printlogo


کد خبر: 235126تاریخ: 1400/6/28 00:00
خبر

در انتظار خبر خوب برای فوتبال ایران
رأی پرونده ویلموتس تغییر می‌کند؟
پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران هنوز منجر به صدور رأی نهایی نشده است. فیفا به سود مربی بلژیکی رأی داده اما فدراسیون فوتبال ایران امیدوار است CAS این رأی را بشکند. غلامرضا رفیعی – مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت این پرونده جنجالی می‌گوید: «دادگاه حکمیت ورزش برای چندمین بار رسیدگی به این پرونده را تمدید کرد. مهلت آن تا پایان ماه میلادی و حدود یکی دو هفته دیگر شاید به پایان برسد و بعد از آن بستگی به قضات دارد که دوباره تمدید کنند یا این بار رأی پرونده اعلام شود. وکلای ایرانی و خارجی ما نهایت زحمت‌شان را کشیدند، شاهد بودم که آنها در دادگاه چطور دفاع می‌کردند و اظهارات ویلموتس و وکلایش چه بود. اگر رأی فیفا نشکند و عیناً تأیید شود، خیلی غیرمنصفانه است. به عنوان یک حقوقدان فکر می‌کنم حق با فدراسیون فوتبال ایران است و ویلموتس استحقاق مطالبه آن مبلغ را ندارد.»
در صورتی که رأی نهایی این پرونده به سود مارک ویلموتس صادر شود فدراسیون فوتبال ایران با یک بحران عظیم برای پرداخت بدهی‌ها مواجه می‌شود و شاید درآمدهای مسدود شده فدراسیون فوتبال نزد فیفا هم کفاف پرداخت این بدهی را ندهد. آنچه مسلم است صدور چنین رأیی دولت را به زحمت خواهد انداخت، به این خاطر که فدراسیون فوتبال چنین پولی را برای پرداخت بدهی ندارد و حتی گاهی برای انجام کارهای روزمره هم با مشکل مواجه می‌شود و از وزارت ورزش و جوانان کمک می‌گیرد. اما در صورتی که رأی نهایی به سود فدراسیون فوتبال ایران صادر شود باید به وکلای حقوقی این پرونده آفرین گفت، چرا که رأی در حالی تغییر می‌کند که ابتدا به سود مربی بلژیکی صادر شده است.
 
 
بازی با کره‌جنوبی با بازبینی ویدئویی
ورزشگاه آزادی، یک قدم تا VAR
اگر چه فدراسیون‌های ملی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی الزامی برای استفاده از VAR ندارند اما فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است برای بازی با کره‌جنوبی از این تکنولوژی بهره ببرد.  غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در این خصوص می‌گوید: «خیلی به VAR نزدیک هستیم. فیفا تأکیدش این بود که در بازی با کره‌جنوبی از VAR استفاده کنیم. یک کمیته فنی، حقوقی و مدیریتی براساس ضوابط فیفا تشکیل شده و خوشبختانه برای دو بازی پیش رو موفق شدیم موافقت یکی از شرکت‌های مورد تأیید فیفا را برای نصب سیستم VAR جلب کنیم. عزم جزم رئیس فدراسیون برای برآورده کردن الزامات فیفا نویدبخش این است که به زودی از VAR در ورزشگاه آزادی استفاده می‌کنیم. منتهی فدراسیون خودش ورزشگاه ندارد و الزامی نیست که از VAR استفاده کند. این باشگاه‌ها هستند که باید خودشان در ورزشگاه‌های‌شان تأمین اعتبار و بودجه کنند. فدراسیون فقط می‌تواند نقش مشاور را جهت اجرایی شدن الزامات فیفا در ورزشگاه‌های‌شان برای تکنولوژی و فناوری و همچنین شرکتی که نقش دارد را ایفا کند وگرنه فدراسیون پرداخت‌کننده نیست. تنها برای این چند بازی پیش رو با توجه به اینکه سیستم کمک داور ویدئویی اجاره‌ای است و نه ثابت، فدراسیون هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.»
 به نظر می‌رسد بعد از نصب موقت تکنولوژی کمک داور ویدئویی در استادیوم آزادی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که در این استادیوم بازی می‌کنند می‌توانند با شرکت نصب‌کننده وارد مذاکره شوند تا در بازی‌های لیگ برتر از آن بهره ببرند. البته ابتدا باید مجوز استفاده از این تکنولوژی در بازی‌های لیگ برتر صادر شود. عزیزی خادم در تازه‌ترین اظهار نظر گفته در دور برگشت فصل پیش رو استادیوم‌ها مجهز به VAR خواهند شد.
 
 
رتبه سوم برای مهاجم ایرانی زوریا
اللهیار بهترین لژیونر هفته نشد
مهاجم ایرانی زوریا لوهانسک نتوانست عنوان بهترین لژیونر هفته قاره آسیا را به دست بیاورد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اواخر هفته گذشته از کاربرانش خواست تا به بهترین لژیونر هفته قاره کهن رأی بدهند. با پایان فرصت شرکت در این نظرسنجی، اللهیار صیادمنش 86/11 درصد رأی کاربران را به دست آورد و در رتبه سوم قرار گرفت. شن منگ‌یو بازیکن چینی تیم زنانسلتیک با کسب 6/31  درصد آرا، در جایگاه نخست این نظرسنجی ایستاد.
 

 


Page Generated in 0.0055 sec