printlogo


کد خبر: 235151تاریخ: 1400/6/29 00:00
تلاش‌های مبهم ایران برای کرسی هیأت رئیسه اتحادیه
سوریان برای رقابت می‌ماند یا کنار می‌رود؟

انتخابات اتحادیه جهانی کشتی برای مشخص شدن اعضای هیأت رئیسه در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان در نروژ برگزار می‌شود. حمید سوریان از سوی ایران برای عضویت در این کمیسیون از سوی فدراسیون کشتی معرفی شده و تقریباً از سال 2019 فدراسیون کشتی و حمید سوریان فعالیت خود را برای گرفتن یک کرسی در هیأت رئیسه اتحادیه جهانی شروع کردند.
ظاهر امر نشان دهنده برنامه‌ریزی از سوی فدراسیون برای رسیدن به این کرسی مهم بود اما وقوع چند اتفاق نشان داد که این برنامه‌ها خوب پیش نرفته و حالا این ابهام بزرگ وجود دارد که اصلاً سوریان در این انتخابات می‌ماند یا نه؟ اولین اتفاقی که نشان داد برنامه‌ریزی‌های فدراسیون خوب پیش نرفته مربوط به انتخابات شورای کشتی آسیا بود که عباس جدیدی نتوانست رأی لازم را کسب کند. نتیجه‌ای که مشخص بود برای فدراسیون کشتی قابل پیش‌بینی نبود.
دقیقاً بعد از این ماجرا بود که تردیدهایی درباره حضور حمید سوریان به وجود آمد و چندین بار بحث لزوم کناره‌گیری سوریان از انتخابات اتحادیه جهانی مطرح شد. مطرح شدن این تردید‌ها نشان داد که برنامه فدراسیون در این باره خوب پیش نرفته و یا باید سوریان کنار بکشد یا برنامه جدید برای رسیدن به موفقیت در این انتخابات را در پیش گرفت.
چند روزی بیشتر به برگزاری این انتخابات نمانده و ظاهراً تلاش‌های فدراسیون به همان برنامه و روالی که در دو سال گذشته وجود داشته ختم شده و به همین دلیل هم هر از چند گاهی از گوشه کنار شنیده می‌شود که حمید سوریان قصد کناره‌گیری از انتخابات را دارد. هفته گذشته یک خبرگزاری رسماً اعلام کرد که سوریان از حضور در انتخابات اتحادیه جهانی کنار رفته و فدراسیون در حال رایزنی است که فرد دیگری به جای او به اتحادیه جهانی معرفی شود.
 تصمیمی که چند روز بعد به نوعی دیگر از سوی سوریان تکذیب شد. سوریان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که خبر کناره‌گیری‌اش از انتخابات اتحادیه جهانی را تکذیب می‌کند و فقط در جمعی دوستانه از خوب نبودن شرایط گفته بود. این اظهارنظر سوریان ابهام‌ها را بیشتر از قبل کرد و هنوز این سؤال وجود دارد که واقعاً سوریان به انتخابات می‌رسد یا قبل از آن کناره‌گیری می‌کند. البته چیزی که از شرایط امروز به دست می‌آید این است که فدراسیون کشتی برنامه‌ریزی دقیق و روشنی را برای رسیدن به این کرسی ندارد و شاید بهتر بود که بعد از انتخابات شورای کشتی آسیا استراتژی خود را تغییر می‌داد.

Page Generated in 0.0042 sec