printlogo


کد خبر: 235118تاریخ: 1400/6/28 00:00
قهر ادامه‌دار سرمربی نفت مسجدسلیمان و شایعه‌‌های عجیب
پورموسوی برمی‌گردد یا فکری؟

امیر کوشا  
 
نفت مسجدسلیمان در چند فصل اخیر جزو تیم‌هایی بود که خیلی زود سرمربی خود را انتخاب می‌کرد اما قبل از اینکه مسابقات شروع شود، دچار مشکل می‌شد. همین چند فصل اخیر بود که نفت مسجدسلیمان، مهدی تارتار را به عنوان سرمربی رسمی خود اعلام کرد اما قبل از اینکه فصل شروع شود تارتار به خاطر مشکلات مالی تصمیم به جدایی گرفت. البته گفته می‌شد تارتار در آن مقطع با باشگاه توافق کرده بود قبل از شروع مسابقات، ۵۰ درصد از قراردادش را بگیرد که دیر شدن این مسأله باعث شد او قهر کند اما در نهایت این اتفاق افتاد و تارتار ماند.
فصل بیستم نفت مسجدسلیمان باز هم رکورد زد و زودتر از دیگر تیم‌ها، مجتبی حسینی را به عنوان سرمربی انتخاب و معرفی کرد. حسینی که در لیگ یک مشغول به کار بود، ظاهراً از اینکه به عنوان سرمربی به لیگ برتر برگشت خیلی خوشحال بود و می‌خواست به گونه‌ای خودنمایی کند. حسینی شروع خوبی هم با نفت مسجدسلیمان داشت اما در نیم فصل به خاطر پیشنهاد ذوب‌آهن، زردپوشان را ترک کرد و به اصفهان رفت تا هدایت گاندوها را به عهده بگیرد. همین مسأله هم باعث تغییر چند باره کادرفنی نفت مسجدسلیمان شد اما در نهایت این محمود فکری بود که توانست تیم را در لیگ برتر حفظ کند. همان سرمربی جوانی که چند سال پیش نفت مسجدسلیمان را از لیگ یک به لیگ برتر آورده بود.
با این شرایط و البته اینکه فکری محبوبیت خوبی بین هواداران مسجدسلیمانی به دست آورد، باشگاه نفت بعد از پایان فصل بیستم اعلام کرد قصد دارند در فصل بیست و یکم کار را با محمود فکری ادامه دهند. فکری برای اینکه سختی‌های قبل را تحمل نکند، برای باشگاه شرط گذاشت که اول بودجه را مشخص کنید و بعد قرارداد امضا شود. باشگاه هم پیگیر این مسأله بود و تا همین یک ماه پیش هم مسئولان نفت مسجدسلیمان در مصاحبه‌هایشان می‌گفتند توافق صورت گرفته و به زودی قرارداد فکری رسماً امضا می‌شود اما این اتفاق نیفتاد.
دلیل آن هم چیزی نبود جز به توافق نرسیدن سیروس پورموسوی با صنعت‌نفت آبادان. در واقع همین اتفاق و مذاکره آبادانی‌ها با علیرضا منصوریان باعث شد نفت مسجدسلیمان به سراغ پورموسوی بود و مذاکره کنند که خیلی زود هم توافق صورت گرفت و قرارداد امضا شد. حتی قبل از امضای قرارداد منصوریان با نفت مسجدسلیمان.
پورموسوی خیلی زود هم دست به کار شد و لیست بازیکنان مورد نیازش را به باشگاه نفت مسجدسلیمان داد که همان شب با محمد طیبی مدافع بلندقامت صنعت‌نفت آبادان، قرارداد امضا کردند.
به نظر کارها خوب پیش می‌رفت و حتی برنامه اردوی تهران هم تنظیم شد اما پورموسوی ناگهان از حضور در تهران سر باز زد. در واقع تیم راهی تهران شد و تمریناتش را شروع کرد اما از سرمربی خبری نبود که نبود.
در همان ابتدا باشگاه نفت مسجدسلیمان قهر پورموسوی را تکذیب می‌کرد اما کم‌کم این مسأله تایید شد. گفته می‌شود دلیل این قهر هم مبلغ پیشنهادی یک بازیکن موردنیاز پورموسوی است. این بازیکن پیشنهاد ۵ میلیارد تومانی برای قراردادش دارد اما باشگاه با آن مخالف است و اعتقاد دارد با این مبلغ می‌توانند بازیکنان بیشتری بگیرند.
همین مسأله هم باعث قهر سیروس پورموسوی و غیبتش در اردوی تهران شد. قرار بود دیروز جلسه‌ای با حضور پورموسوی در تهران برگزار تا مشکلات حل شود اما خبری از آن جلسه نشد که نشد. کلاً پورموسوی تصمیم گرفت به تهران نرود که این مسأله ناراحتی مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان را به دنبال داشت. به صورتی که ابوذر شجاعی عضو هیأت مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان، اعلام کرد فرصت پورموسوی برای بازگشت تمام شده است: «فرصتی که به سیروس پورموسوی برای بازگشت به این تیم و مذاکره با مسئولان باشگاه داده بودیم به پایان رسیده است. از این رو به زودی در مورد او تصمیم‌گیری خواهیم کرد. هنوز نمی‌دانم چه زمانی و چطور به جمع‌بندی می‌رسیم، اما در تماسی که با مسئولان باشگاه داشتم قرار است به زودی در مورد این مربی تصمیم بگیریم چرا که فرصتی که به او داده بودیم به پایان رسید.»
همین صحبت‌ها باعث شد حالا شایعه‌های زیادی در مورد سرمربی نفت مسجدسلیمان به وجود بیاید. اول اینکه این مصاحبه انجام شد تا پورموسوی به خود بیاید و برگردد که معلوم نیست تکلیف چه می‌شود. بعد هم اینکه ظاهراً مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان قصد دارند در صورت توافق نکردن با پورموسوی، باز هم سراغ محمود فکری بروند که او را برگردانند که این مسأله هم عجیب به نظر می‌رسد. با این شرایط باید دید هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان امروز چه تصمیمی می‌گیرد و آیا پورموسوی در این تیم می‌ماند یا نه. نکته جالب این است که نقل و انتقالات باشگاه نفت مسجدسلیمان همچنان بر اساس لیست موردنیاز سیروس پورموسوی انجام می‌شود که باید دید سرمربی دیگری این شرایط را قبول خواهد کرد یا نه.
 
 
دشتی در نفت مسجدسلیمان
علی دشتی که در نقل و انتقالات نیم ‌فصل لیگ بیستم از ذوب‌آهن اصفهان راهی گل‌گهر سیرجان شده بود، پس از اتمام قراردادش با این باشگاه با نفت مسجدسلیمان به توافق رسید. این هافبک ۲۷ ساله بوشهری که سابقه بازی در پیکان، پارس جنوبی جم، سایپا و استقلال را هم در کارنامه دارد، پس از جلسه با مدیران نفت مسجدسلیمان، قراردادش با این باشگاه را امضا کرد. نفت مسجدسلیمان پیش از این نفراتی مثل محمد طیبی، میثم نقی‌زاده و مهرداد بشاگردی ... را جذب کرده بود و علی دشتی چهارمین خرید لیگ برتری این باشگاه جنوبی محسوب می‌شود.

 


Page Generated in 0.0047 sec