printlogo


کد خبر: 235150تاریخ: 1400/6/29 00:00
یزدانی به دنبال عضویت در کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی
ورود نابغه به دنیای جدید

محسن وظیفه
 
حسن یزدانی به عنوان نماینده ایران برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی معرفی شد تا به یک دنیای جدید در عرصه ورزش وارد شود. انتخابات کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی در جریان رقابت‌های جهانی در شهر اسلو کشور نروژ برگزار می‌شود و حسن یزدانی از ایران به عنوان یک نماینده برای حضور در این انتخابات معرفی شد. حسن یزدانی تا کنون یک کشتی‌گیر دلاور بوده و همه او را به واسطه توانمندی‌اش روی تشک می‌شناختند اما حالا این فرصت را دارد که از این پس خودش را به عنوان یک چهره بین‌المللی هم معرفی کند.
فدراسیون کشتی در حالی حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان را به عنوان نماینده ایران در این انتخابات معرفی کرده که کمیل قاسمی در این کمیسیون حضور دارد اما با توجه به اینکه عضو این کمیسیون باید حتماً ورزشکار باشد و با توجه به اینکه کمیل چند سالی است که کشتی نمی‌گیرد و در حال حاضر هم به مربیگری روی آورده دیگر نمی‌تواند عضو این کمیسیون باشد. در حال حاضر این کمیسیون 9 عضو دارد که جردن باروفس به عنوان رئیس کمیسیون فعالیت می‌کند و با توجه به حضورش در مسابقات قهرمانی جهان در نروژ او می‌تواند همچنان این مسئولیت را داشته باشد.
علاوه بر کمیل قاسمی، اودیانو از نیجریه، آرسن جلفائیان از ارمنستان، سوفیا ماتسون از سوئد، ملونین نمونوی از فرانسه، یانان سون از چین، جاسمینه ماین از کانادا، مینداگاس ایزریسکیس از لیتوانی دیگر اعضای این کمیسیون هستند که از این جمع هفت نفر به دلیل کنار گرفتن از دنیای قهرمانی باید جای خود را به فرد دیگری بدهند.
کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی از سال ۲۰۱۳ و به منظور محافظت از حقوق و منافع کلیه ورزشکاران سبک‌های المپیکی اتحادیه جهانی کشتی ایجاد شد و در دو دوره قبل حمید سوریان و کمیل قاسمی عضو کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی بودند. ورود حسن یزدانی به این کمیسیون می‌تواند یک تجربه جدید بین‌المللی برای او باشد و شاید پنجره جدیدی را برای این کشتی‌گیر نام‌آور ایرانی باز کند. شاید هیچ کس به اندازه حسن یزدانی از کشتی ایران در دنیا مطرح نباشد و شاید این عضویت بتواند برای او یک موفقیت جدید باشد. 
البته به طور دقیق هم مشخص نیست که در پس این معرفی‌ها از سوی فدراسیون تاکتیک و یا برنامه‌ریزی هم وجود دارد یا نه فقط برای خالی نبودن عریضه به دنبال گرفتن این کرسی‌ها هستند. در دوره گذشته هم حمید سوریان و کمیل قاسمی عضو این کمیسیون بودند اما حضور این افراد چه خیر و برکتی داشته نامشخص است. البته شاید وضعیت فعلی حمید سوریان برای رسیدن به کرسی هیأت رئیسه نشان بدهد که تا چه اندازه کرسی ورزشکاران اهمیت داشته و تا چه اندازه عضو ایرانی از این کرسی استفاده کرده است.

Page Generated in 0.0051 sec