printlogo


کد خبر: 235197تاریخ: 1400/6/30 00:00
مصاحبه

کریمی: هدف ما حفظ عزت تراکتور است
فیروز کریمی سرمربی تراکتور معتقد است اگر زنوزی نباشد، هیچ شخصی حتی پنج میلیارد هم برای این تیم تبریزی هزینه نخواهد کرد. کریمی که امید زیادی به موفقیت تراکتور در فصل جدید دارد، در مورد ریسک بزرگی که در آستانه بازی حساس با النصر عربستان انجام داد و هدایت قرمزپوشان تبریزی را به عهده گرفت، می‌گوید: «ما در بدترین زمان ممکن به بازی آسیایی رفتیم. من پس از پایان فصل گذشته با صلاحدید مسئولان در کنار تیم نبودم و زمانی که به تیم اضافه شدم، بیشتر از پنج جلسه تمرین نتوانستیم برگزار کنیم. پیش از این بازی، من گفتم تراکتور از پیش بازنده نیست. مردم هم دیدند حریف از دقیقه ۸۰ به بعد، اقدام به وقت‌کشی کرد. در روزی که هیچ کدام از مهاجمان اصلی را نداشتیم و بسیاری از بازیکنان دیگر را از دست داده بودیم، یک فوتبال قابل قبول به نمایش گذاشتیم. با شرایط مناسبی از لیگ قهرمانان خداحافظی کردیم و امسال تلاش می‌کنیم تراکتور را بار دیگر به لیگ قهرمانان آسیا برسانیم و در این مسابقات هم سرافزار باشیم.» سرمربی تراکتور درباره دیر شروع شدن تمرینات هم توضیح می‌دهد: «ما چاره‌ای نداشتیم. زمانی که زنوزی با من صحبت کرد، قصد رفتن به یک مسافرت سه روزه را داشتم. تراکتور یک تیم محبوب است و همین علاقه من به این تیم، باعث شد حتی سه روز استراحت را هم نداشته باشم. حیف شد که ما تقریباً پنج هفته را از دست دادیم. شاید اگر من بودم، پنج هفته را از دست نمی‌دادیم و از جدایی برخی بازیکنان تأثیرگذار ممانعت به عمل می‌آوردم، شاید می‌توانستیم النصر را شکست بدهیم، به مراحل بعدی هم راه پیدا کنیم و تا فتح جام پیش برویم.» فیروز کریمی با اشاره به تجربه کار کردن با مدیران مختلف، به تعریف و تمجید از محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور می‌پردازد: «من حدود ۱۵ سال با اشخاصی که به شکل خصوصی تیمداری می‌کنند همکاری داشتم. خرج صد‌ها میلیارد تومان برای یک تیم، آن هم بدون عایدی کار سختی است. هواداران باید صبوری به خرج بدهند. ما در حال جبران مافات برای گذشته‌ای هستیم که برای‌مان به ارث رسیده است. الان آقای زنوزی از جیب خودش در حال پرداخت بدهی‌هاست تا پنجره تراکتور باز شود. رئیس هیأت فوتبال آذربایجان شرقی از رقمی در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان برای بدهی‌های تراکتور یاد کرده که رقم کوچکی به حساب نمی‌آید. این شوخی‌بردار نیست که یک فرد از جیب خودش این پول را پرداخت کند. هواداران اشتباه نکنند و قدرشناس باشند. اگر زنوزی نباشد، هیچ شخصی حتی پنج میلیارد هم برای تراکتور هزینه نخواهد کرد، چه برسد به ۳۵۰ میلیارد. این خیلی سخت است که زنوزی از جیب خودش برای تراکتور هزینه کند و ناسزا هم بشنود. هواداران ما بسیار باشعور هستند و باید با این موضوع هم منطقی برخورد کنند. این بدهی‌ها از نظر من به خاطر ندانم‌کاری کادر فنی حادث شده. من در سال‌های گذشته با آقای زنوزی کارکردم، ایشان اصلاً دخالتی در مسائل فنی ندارد و بر حسب خواسته کادر فنی، مبلغی را در اختیار باشگاه و کادر فنی قرار می‌دهد تا بر اساس آن اقدام به جذب بازیکن کند. آقای زنوزی چه می‌داند استوکس چه کسی است. ایشان به خاطر اعتمادی که به مربیان سابق کرده، این بازیکنان را آورده و ماحصل آن هم باعث ایجاد بدهی‌های سنگین شده است. این بدهی به هر حال باید پرداخت شود، اما باید عزت تراکتور را هم حفظ کنیم.»
 
