printlogo


کد خبر: 235099تاریخ: 1400/6/28 00:00
یوونتوس - میلان؛ ساعت 23:15
بِبَر و یک نفس راحت بکش

دو تیم یوونتوس و میلان در لیگ قهرمانان اروپا نتایج متفاوتی گرفتند. آنها حالا در تورین به مصاف هم می‌روند و تیم میزبان بسیار نیازمند پیروزی است.
یووه با وجود پیروزی در لیگ قهرمانان، در سری آ بسیار بد بوده و رقیب آنها، میلان، در هر سه مسابقه خود در این رقابت‌ها پیروز شده است.
یوونتوس در سوئد توانست مالمو را ببرد. این اولین برد آنها در این فصل بود و با نتیجه 3 بر صفر رقم خورد. پائولو دیبالا که کاپیتان یووه بود، احیا شده و آلوارو موراتا هم از زیر سایه کریستیانو رونالدو بیرون آمده است.
تیم مکس آلگری چند روز قبل از آن بازی در ورزشگاه استادیو مارادونا ناپولی شکست خورده بود و قبل از دیدارهای ملی هم مقابل امپولی تازه‌صعودکرده باخته بود. فشار بر آلگری زیاد است و او می‌داند باید ثابت کند دومین دوره حضورش روی نیمکت یوونتوس، مانند دوره اولش خواهد بود.
یوونتوس 9 فصل پیاپی قهرمان سری آ شد که بسیاری از این قهرمانی‌ها با این مربی سابق میلان به دست آمد. آنها فصل پیش قهرمانی را به اینتر واگذار کردند و در این فصل هم به رکورد ناخواسته‌ای رسیده‌اند. پیش از این، تنها در فصل 16-2015 بود که یوونتوس نتوانسته بود سه بازی اول خود در لیگ را ببرد.
رفتن رونالدو باعث ایجاد پرسش‌هایی در خط حمله شده است و یوونتوس در 17 بازی اخیر خود در سری آ دست‌کم یک گل دریافت کرده است. این یعنی به شکلی عجیب، نقطه ضعف آنها در خط دفاعی‌شان قرار دارد.
زوج دفاعی یوونتوس پس از دورانی درخشان دارد به پایان راه نزدیک می‌شود و وویچیخ شزنی، دروازه‌بان یووه هم ماه‌های فاجعه‌باری را می‌گذراند. به این ترتیب آنها باید به دیبالا و فدریکو کیه‌زا -که آماده شده- متکی باشند تا به پیروزی مهمی در این مسابقه برسند.
میلان بازگشت جذابی به لیگ قهرمانان داشت. اولین بازی آنها در آنفیلد با شکست همراه بود. اما این باور در استفانو پیولی و مردانش تقویت شد که آنها پس از یک دوره افول، حالا به سمت استمرار در موفقیت می‌روند.
میلان یک بر صفر عقب افتاد و البته مایک ماینیان هم پنالتی محمد صلاح را مهار کرد. آنها در انتهای نیمه اول دو گل زدند، اما در نهایت بازی را با نتیجه 3 بر 2 باختند.
میلان می‌خواهد مانند فصل گذشته به‌دنبال فتح سری آ باشد. بخت با تیم پیولی در این فصل یار بوده و آنها در جدیدترین بازی‌شان در سری آ توانسته‌اند لاتزیو را ببرند. این بازی با نتیجه 2 بر صفر به پایان رسید، اما میلان چنان برتر بود که در صورت دقت بیشتر مهاجمان، می‌توانست بازی را با گل‌های بیشتری به پایان برساند. خط حمله خطرناک لاتزیو هم در طول بازی مهار شده بود.
زلاتان ابراهیموویچ که به نیمکت برگشته بود، به میدان رفت و بلافاصله هم گل زد. این مهاجم سابق یوونتوس بی‌تردید در نبرد میلان برای قهرمانی نقش پررنگی خواهد داشت.
اما این مهاجم بلندقامت به احتمال زیاد در بازی امشب غایب خواهد بود و نقشش این خواهد بود که بازیکنان تیمش را تشویق کند. میلان می‌خواهد این بازی را ببرد و به آمار سه برد در چهار مسابقه اخیر مقابل یووه در لیگ برسد. در این صورت، فاصله دو تیم در جدول به 11 امتیاز افزایش می‌یابد.
مکس آلگری، مربی یوونتوس، پیش از این بازی حساس مقابل تیم سابقش دریافته که فدریکو کیه‌زا از مصدومیت عضله ران بهبود یافته است. او در تعطیلات دیدارهای ملی آسیب دید و دو بازی اخیر یووه را از دست داد.
اما فدریکو برناردسکی، دیگر ملی‌پوش یوونتوس هم از ناحیه زانو مصدوم است و اوضاعش باید بررسی شود. او احتمالاً به این مسابقه نمی‌رسد.
آلگری باید در خط دفاعی تصمیم بگیرد در کنار لئوناردو بونوچی، بازیکن سابق میلان، از تجربه جورجیو کیه‌لینی بهره ببرد یا از جوانی ماتیس دی‌لیخت. پائولو دیبالا و آلوارو موراتا هم در خط حمله کنار هم بازی خواهند کرد.
در میلان هم زلاتان غایب است. او که تازه از بند مصدومیت رها شده بود، این‌بار از ناحیه آشیل آسیب دیده است. به این ترتیب اولیویه ژیرو در خط حمله حضور می‌یابد.
این مهاجم فرانسوی و ساندرو تونالی مقابل لیورپول نیمکت‌نشین بودند و تونالی هم احتمالاً به ترکیب برمی‌گردد و کنار فرانک کسیه بازی خواهد کرد.
حضور ژیرو به این معناست که آنته ربیچ غایب خواهد بود، هرچند او ممکن است به کناره‌ها برود و جای رافائل لیائو را بگیرد.
 
 
 
ترکیب احتمالی: 
یوونتوس: شزنی؛ دانیلو، دی‌لیخت، بونوچی، ساندرو؛ کوادرادو، بنتانکور، لوکاتلی، رابیو؛ دیبالا، موراتا
میلان: ماینیان؛ کالابریا، کیائر، توموری، هرناندس؛ تونالی، کسیه؛ ساله‌ماکرس، دیاز، لیائو؛ ژیرو
 

Page Generated in 0.0056 sec