printlogo


کد خبر: 235129تاریخ: 1400/6/28 00:00
مددی سرانجام استعفا کرد
استقلال از نو شروع می‌کند

تیتر یک
آرمن ساروخانیان  
 
احمد مددی، مدیرعامل استقلال که در ماه‌های گذشته اختلافات جدی با کادر فنی و بازیکنان این تیم داشت، در نهایت دیروز از سمتش استعفا کرد. او دیروز استعفایش را تقدیم وزیر ورزش کرد، درست ساعاتی پس از آنکه هواداران استقلال در اعتراض به وضعیت باشگاه مقابل ساختمان سئول تجمع کرده بودند.
دوران مدیریت مددی در استقلال 9 ماه طول کشید و او در این مدت روابط چندان خوبی با فرهاد مجیدی نداشت. از آخرین موارد اختلافات آنها می‌توان به ماجرای انتقال مهدی قایدی و نقل و انتقالات تابستانی استقلال اشاره کرد. مددی در تمدید قرارداد تعدادی از بازیکنان استقلال مثل ریگی و مظاهری و همچنین جذب شیمبا ناکام بود و از تمدید قرارداد فرشید اسماعیلی هم با وجود ابراز تمایل مجیدی خودداری کرد. در این شرایط انتظار می‌رفت که همکاری مجیدی و مددی دوام نداشته باشد و یکی از آنها مجبور به جدایی شوند. در نهایت این مددی بود که با توجه به احتمال تغییرات مدیریتی در استقلال تصمیم به استعفا گرفت.
البته مددی به گزارشگر شبکه سوم گفته که به دلیل خستگی و شرایطی که برای ادامه همکاری فراهم نبوده، از سمتش استعفا کرده است. مددی همچنین قصد دارد در آینده‌ای نزدیک درباره اتفاقات و مباحث مالی باشگاه استقلال با هواداران این تیم صحبت کند.
جدایی مددی اما به معنی بازگشت آرامش به استقلال نیست و باید دید در روزهای آینده تحولات به کدام سمت پیش خواهد رفت. همچنین جایگاه مجیدی با وجود حمایت دیروز هواداران هنوز مستحکم نیست و باید منتظر تعیین وضعیت مدیریت باشگاه ماند. سرمربی استقلال قرار بود در بازگشت از دبی جلسه‌ای با هیأت‌ مدیره باشگاه داشته باشد، ولی در صورت تغییرات مدیریتی در رأس باشگاه تعیین وضعیت نیمکت با مدیران جدید خواهد بود.
لیگ بیست و یکم حدود یک ماه دیگر شروع می‌شود و برای حضور موفق در این مسابقات باید تکلیف کادر فنی استقلال هرچه زودتر مشخص شود. در روزهای گذشته نام گزینه‌های مختلفی از جمله جواد نکونام برای هدایت استقلال مطرح شده بود، ولی برکناری مجیدی در شرایطی که او تنها در نیم‌فصل دوم لیگ بیستم روی کار بود و تیم جدید با سلیقه او بسته شده، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.
یکی از مهم‌ترین دلایلی که اجازه نداده استقلال در فصول اخیر قهرمان لیگ شود، تغییرات مدام مدیران و مربیان بوده و ثبات اولین چیزی است که استقلال به آن نیاز دارد. همچنین مدیریت جدید باید در اولین قدم به فکر تقویت تیم باشد. بازی مقابل الهلال نشان داد که استقلال در خط میانی و خط حمله نیاز به بازیکنان جدید دارد و در شرایط فعلی توان رقابت با مدعیان لیگ برتر را نخواهد داشت. در صورتی که بازیکنان تقویتی زودتر اضافه شوند، کادر فنی استقلال چند هفته فرصت خواهد داشت روی هماهنگی این نفرات کار کند. همچنین حضور مربی باتجربه‌ای مثل گابریله پین کیفیت تمرینات استقلال را ارتقا خواهد داد و کمبود نفرات کادر فنی را تا حدودی برطرف خواهد کرد.
هواداران استقلال در فصول اخیر انتقادات زیادی به انتخاب‌های سلطانی‌فر داشتند و بر این باور بودند که او مدیران ناکارآمدی را برای باشگاه برگزیده است. با برکناری مددی، حالا نگاه آنها به سجادی است و امیدوارند که وزیر ورزش جدید مدیران باتجربه و باکفایتی را برای خروج استقلال از این بحران چند ساله انتخاب کند.
 

Page Generated in 0.0046 sec