 
منصوریان: تیمی مثل نفت تهران خواهم ساخت
علیرضا منصوریان از دانش فوتبالی بالای مردم آبادان و دلیل بی‌حاشیه بودنش بعد از رفتن از استقلال می‌گوید. منصوریان با اشاره به اینکه هر آبادانی یک مربی فوتبال است، از پتانسیل بالای فوتبال این شهر صحبت می‌کند: «اینجا مهد فوتبال است و کار فوتبالی اینجا آسان نیست. در آبادان، مردم هر کدام مثل یک مربی فوتبال هستند. به سجادی تبریک می‌گویم. او از جنس خودمان است و قهرمان ملی بوده و از او حاشیه‌ای ندیدم. در بدو ورود هم حق فوتبال خوزستان علی‌الخصوص نفت آبادان و مسجدسلیمان را گرفت. ما نمی‌توانیم از منابع مالی‌مان استفاده کنیم و سر یکسری قوانین عجیب نفت تهران از بین رفت. اگر کمک‌مان کنند همین نفت هم می‌تواند مثل نفت تهران آن سال باشد.» سرمربی صنعت‌نفت آبادان با اشاره به جدایی‌اش از استقلال توضیح می‌دهد: «ما از استقلال آنچه سهم‌مان بود را گرفتیم و بیشتر از سهم هم گرفتیم. من با استقلال رفتم تیم ملی و صاحب آنچه می‌خواستم شدم و داشتن همزمان شماره ۷ تیم ملی و ۱۰ استقلال بسیار سخت است. محمد مایلی‌کهن ۷ تیم ملی را به من داد و از علی پروین هم تشکر می‌کنم؛ ۱۰ استقلال را هم به خاطر حسن روشن دوست داشتم. برای من داشتن آن دو پیراهن کافی است.»
 
 
احمدی: نسبت به سال گذشته هماهنگ‌تر و قدرتمندتر شدیم
رحمان احمدی مربی دروازه‌بان‌های سپاهان معتقد است تیم نسبت به فصل گذشته هماهنگ‌تر و قدرتمندتر شده. احمدی درباره نیما میرزازاد دروازه‌بان جوان و جدید سپاهان و امید به درخشش او می‌گوید: «شرایط کار در سپاهان متفاوت است. پیام نیازمند در سپاهان خیلی خوب و باانگیزه کار کرد و لژیونر شد و می‌تواند قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را به خوبی نشان دهد. امیدوارم نیما هم بتواند با تلاش زیاد به سپاهان کمک کند. در حال حاضر کریستوفر نت، نیما میرزازاد، حجت صدقی و علی کیخسروی را در اختیار داریم و همگی باید برای شماره یک شدن رقابت و تلاش کنند.» مربی دروازه‌بان‌های سپاهان در رابطه با اینکه تیمش در لیگ بیستم گل‌های زیادی دریافت کرد و همین عامل باعث دوری آنها از قهرمانی شد، ادامه می‌دهد: «طبیعی بود در ابتدای راه محرم و جاری شدن تفکرات جدید در تیم، مشکلاتی باشد و باید زمان می‌گذشت تا بهتر شویم و دیدیم این اتفاق افتاد و در ادامه لیگ عملکرد خیلی خوبی داشتیم و به بسیاری از اهداف خود رسیدیم. در فصل جدید با توجه به شناخت بهتر و هماهنگی بیشتر تیم و تلاش‌های زیاد مجموعه سپاهان حرکتی رو به جلو خواهیم داشت. باید با کار و تلاش در زمین چمن موفق شد و با حرف زدن نمی‌توان به جایی رسید.»

 


Page Generated in 0.0068 sec