printlogo


کد خبر: 235187تاریخ: 1400/6/29 00:00
تصمیم عجیب مویس در بازی منچستر و حرف‌های ناصر فریادشیران

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi

۱- منچستر شب گذشته موفق شد در خانه وستهم٬ تیم شگفتی‌ساز این فصل به پیروزی برسد. آنها علی‌رغم اینکه گل اول را دریافت کردند اما موفق شدند ابتدا توسط رونالدو و بعد لینگارد به گل برسند. بازی چند نکته داشت. اولاً که رونالدو دوباره برای یونایتد گلزنی کرد. او ۳ بازی برای این تیم انجام داده و در هر ۳ بازی گل زده. ۲ گل در بازی اول در لیگ برتر٬ یک گل مقابل یانگ بویز در لیگ قهرمانان و حالا هم گل تساوی‌بخش به وستهم. این آمار نشان می‌دهد رونالدو واقعاً سن و سال نمی‌شناسد و بهترین پست برای او هم بازی در نوک حمله است. پست شماره ۹. رونالدو دقیقاً در پیکان خط حمله تیم است و همین باعث شده آنقدر به گلزنی نزدیک باشد. 
گل لینگارد که در بچگی آرزویش عکس انداختن با رونالدو بوده اما جالب‌تر بود. گل او هم بسیار زیبا بود و هم پرمعنا. لینگارد فصل پیش توسط همین وستهم دوباره به اوج برگشت. بازی‌هایش در منچستر آنقدر روی اعصاب بود که سران تیم تصمیم گفتند به صورت قرضی او را روانه تیم وستهم کنند. لینگارد دقیقاً از وقتی به این تیم لندنی کوچ کرد برای خودش رونالدویی شد و نقش مهمی در نتایج درخشان تیم در نیم فصل دوم داشت. انگار بازی در ورزشگاه خانگی وستهم برای او آمد دارد. او این بار هم به اوج رسید اما با پیراهن منچستر و در مقابل تیم سابقش. گل لینگارد در دقایق پایانی به دست آمد. دقیقه ۸۸. ولی بازی بازهم می توانست گل دیگری داشته باشد و درام مسابقه را کامل کند. در وقت‌های تلف شده توپ به دست لوک شاو برخورد کرد و داور بعد از بازبینی ویدئویی تصمیم به اعلام پنالتی گرفت. اینجا دیوید مویس که در چند وقت اخیر حسابی تیمش تحسین‌برانگیز بوده و نقدهای مثبت زیادی درباره تیمش شنیده٬ دست به کار عجیبی زد. او در دقیقه ۹۴ بازی مارک نوبل را وارد بازی کرد. هافبک پا به سن گذاشته‌ای که اعلام کرده آخرین فصل حضورش در لیگ برتر است. نوبل فقط آمده بود تا ضربه پنالتی را بزند. آمار هم حاکی از آن بود که او هر ۱۰ ضربه اخیر پنالتی‌اش را گل کرده. اما این هربه مویس به کارش نیامد و دخه‌آ دست نوبل را خواند. خیلی‌ها معتقدند بازیکنی که در جریان بازی نبوده و پایش حتی یک بار هم به توپ نخورده نباید ضربه پنالتی را بزند. جریان چند دقیقه پایانی بازی منچستر – وستهم نشان داد حق با آنها است.
۲– یکی از تصمیمات بحث‌برانگیزی که در چند هفته اخیر توسط احمد مددی٬ مدیرعامل حالا مستعفی استقلال گرفته شده بود، انتصاب ناصر فریادشیران به سمت معاونت اجرایی باشگاه بود. تجربه نشان داده فریادشیران علاقه زیادی به مصاحبه کردن دارد و به همین دلیل بعضاً حرف‌های عجیبی هم می‌زند. او روز گذشته چند باری مصاحبه کرد. از جمله با خبرگزاری تسنیم و صحبت‌های جالبی درباره عضو سابق هیأت مدیره یعنی حجت نظری انجام داده: «نظری دنبال دیده شدن و شهرت است. کسی که در انتخابات شورای شهر تهران رد صلاحیت می‌شود، چرا باید اظهارنظر کند؟ آقای نظری! شما حق اظهارنظر ندارید!»
مشخص نیست طبق کدام قانون فردی که در شورای شهر رد صلاحیت می‌شود حق اظهارنظر ندارد. البته جالب می‌شد اگر چنین قانونی وجود داشت اما مسأله این است که ظاهرأ متن قانون فقط به رؤیت آقای فریادشیران رسیده.
