printlogo


کد خبر: 235148تاریخ: 1400/6/29 00:00
خبر کوتاه

 مجللی در قایقرانی قهرمانی جهان هشتم شد
ملی‌پوش قایقرانی ایران در کانوی یک نفره ۵۰۰ متر، به مقام هشتم قهرمانی جهان دست یافت.
در آخرین روز از مسابقات قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی جهان که به میزبانی دانمارک برگزار شد، عادل مجللی در فینال A کانوی یک نفره ۵۰۰ متر با زمان ۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه هشتم شد. قایق‌های آلمان، چک و مولداوی به ترتیب اول تا سوم شدند.
 
 
اعلام اوزان کاراته در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین
کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، اوزان مختلف کاراته مردان و زنان در این رقابت‌ها را اعلام کرد.
اوزان کاراته مردان و زنان در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ مشخص شد و کاراته‌کاها در بخش کومیته در ۵ وزن مردان و ۵ وزن زنان به روی تاتامی می‌روند.
در بخش مردان کاراته‌کاها در بخش کومیته در اوزان ۶۰-، ۶۷-، ۷۵-، ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم به روی تاتامی می‌روند.
همچنین در بخش کومیته زنان نیز کاراته‌کاها در اوزان ۵۰-، ۵۵-، ۶۱-، ۶۸- و ۶۸+ کیلوگرم به روی تاتامی خواهند رفت.
رقابت‌های کاتا در دو بخش مردان و زنان نیز برگزار می‌شود. بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین، شهریور سال آینده برگزار می‌شود و موفقیت در این رویداد برای ورزش ایران اهمیت زیادی دارد.
 
 
برای حضور در جهانی پدل
11 بازیکن به اردو دعوت شدند
کادر فنی پدل، 11 بازیکن را برای حضور در اولین اردوی آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در مسابقات جهانی قطر اعلام کرد.
سعید آوک، داریوش صابر، سهراب درفشی، حمید مبارکی، آریا روغنی، مازیار یاوری، ارسلان محمدی، امید سوری، فرشاد شاهی، امیرسینا صالح و امیرعلی سلیمانی، دعوت شدگان به این اردو هستند. از بین 11 بازیکن دعوت شده، هشت بازیکن راهی مسابقات می‌شوند. رقابت‌های قهرمانی جهانی پدل در بخش مردان از 20 آبان ماه به میزبانی قطر برگزار می‌شود و تیم ملی کشورمان در دور مقدماتی با استرالیا و‌ ژاپن رقابت می‌کند. این مسابقات در دوحه و پایان آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.
 
 
بازگشت میرزازاده به تمرینات از سه‌شنبه
امین میرزازاده فرنگی‌کار سنگین وزن کشورمان که به کرونا مبتلا شده بود، بعد از طی دوران نقاهت به اردو برگشت.
او حدود ۲ هفته پیش پس از ورود به اردوی تیم‌ملی برای شرکت در مسابقات جهانی نروژ به ویروس کرونا مبتلا شد و اردو را ترک کرد. کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بعد از این اتفاق تصمیم گرفت علی‌اکبر یوسفی را جایگزین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کند. با تشخیص کادر فنی میرزازاده به مسابقات امیدهای جهان اعزام می‌شود که آبان ماه در صربستان برگزار می‌شود.
با توجه به اینکه تست کرونای میرزازاده منفی شده، او از سه‌شنبه (۳۰ شهریورماه) در تمرینات تیم ملی حاضر می‌شود.
 
 
نشست کارشناسی بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار شد
تأکید بر اعزام کاروان کیفی
در فاصله یک سال باقی مانده تا بازی‌های آسیایی هانگژو، نخستین نشست کارشناسی این بازی‌ها دیروز (یکشنبه ۲۸ شهریور) در محل کمیته ملی المپیک با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.
نخستین نشست کارشناسی بازی‌های آسیایی هانگژو با حضور دکتر رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی که سرپرستی کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی را هم بر عهده دارد؛ علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان و فرید فتاحیان مدیر امور بین‌الملل کمیته ملی المپیک برگزار شد.
در این نشست ابتدا پیمان فخری گزارش کاملی در خصوص رشته‌ها، مواد و محل برگزاری بازی‌ها و اقدامات کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو ارائه کرد.
در ادامه رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی، بر اعزام کاروان کیفی به بازی‌های آسیایی هانگژو و پرهیز از کمی گرایی در ورزش تأکید کرد.
شرکت کنندگان در این نشست در انتها در خصوص رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو به بحث و بررسی پرداختند.

Page Generated in 0.0043 sec