printlogo


کد خبر: 235140تاریخ: 1400/6/29 00:00
سوژه

اخباری سرمربی سایپا ماند
باشگاه سایپا در روزهای اخیر مذاکراتی را با گزینه‌های مختلف برای انتخاب سرمربی جدید این تیم انجام داد و در نهایت سرمربی نارنجی‌پوشان مشخص شد. مسئولان باشگاه سایپا در نهایت تصمیم به ادامه همکاری با سعید اخباری گرفتند و حکم ابقای این مربی جوان در جمع نارنجی‌پوشان صادر شد و قرار است به زودی دستیاران او هم معرفی شوند. اخباری که سابقه سرمربیگری کوتاه‌مدت در ماشین‌سازی و مربیگری در تیم‌های پیکان، سپاهان، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، استقلال خوزستان و راه‌آهن را هم در کارنامه دارد، در سه بازی فصل گذشته لیگ برتر به‌ عنوان جانشین فراز کمالوند در سایپا انتخاب شد که نتوانست مانع از سقوط این تیم شود.
 
 
اولین تیم فوتسال زنان پیکان پرستاره شد
تیم فوتسال زنان پیکان تهران در سکوت خبری بازیکنان خود را برای فصل جدید نهایی کرده و اردوی پیش‌فصل را هم برگزار کرد. با گذشت دو هفته از انتخاب نیلوفر اردلان به عنوان سرمربی، مدیران باشگاه پیکان با لیست درخواستی سرمربی خود به توافق رسیدند و اولین اردوی خودروسازان هم به میزبانی انزلی برگزار شد؛ در لیستی که سرمربی تیم فوتسال زنان پیکان به مدیران ارائه کرده بود، بازیکنان باتجربه و البته جوانی به چشم می‌آیند که حالا به عضویت پیکان در آمده‌اند. بازیکنانی چون اعظم آخوندی که فصل گذشته در لیگ عراق بازی می‌کرد تا فاطمه اعتدادی که مهره کلیدی ترکیب مس رفسنجان بوده و مثلث فرشته خسروی، فاطمه رحمتی و زیبا افروغ که فصل گذشته در پالایش نفت آبادان طعم شیرین قهرمانی را چشیدند؛ در این بین جوانانی چون رقیه صومعه، مینا بیکی و دیانا نوروزی هم جزو نفراتی بودند که از سوی اردلان به باشگاه پیکان معرفی شدند. جالب آن‌که از تمامی خریدهای تیم فوتسال زنان پیکان در یک قاب در شمال کشور توسط نیلوفر اردلان رونمایی شد؛ چرا که اردلان در استوری اینستاگرامی تصویری از خود در کنار شاگردانش منتشر کرد تا لیست نهایی پیکان برای حضور در فصل جدید لیگ برتر فوتسال زنان مشخص شود. بر این اساس اعظم آخوندی، فاطمه اعتدادی، فرشته خسروی، سمانه کاشف‌محمدی، یاسمن پاکجو، عصمت داودی، مهسا علی‌مدد، رقیه صومعه، مهدیه محمودی، مینا بیکی، دیانا نوروزی، فاطمه رحمتی، زیبا افروغ، فائزه کمالی در کنار سحر زمانی اولین تیم فوتسال زنان تاریخ باشگاه پیکان را تشکیل می‌دهند.
 
 
بازگشت مجاهد خذیراوی به مستطیل سبز
مجاهد خذیراوی، بازیکن تکنیکی نه چندان دور صنعت‌نفت و استقلال با تصمیم علیرضا منصوریان به عنوان یکی از نفرات کادر فنی انتخاب شد تا وارد دنیای جدیدی در فوتبال ایران شود. او که در آبادان محبوبیت خاص و ویژه‌ای دارد، به محض ورود به شهر با استقبال خوبی از سوی هواداران قدیمی رو‌برو شد تا خاطرات قدیمی برای او تکرار شود.  مجاهد خذیراوی از صبح دیروز با حضور در تمرینات صبحگاهی صنعت‌نفت آبادان، کار را در کادر فنی این تیم و‌ تحت نظر علیرضا منصوریان آغاز کرد تا بازگشت جالبی به مستطیل سبز داشته باشد. او حالا می‌تواند تکنیک ناب‌ و تجربه خوبش را در اختیار بازیکنان جوان نفت قرار دهد تا ستاره‌ای جدید از استان خوزستان متولد شود.
 
 
مصاف نساجی و ذوب‌آهن در تهران 
تیم نساجی در سومین بازی دوستانه پیش فصل فردا به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. نساجی بعد از این بازی مهیای برپایی اردو در شمال کشور به جای جزیره کیش می‌شود و گویی در نظر دارد با دعوت از فجر سپاسی دو بازی دوستانه با این تیم در استادیوم شهدای ساری انجام دهد. استادیوم شهید وطنی قائمشهر با توجه به کندی روند بازسازی بدون شک به ابتدای فصل نخواهد رسید و نساجی بازی‌های ابتدایی را باید در استادیوم دیگری برگزار کند و اگر استادیوم شهدای ساری از سازمان لیگ تأییدیه بگیرد و سرمربی و بازیکنان نساجی هم از کیفیت چمن آن راضی باشند به احتمال قوی بازی‌های نساجی در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. ساکت الهامی مربی نساجی در ابتدای فصل یکی از شروط تمدید قرارداد خود را بازی در چمن طبیعی بر شمرد و بعد از تعیین این شرط سازمان لیگ هم اعلام کرد بازی در چمن مصنوعی ممنوع است و اکنون در شهر رفسنجان و قائمشهر تلاش می‌شود چمن مصنوعی استادیوم‌ها تبدیل به چمن طبیعی شود. آخرین تقابل نساجی و ذوب‌آهن در دور برگشت لیگ برتر بوده که تیم نساجی در اصفهان حریف را شکست داد و به لطف این پیروزی در جدول بازی‌ها باقی ماند.
 
 
کار سخت سهراب در استقلال خوزستان
سهراب بختیاری‌زاده تمرینات استقلال خوزستان را شروع کرده به این خاطر که به شروع بازی‌های این فصل لیگ یک کمتر از یک ماه باقی مانده است. بر اساس اعلام فریبرز محمودزاده مسئول برگزاری بازی‌های لیگ یک فصل جدید بازی‌ها به طور حتم از 19 مهر آغاز می‌شود. تیم استقلال خوزستان ابتدا به دنبال فروش امتیاز خود بود اما با توجه به مخالفت هیأت فوتبال استان مبنی بر خروج امتیاز تیم به خارج از استان و همچنین عدم اشتیاق در داخل استان برای حمایت از تیم مجبور شد بار دیگر به حمایت مالی از تیم ادامه دهد. سهراب بختیاری‌زاده که تلاش‌هایش در تیم لیگ برتری شهرخودرو و همچنین خوشه‌طلایی در لیگ یک به سرانجام خوبی منجر نشد، در استقلال خوزستان کار سختی را پیش رو دارد چرا که با محدودیت بودجه مجبور است روی جوان‌ها و نیروهای بومی حساب بیشتری بازی کند. از همه مهمتر اینکه در لیگ یک موفقیت تنها با صعود به لیگ برتر معنی می‌دهد. نکته جالب این است که ۲ فصل قبل سهراب بختیاری‌زاده هدایت استقلال خوزستان را به عهده داشت اما به دلیل اعتراض هواداران مجبور شد خیلی زود کنار برود و تیم را تحویل بدهد. حالا باید دید هواداران مورد نظر با بختیاری‌زاده برای این فصل کنار می‌آیند یا نه.

 


Page Generated in 0.0057 sec