printlogo


کد خبر: 235120تاریخ: 1400/6/28 00:00
خبر

حضور چندجانبه ذوب‌آهن در مرکز ملی
تیم ذوب‌آهن پس از چند روز تمرین در اصفهان و برگزاری یک بازی دوستانه، راهی اراک شد و موفق شد در یک مسابقه تدارکاتی که البته به جنجال هم کشیده شد، آلومینیوم اراک را شکست دهد. این تیم بلافاصله پس از این مسابقه به تهران آمد و در کردان برنامه آماده‌سازی دو هفته‌ای خود را آغاز کرد. صبح دیروز طبق برنامه از پیش تعیین شده بازیکنان تیم ذوب‌آهن راهی ایفمارک در مرکز ملی فوتبال شدند و تست‌های پزشکی را پشت سر گذاشتند؛ این حضور البته فرصتی را برای سرمربی ذوب‌آهن فراهم آورد تا تمرین دسته اول دعوت شده به اردوی تیم امید را برای دقایقی در کنار محرم نویدکیا سرمربی سپاهان که در کلاس‌های مربیگری حاضر است، تماشا کند. این حضور در شرایطی اتفاق افتاد که 6 بازیکن ذوب‌آهن توسط مهدوی‌کیا به اردوی تیم امید فراخوانده شده‌اند.
 
 
اشجاری سرمربی سپیدرود شد
از سوی مدیرعامل باشگاه سپیدرود رشت، حسن اشجاری به عنوان سرمربی این تیم در فصل جدید فوتبال ایران برگزیده شد. ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران که فصل گذشته سرمربیگری تیم شهرداری بندرعباس را برعهده داشت، مربیگری را از تیم شهرداری فومن آغاز کرد و به جز آن هدایت تیم شهرداری آستارا را هم برعهده داشت و موفق شد با این تیم دو صعود پی در پی از لیگ دسته سوم به دسته دوم و اول را رقم بزند.
 
 
قرعه‌کشی لیگ برتر به صورت حضوری 
با وجود کرونا قرعه کشی بازی‌های لیگ برتر به صورت حضوری برگزار می‌شود نه به صورت آنلاین. 
سازمان لیگ در تلاش است فضایی را برای برگزاری مراسم قرعه‌کشی این فصل لیگ برتر انتخاب کند که فضای باز باشد و بتواند میهمانان را با فاصله جانمایی کند. همچنین از نمایندگان تیم‌ها برای حضور در مراسم قرعه‌کشی دعوت خواهد شد. خلاصه اینکه قرار است قرعه‌کشی بازی‌های این فصل لیگ برتر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در شرایط مناسب برگزار شود. رئیس کمیته مسابقات در این رابطه می‌گوید: «یکی دو جا را در نظر گرفته بودیم تا با وجود شرایط کرونایی قرعه‌کشی لیگ برتر را با  حداقل ظرفیت برگزار کنیم. گمانه‌زنی‌ها را انجام می‌دهیم تا تاریخ دقیق مشخص شود. قاعدتاً باید 15 تا 20 روز قبل از شروع مسابقات قرعه‌کشی انجام شود و سعی می‌کنیم تا نهایت در دهه اول مهر مراسم قرعه‌کشی لیگ را برگزار کنیم.» فصل جدید بازی‌های لیگ برتر با حضور 16 تیم و از 27 مهر آغاز خواهد شد.
 
 
تراکتور همچنان در انتظار سفر استوکس به ترکیه!
باشگاه تراکتور وعده داده بود تا پایان هفته گذشته پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه باز خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد. رسانه رسمی باشگاه تراکتور سه‌شنبه در توئیتی اعلام کرد باشگاه در هفته جاری بدهی استوکس را به حساب او واریز خواهد کرد تا پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه باز شود. هفته یاد شده جمعه به پایان رسید و در آغاز هفته جدید قرار داریم و هنوز خبری از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور نیست. نظمی چندی پیش اعلام کرده بود پول استوکس آماده است اما با توجه به سابقه بد این بازیکن از او و وکیلش خواسته‌ایم تا برای دریافت پول به ترکیه سفر کنند تا به صورت حضوری فرآیند تسویه حساب صورت بگیرد. او همچنین اعلام کرد تأخیر در باز شدن پنجره به دلیل عدم همکاری استوکس است. حال این ابهام به وجود می‌آید آیا تا زمانی که استوکس قصد سفر به ترکیه را نداشته باشد، پنجره تراکتور بسته خواهد ماند یا اینکه مشکل از جای دیگری است و مهاجم ایرلندی یک بهانه است؟
 
 
نصیرزاده: تراکتور تصور کرد فورچونه بازیکن آزاد است
کوین فورچونه در ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ با قراردادی ۳ ساله به تراکتور پیوست. همان زمان عنوان شد او عضو تیم تروای فرانسه است. باشگاه تراکتور تبریز به دلیل شکایت کوین فورچونه مهاجم سابق این تیم، از سوی فیفا به پرداخت مبلغ سنگین یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورویی به این بازیکن محکوم شده است. محکومیتی که با توجه به غیبت این بازیکن در تمرینات تراکتور و صحبت‌های مسئولان وقت باشگاه، کمی عجیب به نظر می‌رسید. یک مبنع آگاه در این رابطه می‌گوید: «بعضی واسطه‌ها به بهانه اینکه فورچونه تحت قرارداد باشگاه تروای فرانسه است از تراکتور حق انتقال دریافت می‌کنند؛ اما او بازیکن آزاد بوده. در واقع این پول به جیب دلال‌ها رفته و از خزانه تراکتور خارج شده.» در پیگیری این موضوع به سراغ  مصطفی کاراندیش معاون حقوقی سابق تراکتور رفتیم و از او درباره قرارداد بازیکنان خارجی پرسیدیم: «بعضی قراردادها در دفتر استانبول بسته می‌شد به همین خاطر معاونت حقوقی تراکتور از آنها بی‌اطلاع بوده است.» هوشنگ نصیرزاده در رابطه با قرارداد فورچونه با  تراکتور می‌گوید: «ماجرا از این قرار بود که TMS  کوین فورچونه در سیستم ثبت نبود. تراکتور به تصور اینکه او بازیکن آزاد است با او قرارداد امضا کرد؛ اما بعد از آن باشگاه سابقش مدعی حق انتقال وی شد. بیشتر اشتباهات در عقد قرارداد با بازیکنان خارجی توسط کارکنان دفتر استانبول انجام شده است.»

Page Generated in 0.0044 sec