printlogo


کد خبر: 235192تاریخ: 1400/6/30 00:00
تفکر فدراسیون فوتبال بنیادی نیست
ذوالفقارنسب: از نحوه گزینش مهدوی‌کیا اطلاعاتی منعکس نشده

مصاحبه 
بهناز میرمطهریان      
 
 اگر تا پیش از این گفته می‌شد که کمیته فنی و توسعه، هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌های فدراسیون فوتبال ندارد و حضور رئیس و اعضای این کمیته، جنبه نمایشی پیدا کرده، فدراسیون عزیزی‌خادم به جای بهبود جایگاه این کمیته، به طور کلی آن را حذف کرده است. اینطور که به نظر می‎رسد، رئیس فدراسیون فوتبال ترجیح می‌دهد همان‌طور که تاکنون تصمیمات فنی را با مشورت کارشناسان گرفته و در این زمینه ناموفق هم نبوده، به همین رویه ادامه دهد.
بی‌اعتقادی فدراسیون فوتبال به کمیته فنی البته از ابتدا هم به این شدت نبود و تا همین چند وقت پیش اما تلاش‌هایی برای انتخاب رئیس کمیته فنی و توسعه انجام شده بود. بیژن ذوالفقارنسب، کسی بود که به عنوان گزینه ریاست کمیته فنی و توسعه با ریاست فدراسیون فوتبال مذاکراتی داشت و جلساتی را برگزار کرده بود. این جلسات اما راه به جایی نبرد. بیژن ذوالفقارنسب درباره دلیل اینکه توافقی بین او و فدراسیون فوتبال حاصل نشده، به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «اینطور که من بعد از جلسات و صحبت‌هایی که با ریاست فدراسیون فوتبال داشتم، عزم راسخ و هدفمندی را از جانب فدراسیون فوتبال ندیدم. مسائلی را شنیده بودند، می‌خواستند کارهایی را انجام دهند اما چون تفکرشان بنیادی نبود، اهداف و برنامه‌ها براساس کار اصولی طراحی نشده بود. به نظر می‌رسد، فدراسیون فوتبال اعتقادی به کمیته فنی ندارد. من نشنیدم که برای این کمیته با شخص دیگری مذاکره‌ای شده باشد یا تصمیمی برای انتخاب رئیس آن وجود داشته باشد.»
ذوالفقارنسب درباره استارت کار تیم امید و پروژه‌ای که با حضور مهدی‌ مهدوی‌کیا در تیم‌های پایه شروع شده است، اینطور توضیح می‌دهد: «فوتبال ما بسیار غنی است. اکثر قریب به اتفاق جوان‌های فوتبالی ما در مدارس فوتبال و آکادمی‌ها فعالیت می‌کنند. بازیکن خوب داریم و تنها مشکل‌ موجود، شناسایی‌شان است. مهدی مهدوی‌کیا کار بسیار سخت و حائز اهمیتی دارد. کار ساده‌ای ندارد و امیدوارم با تجاربی که در زمینه مربیگری به دست آورده است، بتواند گزینش خوبی داشته باشد اما متأسفانه اطلاعات بسیار کمی درباره نحوه گزینش برای تیم امید منعکس شده است و ما اصلاً نمی‌دانیم مهدوی‌کیا به چه شیوه‌ای می‌خواهد این استعدادها و گزینش را انجام دهد.»
این کارشناس فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و شیوه آماده‌سازی بدون اردو و بازی تدارکاتی برای بازی‌های لبنان و کره‌جنوبی، اینطور می‌گوید: «این مشکلی است که برای همه تیم‌های منطقه وجود دارد. از بازیکنان لژیونر تیم ملی لبنان اطلاعی ندارم اما تعدادی از بازیکنان کره‌جنوبی لژیونر هستند و مشکلاتی مشابه ما را دارند. بازی با کره برای ما بسیار حائز اهمیت است. حتماً تیم ملی اردویی تدارک خواهد دید و شناسایی و تحلیل خوبی باید از حریفان خود داشته باشد. تاکنون شرایط تیم بسیار مثبت و خوب بوده و اصلاً قابل پیش‌بینی نیست که چه اتفاقی رخ می‌دهد. کره تیم مقتدری است و ما هیچ وقت مقابل آنها به راحتی نتوانستیم موفق شویم. کره مدعی حضور در جام جهانی است و این بازی از دید مسئولان فنی کشور باید مورد بررسی جدی قرار گیرد.»

Page Generated in 0.0047 sec