printlogo


کد خبر: 235156تاریخ: 1400/6/29 00:00
فالکائو می‌تواند گل‌هایش را دورقمی کند
غرش دوباره ال تیگره

یادداشت
اوان مک‌تیر    
 
هواداران، تحقق یک رویا را می‌خواستند و همین هم شد. فقط 10 دقیقه بعد از آنکه به‌عنوان بازیکن جانشین با پیراهن رایو وایکانو ماجرایش را آغاز کرد، رادامل فالکائو برابر بیشترین جمعیت حاضر در وایکاس بعد از پاندمی کرونا گلزنی را جشن گرفت.
پنجشنبه حدود دو هزار نفر در مراسم معارفه مهاجم کلمبیایی شرکت کردند. شنبه برای میزبانی ختافه از هشت صبح هزاران نفر جمع شدند تا دست‌شان به بلیت بازی برای جشنواره فالکائو برسد. بعضی‌ها پیراهن کلمبیا را به تن کرده بودند که نام مهاجم 35ساله را پشتش داشت. حتی یک نفر سر تا پا لباس ببری پوشیده بود برای ال تیگره. جو خاصی حاکم شده بود.
فالکائو اواسط نیمه دوم گرم کردن را تمام کرد و در دقیقه 71 در فرصتی مناسب در میان تشویق ایستاده هواداران حاضر در «کمپو د فوتبال د وایکاس» به زمین آمد. دقایقی بعد اسماعیل سیس برتری برابر ختافه را دو برابر کرد و 9 دقیقه به پایان بازی یک پاس عالی به فالکائو داد. از آنجا به بعد فالکائو همان کاری را انجام داد که در آن بهترین است؛ توپ را به تور دروازه چسباند تا پیروزی قاطعانه 3 بر صفر تیمش را تکمیل کند.
این نوع از استعداد هرگز ناپدید نمی‌شود، حتی وقتی سن بالا می‌رود و مصدومیت‌های گاه‌و‌بیگاه رهایت نمی‌کند. برای همین است که نوعی خوشبینی در اردوی رایووایکانو شکل گرفته است. امضای قرارداد با بهترین گلزن تاریخ تیم ملی کلمبیا یک ریسک نیست؛ فالکائو می‌تواند و باید بازی‌های زیادی برای تیمش انجام دهد.
اول البته باید برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تلاش کند و مربی تیم، آندونی ایرائولا به‌آسانی این را به او نمی‌دهد. ایرائولا به‌خوبی فالکائو را می‌شناسد. در فینال لیگ اروپای سال 2012 که اتلتیکومادرید 3 بر صفر اتلتیک بیلبائو را شکست داد، فالکائو دو گل زد و ایرائولا کاپیتان تیم بازنده بود.
رندی انتکا تا به حال نفر اول خط حمله وایکانو بوده و اگرچه این فرانسوی شماره 9 تخصصی نیست اما عملکرد خوبی داشته. فالکائو باید ثابت کند می‌تواند جلوتر از انتکا یا همراه او در ترکیب اصلی قرار بگیرد. زمان کم است اما او می‌تواند. فقط گلش برابر ختافه نبود، او چند بار با فرصت‌های حفظ توپ و ارتباط مناسب با هم‌تیمی‌ها خودش را نشان داد.
 
رویای زدن بیش از 15 گل
پنجشنبه شب در گفت‌و‌گو با ایستگاه رادیویی کادنا کوپ، از فالکائو پرسیدند برای فصل 2022-2021 می‌خواهد چقدر گل بزند؟ ابتدا می‌خواست از پاسخ به این سؤال فرار کند؛ مثل کاری که با مدافعان حریف می‌کند. به او گفتند 15 گل منطقی است. فالکائو اما با اعتماد به نفس پاسخ داد: «چرا به 15 گل راضی شوم اگر بتوانم بیشتر بزنم؟»
حتی زدن 14 گل در 33 بازی باقی‌مانده لالیگا درخواست زیادی است از بازیکنی که 25 بازی فصل قبل و 23 بازی در فصل 2020-2019 را به‌دلیل مصدومیت از دست داده است. علاوه بر این، فالکائو دیگر مثل تمام دوران حرفه‌ای خود برای یکی از بهترین تیم‌های لیگ بازی نمی‌کند. او حالا پیراهن تیمی را به تن می‌کند که برای بقا می‌جنگد و در نبرد بقای سال گذشته هیچ مهاجمی بیشتر از رافا میر، بازیکن اوئسکا گل نزد که در 38 بازی حاضر بود و 13 گل به ثمر رساند.
خب نه؛ یک مهاجم 35ساله که دائماً مصدوم می‌شود و برای یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های لالیگا بازی می‌کند، نباید انتظار 15 گل یا بیشتر داشته باشد. اما بله؛ فالکائو می‌تواند تعداد گل‌هایش در این فصل را برای رایو وایکانو دورقمی کند. ال تیگره خاص است و همین حالا در 20 دقیقه بازی به یک گل رسیده. او قطعاً در ادامه فصل 2022-2021 می‌تواند 9 گل دیگر بزند.
منبع: مارکا
 

Page Generated in 0.0055 sec