printlogo


کد خبر: 235152تاریخ: 1400/6/29 00:00
سوژه روز

 رتبه‌بندی نهایی والیبال مردان آسیا
ایران، ژاپن و چین؛ تیم‌های اول تا سوم
رتبه‌بندی نهایی یست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا مشخص شد.
بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با قهرمانی تیم ملی والیبال ایران و معرفی تیم‌های برتر این رقابت‌ها به پایان رسید. 
مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ شهریور به میزبانی چیبا ژاپن آغاز شد و دیروز (یکشنبه) با معرفی تیم‌های برتر به پایان رسید.
ملی‌پوشان والیبال ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا بدون از دست دادن حتی یک ست موفق به شکست هنگ‌کنگ، تایلند و پاکستان شدند. بلندقامتان ایران در مرحله دوم مسابقات تیم‌های کره‌جنوبی و چین تایپه را از پیش‌رو برداشتند تا به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برسند.
در مرحله نیمه‌نهایی تیم ایران موفق به شکست چین شد تا علاوه بر اینکه حریف ژاپن در دیدار نهایی شود، سهمیه حضور مستقیم در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ روسیه را به دست آورد.
شاگردان بهروز عطایی در آخرین مسابقه ژاپن میزبان را هم با نتیجه قاطع ۳ بر صفر شکست دادند تا برای چهارمین بار روی سکوی نخست این رقابت‌ها بایستند.
در دیدار رده‌بندی هم چین از سد چین تایپه گذشت و سوم شد. قطر، استرالیا، پاکستان و کره جنوبی هم در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
 
 
 پنج ملی‌پوش والیبال ایران در جمع برترین‌ها
صابر کاظمی ارزشمندترین بازیکن آسیا
تیم منتخب بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا معرفی شد.
بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با قهرمانی تیم ملی والیبال ایران و معرفی تیم‌های برتر این رقابت‌ها به پایان رسید. 
در پایان این رقابت‌ و در حاشیه توزیع مدال، کمیته فنی مسابقات آسیایی اسامی بازیکنان برتر را اعلام کرد.
در اسامی اعلام شده نام پنج بازیکن ایران به چشم می‌خورد. صابر کاظمی که در این رقابت‌ها درخشید و بهترین بازیکن ایران بود، موفق شد عنوان ارزشمندترین بازیکن این رقابت‌ها را به نام خود کند.
تیم منتخب مسابقات والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۲۱:
ارزشمندترین بازیکن: صابر کاظمی از ایران
بهترین مدافعان: علی‌اصغر مجرد از ایران و یونگژن لی از 
چین
بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور از ایران
بهترین پاسور: جواد کریمی
بهترین پشت خط‌ زن: کنتو میائورا از ژاپن
بهترین قدرتی‌زن‌ها: میلاد عبادی‌پور از ایران و یوکی ایشیکاوا از ژاپن
 
 
عبادی‌پور: لایق این قهرمانی بودیم
کاپیتان تیم ملی والیبال می‌گوید هم‌تیمی‌هایش نشان دادند که لیاقت قهرمانی و کسب مدال طلا را دارند.
میلاد عبادی‌پور بازیکن تیم ملی والیبال ایران که اولین تجربه کاپیتانی خود را در این مسابقات به دست آورد، بعد از پیروزی تیم ایران برابر ژاپن و کسب مقام قهرمانی گفت: «بازی بسیار سنگین و پرفشاری را پشت‌ سر گذاشتیم و دیدید که ست‌ها را با اختلاف کم از ژاپن می‌گرفتیم.»
بهترین دریافت کننده جام بیست‌ویکم ادامه داد: «از همه مردم، مربیان و هم‌تیمی‌هایم سپاسگزارم که نشان دادند لیاقت مدال طلا را دارند.»
 
 
داورزنی: بدون استرس بازی کردیم
از کادر ایرانی حمایت می‌کنیم
محمدرضا داورزنی می‌گوید تیم ایران در فینال بدون استرس بازی کرد و در نهایت هم انتقام باخت قبلی را از ژاپنی‌ها گرفت.
 رئیس فدراسیون والیبال در خصوص قهرمانی تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: «به مردم خوب ایران و به بازیکنان و مربیان تیم ملی والیبال این قهرمانی ارزشمند را تبریک می‌گویم. جوانان ما و کادر فنی خوب و با دانش تیم ملی نشان دادند می‌شود به آنها اعتماد کرد.»
او ادامه داد: «تیم ملی خیلی روان بازی کرد و خبری از استرس بازی فینال نبود. بچه‌ها مصمم به برد بودند و انتقام شکست مقابل ژاپن در المپیک را هم گرفتند.»
رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه کادر تیم ملی مورد حمایت فدراسیون است درباره ادامه کار کادر ایرانی نیز اینطور اظهارنظر کرد: «هر کسی که سرمربی تیم ملی باشد مورد حمایت ما خواهد بود و قطعاً از کادر ایرانی تیم ملی حمایت خواهیم کرد.»
 
 
 خبر تلخ قبل از شیرینی قهرمانی
حسین کاظمی درگذشت
صبح دیروز و چند ساعتی مانده به رقابت حساس ایران و ژاپن در فینال آسیا، اتفاقی تلخ کام اهالی والیبال را تلخ کرد.
 حسین کاظمی مرد همیشه همراه بهروز عطایی و از مربیان جوان والیبال ایران، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری و مبارزه با سرطان، بالاخره تسلیم این بیماری شد و از دنیا رفت.
بخشی از اشک‌های بهروز عطایی پس از این قهرمانی به یاد حسین کاظمی و جشن قهرمانی رقابت‌های جوانان جهان در سال 2019 بود که کاظمی یکی از اعضای کادر عطایی به حساب می‌آمد.
حسین کاظمی سابقه مربیگری در کاله، هزار و تیم ملی جوانان را در کنار بهروز عطایی داشت و روز گذشته در 42 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 


Page Generated in 0.0053 sec