printlogo


کد خبر: 235200تاریخ: 1400/6/30 00:00
نگاهی به خریدهای تیم هوادار
عنایتی بی‌سر و صدا و بدون ریخت و پاش

گزارش
جعفر برزگر  
 
«خیال همه راحت، در فصل نقل و انتقالات به هیچ‌وجه ریخت و پاش نمی‌کنیم.» این جمله رضا عنایتی شاید برای خیلی‌ها کلیشه‌ای و غیرقابل باور بود. اما آنها برخلاف باور همان عده تا امروز به حرفی که زدند جامه عمل پوشانده‌اند. رضا عنایتی همان طور که بدون سر و صدا تیمش را به لیگ برتر آورد در فصل نقل و انتقالات هم همان شیوه را در پیش گرفته و بر اساس نیازهایش تا الان 11 بازیکن را جذب کرده که وقتی به اسامی‌شان نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که واقعاً ریخت و پاش نکرده‌اند.
عنایتی در لیگ یک ثابت کرد نام‌ها همیشه تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز نیستند. او برای لیگ برتری شدن با انواع و اقسام مشکلات ریز و درشت، دست و پنجه نرم کرد و حتی برخی از ستاره‌هایش را نیز در نیم فصل نخست از دست داد، اما این عوامل باعث نشد تا یکی از بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر و باشگاه استقلال، از اراده‌اش برای لیگ برتری کردن هوادار دست بکشد.
سرمربی هوادار امروز حدود 11 بازیکن را به خدمت گرفته که هفت نفرشان فصل گذشته در لیگ برتر بازی کرده و عملکردشان در جدول زیر کاملاً مشخص است. پیمان میری، دانیال کردستانی، رضا علیاری، سیدمحمد حسینی، علی درخشان، فرهاد زاوشی، محسن طرحانی، محمد ستاری، محمد قاضی، معین عباسیان و نیما انتظاری.البته او تعدادی از نفرات اصلی فصل گذشته‌اش را هم حفظ کرده تا تقریباً تیم یکدستی را روانه مسابقات کند. البته از آنجایی که او تمرینات تیمش را تا حدودی به موقع آغاز کرده، این زمان را در اختیار دارد تا هماهنگی لازم را ایجاد کند.
جدا از هفت بازیکنی که عملکردشان در این جدول مشخص شده، چهار بازیکن دیگر هم به نظر می‌رسد جزو خریدهایی هستند که جذب آنها با برنامه و هدفدار بوده است. پیمان میری مهاجم مس کرمان یکی از آنها است که در فصل گذشته برای تیمش 9 گل زد و حدود 11 پاس گل داد. این بازیکن اگر در فصل بیست و یکم لیگ برتر همین آمادگی را داشته باشد مهره کارآمدی برای رضا عنایتی خواهد بود. دانیال کردستانی، هافبک میانی فجرسپاسی شیراز هم که بازی‌های خوبی را برای تیم سابقش انجام داد و یکی از بازیکنان مؤثر در صعود فجر به لیگ برتر بود، حالا در فصل جدید با پیراهن هوادار به میدان می‌آید. این اتفاق فرصتی ایده‌آل برای او خواهد بود تا توانایی‌هایش را اثبات کند.
فرهاد زاوشی هافبک میانی استقلال تهران در فصل گذشته به عنوان سهمیه زیر بیست و یک سال با هوادار به توافق رسید و باید دید عنایتی در لیگ برتر چقدر به او میدان می‌دهد. علی درخشان مدافع چپ فصل گذشته قشقایی شیراز هم به عنوان سهمیه زیر 23 سال به جمع شاگردان عنایتی اضافه شده است.
به هر حال همه فوتبالی‌ها می‌دانند تیم‌های تازه راه‌یافته به لیگ برتر در اولین سال حضورشان فقط به ماندن فکر می‌کنند که اتفاقاً رضا عنایتی هم پیش از این مدعی شده بود: «در باشگاهی که فصل اول ورودش به لیگ برتر را تجربه می‌کند و در فاز اول برنامه‌هایش به دنبال تثبیت جایگاه خود در این عرصه بوده، هزینه‌تراشی معنایی ندارد. کافی است عملکرد مالی و نقل و انتقالاتی دو باشگاه صنعتی که در دو سال گذشته به لیگ برتر صعود کرده‌اند را بررسی کنید تا به این موضوع بیش از پیش واقف شوید که علی‌رغم صرف هزینه‌های بسیار سنگین در نهایت به بقا در لیگ برتر رضایت دادند و در فصل بعدی اما به میانه‌های جدول آمدند؛ از این موارد می‌توانیم مثال‌های زیادی بزنیم.»
 او که فصل گذشته هم مالک بود و هم سرمربی، فشارهای زیادی را متحمل شد اما حالا که مالکیت تیمش را تحویل داده این فرصت را دارد تا همه انرژی‌اش را صرف مسائل فنی تیمش کند. رضای آقای گل که حالا جزو مربیان جوان و البته با کارنامه فوتبال ما شده انگیزه‌های بسیار زیادی برای موفقیت در لیگ برتر دارد.

Page Generated in 0.0045 sec