printlogo


کد خبر: 235106تاریخ: 1400/6/28 00:00
تمجید چند باره کمیته بین‌المللی پارالمپیک از زهرا نعمتی
یک طلا تا شکستن رکورد پارالمپیک

وبسایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک از زهرا نعمتی به عنوان یکی از مدال‌آوران بازی‌های پارالمپیک توکیو تمجید کرد و از او به عنوان دومین تیرانداز پرافتخار تاریخ یاد کرد. این برای چندمین بار در ماه‌های اخیر است که زهرا نعمتی از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک مورد تجلیل قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم به تنها ورزشکار ایرانی تبدیل شده که تا این اندازه در سطح بین‌الملل مورد حمایت قرار گرفته است. هر بار به یک بهانه او به خبر اصلی کمیته بین‌المللی پارالمپیک تبدیل می‌شود و این بار کمیته بین‌المللی پارالمپیک با انتشار گزارشی از بزرگترین دستاوردهای ورزشکاران در طول بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ یاد کرد و البته نام زهرا نعمتی را هم در صدر این گزارش قرار داد. در این گزارش از پنج ورزشکار برتر بازی‌ها یاد شده و نام زهرا نعمتی به عنوان اولین ورزشکار در ابتدای گزارش قرار گرفته تا مشخص شود که او برای کمیته بین‌المللی پارالمپیک از هر ورزشکاری مهم‌تر است.
در این گزارش از مدال طلای زهرا نعمتی در توکیو تجلیل شده و با اشاره به مسابقه فینال او عنوان شده که حالا او دومین ورزشکار برتر تاریخ در پاراتیروکمان است که توانسته سه طلای پیاپی در بازی‌های پارالمپیک کسب کند. با اعلام کمیته بین‌المللی پارالمپیک پیش از این، تنها کسی که موفق به کسب مدال‌های پی‌درپی شده، مارگارت هریمن آفریقایی است که توانست در بازی‌های ۱۹۶۰، ۱۹۶۴، ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ مدال طلای رشته پاراتیروکمان را از آن خود کند و حالا زهرا نعمتی فقط یک گام دیگر تا این موفقیت بزرگ فاصله دارد. نعمتی اگر بتواند به مدال طلای پاراتیروکمان در بازی‌های 2024 پاریس برسد، به رکورد این ورزشکار آفریقایی می‌رسد.
در این گزارش همچنین عنوان شده که با توجه به انتخاب زهرا نعمتی به عنوان یکی از شش عضو شورای ورزشکاران IPC، او می‌تواند تأثیری فراتر از یک ورزشکار پاراتیروکمان بر جنبش پارالمپیک داشته باشد.
همچین کمیته بین‌المللی پارالمپیک عنوان کرده با توجه به حضور همزمان زهرا نعمتی به عنوان اولین زن ایرانی در بازی‌های المپیک و پارالمپیک، از این موفقیت استفاده کرد تا در خصوص حضور زنان در ورزش و افراد دارای معلولیت صحبت کند. حالا اگر زهرا نعمتی بتواند از سد رقیب آفریقایی بگذرد، نام او بیش از همیشه در ورزش پارالمپیک خواهد درخشید.

Page Generated in 0.0051 sec