورزش و جوانان با حمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کرد.
حمید سجادی در این دیدار با اشاره به افتخارآفرینی زهرا نعمتی در مسابقات پارالمپیک و عضویتش در شورای ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت: «زندگینامه و مراحل موفقیت ورزشکارانی همچون زهرا نعمتی باید در مدارس تدریس شود، هم اینکه افتخارآفرینی‌های قهرمانان ما در تاریخ ماندگار باشد و هم نوجوانان و جوانان کشور با شناخت این افراد انگیزه لازم برای موفقیت در کارهای خود را به دست آورند.»
زهرا نعمتی کماندار کشورمان نیز با تشکر از وزیر ورزش و جوانان به خاطر نگاه ویژه‌ای که به ورزش قهرمانی و همچنین ورزش معلولین دارند، گفت: «۱۳ سال است که در رشته خودم رکورددار هستم و چند بار توانستم این رکورد را جابه‌جا کنم. همه سعی و تلاش من این است که برای کشورم افتخارآفرینی کنم. با توجه به اینکه در فدراسیون جهانی عضو شده‌ام جدیت لازم را دارم که از این فرصت برای کمک به رشته تیروکمان برای ورزشکاران کشورم استفاده کنم.»
 
 
 استعفای نوروزی از یک پست تشریفاتی
امید ناامید شد
دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از سمت خود به عنوان مشاور عالی رئیس فدراسیون کشتی در کشتی فرنگی استعفا کرد. امید نوروزی قهرمان پرآوازه کشتی فرنگی در چند سال اخیر یکی از افراد پر سر و صدای کشتی ایران بوده و حالا در حالی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند که مشخص نیست دلیل آمدن و رفتن او چه بود. امید نوروزی ۱۹ بهمن سال گذشته در حکمی از سوی علیرضا دبیر به عنوان مشاور عالی رئیس فدراسیون کشتی در کشتی فرنگی منصوب شد. چه قبل از این حکم و چه بعد از گرفتن این حکم او یکی از منتقدان جدی محمد بنا بوده و هر بار به بهانه‌ای به محمد بنا و برنامه‌های تیم ملی کشتی فرنگی حمله می‌کرد اما حمایت‌های علیرضا دبیر از محمد بنا باعث شد تا امید نوروزی از ایجاد تغییرات احتمالی در تیم ملی کشتی فرنگی ناامید شده و در نهایت از سمت مشاوره‌ای علیرضا دبیر استعفا بدهد. امید نوروزی هیچ‌وقت شفاف در این باره صحبت نکرد اما به نظر می‌رسید که او علاقه‌مند بود مسئولیتی را در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی برعهده بگیرد اما برای این کار مخالفان زیادی داشت. او چندین بار در مصاحبه‌های خود مدعی شد که باید قهرمانان کشتی فرنگی به بلوغی برسند که بتوانند تیم‌های ملی را اداره کنند اما اظهارات او هرگز مورد توجه قرار نگرفت.در واقع هیچ‌کدام از اتفاقات کشتی فرنگی نبود که امید نوروزی در آن نقش داشته باشد. به همین دلیل احساس کرد که رئیس فدراسیون کشتی حکمی به عنوان مشاور عالی برایش صادر کرده که بیشتر برای راضی نگه داشتن امید بوده تا اینکه او بتواند نقشی را در فدراسیون و کادرفنی تیم ملی ایفا کند.
 
 
تکلیف کادر فنی تکواندو امروز مشخص می‌شود
عسگری می‌ماند؟
جلسه نهایی کمیته فنی فدراسیون تکواندو برای تصمیم‌گیری درباره کادر فنی تیم‌های ملی پس از حضور در المپیک توکیو، صبح امروز برگزار می‌شود.پس از ناکامی تکواندوی ایران در المپیک توکیو، کمیته فنی فدراسیون تکواندو جلسات مختلفی را با حضور مربیان و چهره‌های شاخص تکواندوی ایران برگزار کرد اما برخلاف گمانه‌زنی‌های متعدد هنوز هیچ تصمیمی درباره تغییرات یا تقویت کادرهای فنی گرفته نشده. تا قبل از اینکه فدراسیون تکواندو درباره نتایج المپیک بیانیه بدهد، تقریباً تغییر کادرفنی قطعی بود اما بیانیه فدراسیون درباره دلایل ناکامی در المپیک حکایت از این داشت که فدراسیون‌نشین‌ها اصلاً اعتقادی به ناکامی در توکیو نداشتند. به همین دلیل هم انتقادات زیادی به بیانیه کمیته فنی تکواندو درباره دلایل ناکامی در المپیک‌ توکیو مطرح شد و برخی آن را نشانه انفعال و بی‌تفاوتی فدراسیون تکواندو ارزیابی کردند.حالا در این چند روز اخیر برخی شنیده‌ها حاکی از احتمال تغییرات در کادرهای فنی تکواندو دارد اما این پیشنهاد موافقان و مخالفانی دارد، در مقابل برخی نیز خواستار تقویت کادر فنی و انتخاب یک فرد شناخته شده و با تجربه به عنوان مدیر تیم‌های ملی هستند.حالا امروز قرار است فدراسیون تکواندو با دعوت دوباره از اعضای کمیته فنی که شنیده شده سیدنعمت خلیفه و هادی ساعی هم به آن اضافه شدند به دنبال اتخاذ بهترین تصمیم است.

Page Generated in 0.0047 sec