printlogo


کد خبر: 235089تاریخ: 1400/6/28 00:00
سردرگمی از لیگ بیستم تا لیگ بیست‌و‌یکم
استقلال و ماجراهای «پیش‌فصل»
با توجه به اینکه مددی از سمت خود استعفاء کرده هیچ بعید نیست نشست لغو شود و حتی دیگر اعضای هیات مدیره استقلال نیز تغییر کنند اما این فعل و انفعالات سبب می‌شود که دوباره استقلال فرصت را از دست بدهد وبرای تعیین تکلیف از سوی تصمیم گیران خود در وزارت ورزش و جوانان زمان قابل توجهی را پیش از شروع فصل از کف بدهد

حمیدرضا عرب  

مدیران باشگاه استقلال از فرهاد مجیدی خواسته‌اند امروز به باشگاه برود و درباره دلایل شکست مقابل الهلال عربستان و برخی مسائل دیگر به آنها توضیح بدهد. طبق وعده‌ای که چند روز قبل احمد مددی قبل از استعفایش داد، قرار است بعد از بررسی گزارش فرهاد مجیدی در نشست هیأت‌مدیره، پیرامون ماندن یا جدایی او تصمیم نهایی اتخاذ شود. برخی احتمالاً از اعمال شروطی برای ادامه فعالیت مجیدی صحبت به میان می‌آورند و برخی هم بر این باورند اگر باشگاه استقلال اقدام به اعمال شروطی برای مجیدی کند، او از سمتش استعفا خواهد داد.
گمانه‌زنی‌ درباره آنچه در استقلال رقم می‌خورد تا برگزاری نشست امروز غیرمنطقی است و باید تا برگزاری این نشست تأنی کرد. در عین حال شنیده می‌شود فرهاد مجیدی به‌دلیل برخی مشکلات شخصی ممکن است در این نشست حاضر نشود که اگر مجیدی از حضور در باشگاه امتناع کند، آنگاه هیأت‌مدیره باشگاه استقلال این موضوع را هم ملاک سنجش عملکرد او قرار می‌دهد و طبیعتاً هر احتمالی نیز ممکن خواهد بود.
بنابراین حضور مجیدی در این نشست می‌تواند به بهبود اوضاع کنونی باشگاه استقلال کمک قابل توجهی کند و بهتر است سرمربی استقلال هر کاری در امارات دارد را به روزهای بعد موکول کرده و به تهران بیاید و با مدیران باشگاه استقلال بر سر تمام مسائل و ابهام‌ها به گفت‌و‌گو بنشیند.
بدون شک حضور مجیدی در باشگاه استقلال چه او با این باشگاه ادامه همکاری دهد، چه قطع همکاری کند تصویر مطلوبی از او پدید خواهد آورد و بر آرام‌تر شدن اوضاع متشنج استقلال خواهد افزود.
***
با توجه به فضایی که به وجود آمده چند حالت در ذهن متصور است. حالت نخست جمع‌بندی نهایی با مجیدی و ادامه همکاری با او و شروع تمرینات است و حالت دیگر این است که اعضای هیأت‌مدیره سراغ گزینه‌های مورد نظر بروند. حالت دیگری هم برای استقلال وجود دارد و این احتمال را هم باید جدی انگاشت که شاید در نهایت وزارت ورزش و جوانان تصمیم به قطع همکاری با مدیران باشگاه بگیرد و مدیران جدیدی را بر مسند کار قرار دهد (کما اینکه دیدیم مددی عصر دیروز از سمت خود استعفاء داد) که اگر چنین اتفاقی رخ دهد آنگاه شیشه عمر مجیدی به دست مدیران آینده این باشگاه خواهد افتاد و هیچ بعید نیست که هم مدیریت تغییر کند و هم کادر فنی.
استقلال اکنون در وضعیتی کاملاً بی‌ثبات قرار گرفته و نتایج ماه‌های اخیر دست به دست هم داده تا حس بی‌اعتمادی نسبت به این باشگاه فزونی بگیرد. بدون اغماض نه مدیران استقلال عملکرد قابل دفاعی دارند و نه فرهاد مجیدی. استقلال بعد از اینکه قهرمانی در جام حذفی را از دست و یک جام دیگر را به رقبا داد، در لیگ قهرمانان آسیا نیز نتوانست به نتیجه مناسبی مقابل الهلال دست یابد و از این عرصه نیز حذف شد.
حذف‌های پی‌درپی و در کنار آن مشکلات مالی و شکافی که میان کادر فنی و مدیران وجود دارد و البته اعتراض‌هایی که همواره از سوی برخی هواداران به وضعیت باشگاه وجود داشته، اوضاع را بشدت نگران‌کننده پیش می‌برد و تصمیم‌گیران باشگاه استقلال (بالادستی‌ها) باید فی‌الفور درباره آینده این باشگاه به جمع‌بندی برسند تا لااقل روزهای مهم پیش‌فصل از دست نرود.
به یاد می‌آوریم که استقلال پیش‌فصل لیگ بیستم را هم به‌دلیل نامشخص بودن وضعیت برخی بازیکنان، بی‌پولی و نداشتن سرمربی از دست داد. اکنون نیز استقلال در همان مسیر قرار گرفته است و چنانچه به‌سرعت در فاز آماده‌سازی قرار نگیرد و قرارداد برخی بازیکنان تعیین‌تکلیف نشود، همان بلایی که فصل‌پیش بر سر این تیم نازل شد، بار دیگر تکرار شده و استقلال دورنمای مطلوبی در لیگ بیست‌و‌یکم پیش روی خود نخواهد داشت.

Page Generated in 0.0049 sec