printlogo


کد خبر: 235082تاریخ: 1400/6/28 00:00
پیشکسوتان پرسپولیس از مواجهه با حریف عربستانی می‌گویند
الهلال را بزرگ نکنیم، می‌توانیم صعود کنیم

با مشخص شدن حریف پرسپولیس در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و برخورد با الهلال قدرتمند حالا پیشکسوتان پرسپولیس درباره بازی 24 مهر ماه و جزئیات فنی و غیر فنی آن به تناوب اظهارنظر می‌کنند.
محمود کلهر معتقد است بازی الهلال با استقلال ضعف‌های حریف سعودی را به پرسپولیس نشان داده اما در پاسخ به این سؤال که آیا الهلال یک ماه بعد همان تیم است؟ می‌گوید: «در بازی این تیم مقابل استقلال مشخص شد نقاط ضعف تیم عربستانی همان چیزی است که پرسپولیس می‌خواهد. تیم ما می‌تواند به دلیل در اختیار داشتن نیروهای کارآمد در تمام نقاط زمین به ویژه در نقاط تهاجمی تیم الهلال را شکست دهد. پرسپولیس در خط جلو بازیکنانی در اختیار دارد که برای هر دفاعی خطرناک هستند. در بازی استقلال با الهلال ناهماهنگی و کندی نفرات خط دفاعی تیم عربستانی را دیدیم و با استفاده از همین نقاط ضعف پرسپولیس توان بردن الهلال را دارد و می‌تواند با پیروزی مقابل این حریف راهی نیمه‌نهایی شود.»
جالب اینکه کلهر بازی در عربستان را هم به سود پرسپولیس می‌داند: «شاید برگزاری بازی مقابل الهلال در عربستان کار دشواری باشد اما تجربه ثابت کرده پرسپولیس همیشه در خانه حریف بهتر بازی می‌کند. حضور تماشاگر در ورزشگاه بار سنگینی روی بازیکنان الهلال می‌گذارد و اگر در خانه خودشان و در دقایق ابتدایی نتیجه نگیرند، مورد انتقاد هواداران قرار خواهند گرفت.»
ادموند بزیک هم ضمن انتقاد از فدراسیون که اجازه نداده پرسپولیس بازیکن خارجی بگیرد، تنها به سخت بودن این بازی اشاره می‌کند و وارد جزئیات فنی نمی‌شود: «این یک قرعه سخت برای پرسپولیس است ولی این تیم تجربه کافی را در آسیا دارد و انگیزه بالای بازیکنان پرسپولیس می‌تواند برای این تیم یک امتیاز مثبت باشد. بدشانسی پرسپولیس این است که مدت‌هاست به عنوان میزبان بازی نمی‌کند و این کار را سخت‌تر خواهد کرد.»
اسماعیل حلالی اما معتقد است نباید بیش از اندازه روی توان فنی و بازیکنان گرانقیمت حریف عربستانی مانور داد و از الهلال غول ساخت: «ما از این به بعد نباید به نام و نشان تیم‌هایی که روبه‌روی‌مان قرار می‌گیرند، توجه کنیم. پرسپولیس در کوتاه‌ترین مسیر تا رسیدن به فینال و قهرمانی در آسیا قرار دارد و نباید به اسم، آوازه و حتی مهره‌های چند میلیون دلاری الهلال فکر کند. پرسپولیسی‌ها نباید الهلال را بزرگ کنند. این تیم و دیگر تیم‌های غرب آسیا هر چقدر هم اسامی بزرگی داشته باشند نمی‌توانند به گرد پای پرسپولیس هم برسند. اگر چه در مسیر قهرمانی پرسپولیس در آسیا کمبودهایی احساس می‌شود اما فاکتورهایی مثل همدلی، همبستگی و رفاقت حاکم در این باشگاه کمبودها را تا حدودی پوشش می‌دهد.»
حسین کلانی هم تقریباً با حلالی هم عقیده است: «به هر حال پرسپولیس یا باید با الهلال بازی می‌کرد یا النصر لذا برای پرسپولیس نباید اینکه با کدام تیم بازی می‌کند زیاد مهم باشد. از لحاظ فنی تیم پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های آسیا است و با توجه به آمادگی بسیار بالایی که سرخ‌پوشان دارند و در بازی با استقلال تاجیکستان نیز آن را به خوبی نشان دادند، به نظر من می‌توانیم الهلال را در عربستان شکست دهیم و راهی مرحله بعد شویم.»
محمد پنجعلی یکی از آنهایی است که به صعود تیم محبوبش خوشبین است. او در خصوص اینکه پرسپولیس تاکنون در مصاف با الهلال موفق به پیروزی نشده است، می‌گوید: «من فکر می‌کنم این تیم پتانسیل فینال رفتن و قهرمانی را دارد. الهلال تیم خوبی است ولی فکر می‌کنم پرسپولیس مهره‌های باهوش‌تر و کارکشته‌تری دارد. ان‌شاءالله می‌بریم. سخت است ولی بچه‌هایی که من دیدم بازی به بازی در حال بهتر شدن هستند. یک واقعیت این است که تیم در کنار هم کم بازی کرده است. هر چقدر بازی تدارکاتی بیشتر برگزار کنیم، به نفع خودمان است. با این حال هنوز چیزی از دست نداده‌ایم و امیدوارم به جلو پیش برویم و قهرمان شویم.»

Page Generated in 0.0052 sec