printlogo


کد خبر: 235199تاریخ: 1400/6/30 00:00
نفت مسجدسلیمان و شرایط ویژه
پورموسوی پشیمان شد، رحمتی توافق کرد

کیانا کریمیان 
 
هنوز یک هفته هم از قرارداد سیروس پورموسوی با نفت مسجدسلیمان نگذشته بود که اتفاقات عجیبی در این باشگاه رخ داد. پورموسوی که قرار بود همراه تیم در اردوی تهران حضور پیدا کند، ناگهان به خاطر یکسری اختلاف در یارگیری، قهر کرد و ترجیح داد راهی پایتخت نشود. ظاهراً در لیست موردنظر پورموسوی یک دروازه‌بان وجود داشت که این گلر مبلغ زیادی برای عقد قرارداد با نفت مسجدسلیمان می‌خواست اما باشگاه با آن موافقت نکرد. همین مسأله هم باعث شد پورموسوی قهر کند و به تهران نرود. جالب اینکه مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان چندین بار سعی کردند با سیروس پورموسوی تماس بگیرند و با او صحبت کنند اما او حتی پاسخگوی تماس‌ها هم نبود. به خاطر همین مسئولان باشگاه مسجدسلیمانی مجبور شدند در مصاحبه‌هایشان به او پیشنهاد جلسه و البته اولتیماتوم بدهند که باز هم سرمربی نفت به آن بی‌توجه بود. قرار بود جلسه طی شنبه و یکشنبه برگزار شود اما با توجه به اینکه پورموسوی هیچ پاسخی نداد و در جلسه حضور پیدا نکرد، مسجدسلیمانی‌ها به سراغ گزینه‌‌های دیگر رفتند. آنها با مهدی رحمتی مذاکره کردند و اتفاقاً به توافق خوبی هم رسیدند اما قبل از اینکه بخواهند قرارداد رسمی امضا کنند، سیروس پورموسوی ظاهراً از اینکه قهر کرده بود پیشیمان شد و اعلام کرد کسالت داشت و به قراردادش با نفت مسجدسلیمان پایبند است: «مشکلاتی بوده اما اینکه طی چند وقت اخیر نبودم به دلیل کسالت بوده. البته باشگاه در این مدت بدون هماهنگی با بنده اقدام به برنامه‌ریزی تمرین و جذب بازیکن کرده است. من لیست سوم خودم که بازیکنان بومی و مسجدسلیمانی در آن حاضر هستند را اعلام می‌کنم و امیدوارم شرایط در فصل آتی به شکلی پیش برود که بتوانیم انتظارات هواداران را برآورده کنیم. البته قرار بود خیلی زود برنامه اردویی تیم را دنبال کنند اما اینچنین نشده است.» پورموسوی با اشاره به اینکه از هدایت نفت مسجدسلیمان استعفا نداده است می‌گوید: «همانطور که گفتم کسالت داشتم و از چهارشنبه (فردا) کار را دنبال خواهم کرد.»
با وجود این صحبت‌ها، مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان اعلام کرد پورموسوی دیگر حق بازگشت به این تیم را ندارد: «ما دیگر پورموسوی را به هیچ‌وجه نمی‌پذیریم. او لیست بازیکنان مد نظر خود را ارائه کرد و آنها را جذب کردیم. وقتی پورموسوی به تمرینات نیامد، ما هم روند جذب بازیکن را متوقف کردیم تا کارها با نظر سرمربی انجام شود. به تعهدات خود پایبند بودیم اما پورموسوی در این مدت به ما بی‌احترامی کرد و باعث اتلاف وقت نفت مسجدسلیمان شد. او افرادی را به‌عنوان سرپرست تیم پیشنهاد کرد که ما نپذیرفتیم و بازیکنانی در لیست داشت که خواسته مالی آنها بالاتر از توان مالی باشگاه بود. پورموسوی می‌خواست با این کار به باشگاه فشار بیاورد تا تسلیم او شویم. اگر پورموسوی خواسته معقولی داشت، آن را برآورده می‌کردیم، اما خواسته‌هایی غیرمعقول داشت. او به ما توهین و بی‌اعتنایی کرده است. پورموسوی پاسخگوی تماس یا نامه باشگاه نبود و او را به هیچ عنوان به باشگاه راه نمی‌دهم!»
با این صحبت‌ها کاملاً مشخص است سیروس پورموسوی دیگر شانسی برای هدایت نفت مسجدسلیمان ندارد و به همین دلیل مسئولان این باشگاه به سراغ گزینه‌های دیگر رفتند. نظری که خیلی از رفتارهای این سرمربی ناراحت است، ادامه می‌دهد: «صحبت‌های پورموسوی واقعیت ندارد و متأسفم کسی در این جایگاه، چنین رفتاری می‌کند. او می‌توانست پاسخ من یا همکاران دیگر را بدهد. حتی مسئول ورزش دفتر ورناصری (نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی) به اهواز رفت تا پورموسوی را ببیند، اما او حاضر به ملاقات نشد و تماس‌های نماینده ورناصری را پاسخ نداد. انسان باید صادقانه‌ صحبت کند. ما الان طبق بندهای قراردادمان حق شکایت داریم و از 22 این ماه به او ابلاغ کردیم و سه روز هم تیم‌مان در اردو بود و چون منتظر ایشان بودیم تمرینات را به تعویق انداختیم و البته بچه‌ها بدنسازی را اجرا کردند ولی ایشان غیبت داشتند و ما و ایشان همه شرایط هم را پذیرفته بودیم و هیچ مشکلی نداشتیم و همه کارها خوب پیش می‌رفت.»
در این مورد حتی گفته می‌شود اگر پورموسوی خیلی اصرار به ماندن دارد، باشگاه می‌تواند از او در آکادمی‌اش بهره بگیرد که بعید است این سرمربی، چنین پیشنهادی را بپذیرد.
در هر صورت، در روزی که سیروس پورموسوی از رفتار خود پشیمان شده، مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان با مهدی رحمتی به توافق رسیدند و قرار است به زودی با این سرمربی جوان قرارداد امضا کنند. مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان در رابطه با مذاکره با مهدی رحمتی می‌‌گوید: «ما چند گزینه برای سرمربیگری تیم داریم که روی آنها کار می‌کنیم. به دنبال مربی خوبی هستیم که به باشگاه نفت احترام بگذارد و شرایط ما را بپذیرد. قوانین و اصول خود را رعایت می‌کنیم و پورموسوی به این قوانین بی‌اعتنایی کرد. نفت مسجدسلیمان جای چنین مربیانی نیست که باشگاه را بازیچه قرار دهند.»
 رحمتی هم به تازگی دوره مربیگری B را گذرانده و قصد دارد به زودی دوره A را هم بگذراند که مشکلی برای نشستن روی نیمکت با عنوان سرمربی لیگ برتری، نداشته باشد. 
 
 
دشتی قراردادش را با نفت مسجدسلیمان فسخ کرد
علی دشتی بازیکن فصل گذشته تیم‌های ذوب‌آهن و گل‌گهر قراردادش را با نفت مسجدسلیمان فسخ کرد. دشتی چند روز قبل با مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان قرارداد امضا کرد، ولی دیروز تصمیم به جدایی گرفت. وضعیت مدیریتی باشگاه نفت مسجدسلیمان باعث شد دشتی قراردادش را فسخ کند.

 


Page Generated in 0.0047 sec