printlogo


کد خبر: 235105تاریخ: 1400/6/28 00:00
رقابت ایران – ژاپن در فینال قهرمانی آسیا
روز موعود

ایران ورزشی - رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا به ایستگاه آخر رسید. ایستگاهی درست با همان مختصاتی که خیلی‌ها انتظارش را داشتند. یک طرف ایران و طرف مقابل ژاپن میزبان. دو تیمی که در واقع هم بهترین‌های قاره آسیا هستند و عصر امروز باید رقابت نهایی این قاره کهن را برگزار کنند.
 
    میزبان متزلزل
تیم جوان شده ایران در حالی راهی این رقابت‌ها شد و بازی‌هایش را آغاز کرد که ترسی مخفی از ژاپن میزبان در دل همه وجود داشت. همه جا حرف از این بود که چه زمانی با ژاپن روبه‌رو می‌شویم و اگر قبل از فینال باشد چه باید بکنیم!
حالا نوبت به همین تقابل از ابتدا حساس رسیده اما در ذهن ملی‌پوشان ایران، دیگر ژاپن آن تیم خطرناک و دردسرساز نیست. باخت آنها در مرحله دوم به چین به همه ثابت کرد که این تیم با اندکی فشار و آنالیز درست، به سادگی تسلیم پذیر است و قابل بردن.
شکست ژاپنی‌ها به چین حتی نزدیک بود صعود این تیم به نیمه نهایی را هم با مشکل مواجه کند و حداقل آنها را با دومی به این مرحله برساند. با این حال پیروزی سه بر صفر آنها برابر استرالیا، باعث شد تا حتی جای چین را هم در صدر جدول بگیرند و به جای نیمه نهایی، در همان فینال منتظر ایران باشند.
سامورایی‌ها البته روز گذشته مانند ایران در نیمه نهایی به میدان رفتند و آنها هم با نتیجه مشابه 3 بر 1، چین تایپه را کنار زده و فینالیست شدند.
هر دو رقابت نیمه نهایی به یک شکل پیش رفت. ست اول هر دو بازی به ایران و ژاپن رسید و در ادامه ست دوم را چین و چین تایپه گرفتند. 
در نهایت اما دو ست بعدی به ایران و ژاپن رسید تا فینال مورد انتظار همه به وقوع بپیوندد. 
رقابت دو تیمی که در المپیک توکیو، نمایندگان قاره کهن بودند و طی سال‌های گذشته بهترین نتایج را در بین آسیایی‌ها کسب کرده‌اند.
 
    پایان خوش؟
تیمی که بهروز عطایی از میان نفرات جوان تیم المپیکی ایران و چند بازیکن دیگر جمع و جور کرد، عملکرد قابل قبولی در چیبا داشته. اگرچه که شاید به جز رقابت نیمه نهایی به چالش جدی کشیده نشده و حریف چندان قدرتمندی را به خود ندیده اما شاید بتوان همین حالا و بدون در نظر گرفتن نتیجه فینال هم نمره قبولی را به عطایی داد.
با تمام اینها شاید باید بپذیریم که برای تعریف و تمجید از او و همچنین تثبیت جایگاه مربی ایرانی روی نیمکت مربیگری، به چیزی بیشتر از نمره قبولی نیاز 
است.
نبرد رودررو با ژاپن، چه از لحاظ روحی و چه فنی، آزمون نهایی بهروز عطایی در رقابت‌های قهرمانی آسیاست که از قضا تکلیف طلا و نقره را هم مشخص می‌کند. پس قطعاً مهم‌ترین بازی جام است از هر نظر. جامی که تا اینجا به خوبی و راحتی برای‌مان پیش رفته و حالا هم امیدواریم پایان خوشی برای‌مان به همراه داشته باشد.

Page Generated in 0.0054 sec