printlogo


کد خبر: 235158تاریخ: 1400/6/29 00:00
می‌گفتند کلوپ بازیکن ندارد اما سیستم چرخشی او جواب داده
خط و نشان لیورپول برای قهرمانی

 
نه ترنت الکساندر آرنولد، نه اندی رابرتسون و نه جوئل ماتیپ؛ اما برای هواداران لیورپول هیچ جای نگرانی نیست. مردان یورگن کلوپ دوباره به قلمروی آشنا برگشته‌اند؛ صدر جدول  لیگ برتر با بردن بازی‌ها و یادآوری یک موضوع به همه آنهایی که روی نام این تیم به‌عنوان مدعی قهرمانی خط کشیده بودند، اینکه تیم قرمزپوش مرسی‌ساید هنوز مدعی است. در روزی که منچسترسیتی در خانه‌اش به تساوی با ساوتهمپتون رضایت داد، قرمزپوشان مرسی‌ساید از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را بردند و با کسب پیروزی 3 بر صفر مقابل کریستال‌پالاس، در صدر قرار گرفتند. کریستال‌پالاس یکی از تیم‌هایی است که در فصول اخیر یقه بسیاری از مدعیان را گرفته اما لیورپول مقابل این تیم بدون دردسر موفق به کسب پیروزی شد؛ از آن پیروزی‌هایی که شکاکان نسبت به قدرت  و پشتوانه تیم یورگن کلوپ را مجبور به تجدید نظر در عقایدشان کرد. این سومین پیروزی در 7 روز اخیر برای شاگردان مرد آلمانی بود که به‌خوبی توانست فرمول استفاده از سیستم چرخشی را پیدا کند. کلوپ برای بازی با پالاس آرایش خط دفاعی تیمش را به‌کلی عوض کرد. فیرجیل فان‌دایک بعد از آنکه برای بازی مقابل میلان در لیگ قهرمانان استراحت کرد، به ترکیب برگشت و برای این بازی یک زوج جدید مانند ابراهیما کوناته داشت؛ کسی که تابستان امسال از لایپزیگ به لیورپول پیوست و اولین بازی رسمی‌اش را برای تیم انگلیسی انجام داد.
لیورپول در این مسابقه هیچ‌یک از دو مدافع کناری تراز اولش، ترنت الکساندر آرنولد و اندی رابرتسون را در اختیار نداشت. الکساندر آرنولد به‌دلیل اینکه احساس ناخوشی می‌کرد (البته تست کرونای او منفی شد) و رابرتسون هم به‌دلیل خستگی ناشی از بازی‌های پی‌در‌پی برای باشگاه و تیم ملی، به میدان نرفتند.
این اولین‌بار از ماه دسامبر سال 2018 بود که لیورپول بدون هیچ‌یک از این دو بازیکن در لیگ برتر بازی می‌کرد و برای اولین‌بار از ماه نوامبر سال 2017 بود که هیچ‌یک از آنها در آنفیلد به میدان نرفتند. کلوپ اما نه‌تنها نگران غیبت این دو نشد بلکه از تماشای عملکرد مهره‌های جایگزین‌ آنها خوشحال هم بود.
کاستس سیمیکاس روی دو گل لیورپول تأثیرگذار بود در حالی که جیمز میلنر هم با وجود علاقه نه‌چندان زیاد به بازی در پست جدیدش، همچون یک دفاع راست کهنه‌کار عمل کرد و به شیوه‌ای تحسین‌برانگیز ویلفرد زاها، بال خطرناک حریف را کنترل کرد. میلنر 35ساله با وجود پا به سن گذاشتن هنوز هم مهره مهمی در تیم کلوپ است و تجربه بالا، توانایی‌اش برای بازی در چند پست و عطش کسب موفقیت به او کمک کرده پیش بتازد.
تماشاگران حاضر در ورزشگاه آنفیلد در شرایطی از تماشای پیروزی تیم‌شان لذت بردند که تیم میزبان برای مدت طولانی نمی‌توانست قفل دفاع حریف را بشکند. در واقع تا دقیقه 78 بازی طول کشید که لیورپول ضربه نهایی را به پیکر میهمان زده و به گل دومش برسد و شادی بعد از گل محمد صلاح که پیراهنش را درآورد نشان می‌داد او و هم‌تیمی‌‌هایش به‌خاطر تلاش‌های نافرجام مکررشان برای گلزنی به مرز جنون رسیده بودند. صلاح با این گل، شمار گل‌هایش در لیگ برتر برای لیورپول را به عدد 99 رساند (او دو گل هم برای چلسی در لیگ برتر زده) و این اتفاق دقایقی بعد از 100تایی شدن گل‌های سادیو مانه برای لیورپول در تمامی رقابت‌ها بود. ستاره سنگالی این اواخر به‌خاطر از دست دادن موقعیت‌های گلزنی فراوان، با انتقادات زیادی مواجه شده بود اما این‌بار موقعیتی که خیلی حساس بود را به گل تبدیل کرد. این نهمین گل متوالی سانه در مصاف‌های لیورپول با پالاس بود که از این حیث یک رکورد محسوب می‌شود.
کلوپ از تماشای گلزنی مردان اصلی خط حمله‌اش خوشحال خواهد شد. دیوگو ژوتا هم می‌‌توانست نام خودش را به فهرست گلزنان بازی اضافه کند اما این اتفاق برای یکی دیگر از بازیکنان نیمکت‌نشین تیم یعنی نبی کیتا رخ داد؛ کیتایی که به‌جای تیاگو آلکانتارای مصدوم به میدان رفت. این اولین گل او برای لیورپول بعد از 14 ماه بود که با یک ضربه زیبا با پای چپ به ثمر رسید.
شاید هنوز برای قضاوت درباره عیار تیم‌ها زود باشد، اما رقابت مدعیان برای صدر جدول از همین حالا آغاز شده و در این میان سیتی به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی به‌خاطر از دست دادن 5 امتیاز در 5 هفته نخست رقابت‌ها بیش از سایر مدعیان تحت فشار است و این هم در شرایطی است که مردان پپ گواردیولا هفته آینده هم در یک آزمون سخت میهمان چلسی خواهند بود و بعد از آن در نبردی جذاب‌تر در آنفیلد برابر لیورپول صف‌آرایی خواهند کرد.
منبع: گل
 

Page Generated in 0.0054 sec