ناصر فریادشیران که همیشه خود را از هواداران محمد مایلی‌کهن دانسته درست مثل سرمربی اسبق تیم ملی حرف‌ خوب هم می‌زند اما طرز رفتارش طوری است که این حرف‌های خوب دیده نمی‌شود. مثلاً او دیروز در جمع خبرنگاران گفت: «اعضای هیأت مدیره مدام علیه فریادشیران صحبت کردند، عبدیان پلاستیک‌ فروش 2 ساعت تمام با من صحبت کرده. عضو هیأت مدیره‌ای که ابتدا به عنوان هیأت امنای آکادمی وارد باشگاه استقلال شده بود. یا آن نابودگر استقلال سعادتمند که قراردادهای نجومی برای باشگاه استقلال بست و باشگاه را به این حالت درآورد. نامداری، عبدیان و توفیقی استوری‌هایی علیه مدیریت باشگاه می‌گذارند.»
و بعد وقتی به او گفتند استفاده از لفط پلاستیک فروش شاید تنش‌ها را بیشتر کند اینطور ادامه داد: «بله، ایشان 5/2 میلیارد پول به باشگاه استقلال داده و چند برابرش سود برده است و از برند استقلال سود برده. نادری در کارخانه او قرارداد بست آیا اکنون یک بازیکن در کارخانه یا شورای شهر قرارداد می‌بندد؟ همه آنها به استقلال می‌آیند زیرا باشگاه استقلال حرمت دارد و در این باشگاه قرارداد می‌بندند. باشگاه استقلال از همه باشگاه‌های ایرانی قدیمی‌تر است. فکر می‌کنم سابقه راه‌آهن و استقلال یکسان است. به ارتش مجازی پول تزریق می‌شود. محمود بابایی چه کاره است که 600 میلیون تومان برای تولید محتوا می‌دهد او که علنی دارد این حرف را می‌زند.»
۳– یک خبر هم بخوانید از وضعیت صادق محرمی در اروپا به نقل از فوتبال ۳۶۰:
یک مصدومیت سنگین در فصل گذشته، می‌توانست به معنی پایان آرزوهای صادق محرمی در اروپا و تیم ملی ایران باشد. محرمی اما بازگشتی سریع‌تر از حد انتظار داشت. او به لطف خط قرمز دراگان اسکوچیچ روی نام رامین رضاییان و وریا غفوری، توانست به مدافع راست ثابت تیم ملی در بازی‌های انتخابی جام جهانی تبدیل شود. وضعیت پرفراز و نشیب سایر مدافعان راست فوتبال ایران هم باعث شده رقیبی برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی نداشته باشد. همین موضوع فرصت بزرگی برای محرمی بود تا دوباره خودش را نشان بدهد. مأموریت بعدی او رسیدن به ترکیب دیناموزاگرب است. هدف سختی که محرمی توانسته قدم‌های اول را در مسیر آن بردارد.
محرمی فصل پیش نیمه دوم لیگ را به خاطر مصدومیت از دست داد. در آن مقطع محرمی و پتار استویانوویچ، دو مدافع راست دیناموزاگرب بودند. دینامو برای جانشینی محرمی، استفان ریستوفسکی را از اسپورتینگ لیسبون خرید. آخر فصل در صورت ماندن همزمان استویانوویچ و ریستوفسکی کار برای محرمی سخت می‌شد. استویانوویچ اما به امپولی رفت و در حال حاضر ریستوفسکی تنها رقیب محرمی برای حضور در ترکیب دیناموزاگرب محسوب می‌شود.
محرمی در بازی‌های ابتدایی پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا نتوانست دینامو را همراهی کند اما بازی آخر مقابل شریف مولداوی در ترکیب اصلی قرار گرفت. در لیگ کرواسی هم دو بازی از سه بازی گذشته را فیکس بوده است. بازی این هفته مقابل وستهام در لیگ اروپا محرمی روی نیمکت نشست و دقیقه 63 جانشین ریستوفسکی شد. محرمی بیشتر از همیشه به ترکیب اصلی دیناموزاگرب نزدیک شده و امیدوار است با تبدیل شدن به بازیکن فیکس تیمش خاطره تلخ مصدومیت فصل پیش را به فراموشی بسپارد. بخصوص که چند پسته بودن ریستوفسکی باعث می‌شود امکان حضور همزمان او و محرمی در زمین هم وجود داشته باشد.
 

Page Generated in 0.0059 sec