printlogo


کد خبر: 235142تاریخ: 1400/6/29 00:00
گلایه قائمشهری‌ها از مهدوی‌کیا
نساجی و حفظ شاکله اصلی تیم
نساجی برای خودش این حق را قائل است که نام چند بازیکن‌شان در میان اسامی دعوت شده از سوی مهدوی مهدوی‌کیا قرار بگیرد. حالا این که چرا مهدوی‌کیا انتخابی از نساجی نداشته را خودش باید پاسخگو باشد

 
ایران ورزشی- چیزی که طی سالیان اخیر در باشگاه نساجی کم‌سابقه و شاید هم بی‌سابقه بود، جدایی بازیکنان اصلی این تیم در فصل انتقالات بود و جذب یکسری بازیکن جدید که خیلی هم به کار تیم نمی‌آمدند. حتی زمانی که نساجی به لیگ برتر صعود کرد، همین اتفاق برای‌شان افتاد. بعضی وقت‌ها تعداد این جابجایی‌ها به بیش از ۱۰، ۱۵ بازیکن می‌رسید. موضوعی که برای هر مربی کار را سخت می‌کرد و هماهنگی آنها با نفرات قدیم و شرایط موجود، زمان زیادی را از تیم می‌گرفت.
اما این مرتبه و برای فصل پیش رو با تلاش مدیران باشگاه حدود 90 درصد از بازیکنان اصلی فصل این تیم حفظ شد و چند بازیکنی هم که به این تیم اضافه شدند بعضاً سابقه بازی در این تیم را دارند. شاید برخی انتقاد کنند چرا این تیم ریشه‌دار نتوانسته ریخت و پاش زیادی داشته باشد اما اگر واقع‌بین باشیم و به بضاعت مالی باشگاه نگاه و آن را با دیگر تیم‌های متمول مقایسه نکنیم باید این اقدام باشگاه نساجی در حفظ بازیکنان اصلی فصل گذشته را گامی محکم برای شروعی امیدوارکننده در لیگ بیست و یکم دانست.
 بدون تردید برای ساکت الهامی این مهم، اتفاق بسیار خوبی است. این که او خیلی خوب نفرات فصل گذشته‌اش را می‌شناسد و شاگردانش هم با تفکراتش آشنا هستند و همین باعث از دست رفتن زمانی که در چند سطر بالاتر به آن اشاره شد، نخواهد شد. این تیم موفق به تمدید قرارداد حامد شیری، حسن نجفی، اکبر صادقی، کریم اسلامی، فرزاد زامهران، سعید بیگی و... شده است. بازیکنانی که همگی جزو مهره‌های ثابت و تأثیرگذار تیم بوده‌اند. تعداد بازیکنانی که اردوی تیم را ترک کرده‌اند، چشمگیر نبوده است.
نساجی با از دست دادن نیما میرزازاد که راهی تیم سپاهان شد، علیرضا حقیقی را به خدمت گرفت. با رفتن رضا دهقانی به تیم پرسپولیس رضا جعفری از سایپا پیراهن نساجی را بر تن کرد. 
یک بازیکن دیگر هم اردوی تیم نساجی را ترک کرد. محمود قائدرحمتی که راهی تیم آلومینیوم اراک شد که نساجی در این پست با ترافیک بازیکن روبرو است. اکبرصادقی، شاهین ثاقبی و حتی سعید بیگی که در سایپا در این پست بازی می‌کرد. علاوه بر اینها، نساجی مرتضی منصوری از سپاهان و امیرحسین باقرپور که در خط حمله بازی می‌کند را به خدمت گرفته است. 
اما این همه اتفاق خوب در طی روزهای گذشته برای نساجی نیست. شاید آخرین مرتبه در سال‌های 94- 93 بود که مرحوم نادر دست‌نشان شرایط  حضور تعدادی از بازیکنان امید و جوانان را در تیم بزرگسالان مهیا کرد و بعد از آن این اتفاق تکرار نشد تا امسال که حدود 12 بازیکن از امیدهای نساجی به تیم بزرگسالان اضافه شدند. 
بازیکنانی که عنوان قهرمانی امیدهای کشور را یدک می‌کشند. همین مهم باعث شد آنها برای خودشان این حق را قائل باشند که نام چند بازیکن‌شان در میان اسامی دعوت شده از سوی مهدوی مهدوی‌کیا (سرمربی تیم امید ایران) قرار بگیرد. حالا این که چرا مهدوی‌کیا انتخابی از نساجی نداشته را خودش باید پاسخگو باشد. 
امید ابراهیمی سرمربی تیم امیدهای نساجی هم از این بابت بسیار ناراحت است و از مهدی مهدوی‌کیا گلایه دارد: «جای بسی خوشحالی است که از تیم این فصل، ۲۰ بازیکن برای فصل بعد هم در تیم امید حضور خواهند داشت. خدا را شکر ۱۲ نفر از بازیکنان امید فصل قبل نساجی جذب تیم بزرگسالان شدند و برای اولین بار در رده سنی امید قرارداد حرفه‌ای با باشگاه می‌بندند که جای تشکر و قدردانی از مسئولان باشگاه دارد. دغدغه‌ حال حاضر ما بی‌توجهی فدراسیون فوتبال به لیگی است که خودشان بانی برگزاری‌اش زیر نظر AFC هستند، اما هیچ احترامی برای قهرمانش قائل نشدند و جای بسی تعجب است که از لیست ۶۶ نفره بازیکنان در اردوی تیم امید کشورمان، هیچ بازیکنی از تیم شایسته و قهرمان مقتدر فصل قبل رقابت‌های لیگ برتر امیدهای کشور دعوت نشده و حضور ندارد! واقعاً سؤالم از آقایان ماجدی و مهدوی‌کیا این است چطور تیمی که با اقتدار و در کمال شایستگی قهرمان لیگ برتر امیدهای کشور شده و ۱۲ بازیکنش با تیم بزرگسالان حاضر در لیگ برتر کشور قرارداد بستند، هیچ نماینده‌ای در اردوی تیم ملی نداشته باشد! فدراسیون خواسته فقط لیگ برگزار کند و حتی هنوز لوح قهرمانی به بازیکنان تحویل داده نشده! فقط از این قهرمانی، جامی بالای سر بردیم و مدالی داده شد! امیدوارم آقای مهدوی‌کیا که چندین سال در آکادمی مشغول به کار است، این موضوع و دغدغه ما را درک کند و از بازیکنان شایسته تیم‌مان به اردوی امیدها دعوت به عمل آورد. از آقایان عبدی مسئول برگزاری لیگ‌های پایه کشور و محمودزاده هم خواهش می‌کنم این موضوع را به طور ویژه پیگیری کنند تا ماهیت برگزاری لیگ‌های پایه‌ کشور زیر سؤال نرود.»
با این اعتراض حالا باید دید واکنش سازمان لیگ و البته مهدی مهدوی‌کیا به این مسأله چه خواهد بود و آیا بازیکنی از نساجی به تیم امید ایران دعوت خواهد شد یا نه.

Page Generated in 0.0055 sec