printlogo


کد خبر: 235081تاریخ: 1400/6/28 00:00
6 بازی رسمی برای سعودی‌ها، یک بازی تدارکاتی و دو دیدار رسمی برای ایران
شرایط کاملاً متفاوت ملی‌پوشان پرسپولیس و الهلال

ایران ورزشی – پرسپولیس در شرایطی روز 24 مهرماه در ریاض باید مقابل الهلال بازی کند که شرایط کاملاً متفاوتی نسبت به حریف عربستانی‌اش خواهد داشت.
پرسپولیس احتمالاً حداقل سه ملی‌پوش در لیست بعدی تیم ملی خواهد داشت (امیری، ترابی و سرلک) اما این مسأله در مورد الهلال سخت‌تر هم هست چرا که در آخرین لیستی که هروه رنارد برای دو بازی ابتدایی عربستان در مقدماتی جام جهانی اعلام کرد، نام 9 بازیکن الهلال به چشم می‌خورد. علی البلیهی، محمد البریک، یاسر الشهرانی، عبدالله عطیف، محمد کنو، سلمان الفرج، سالم الدوساری، عبدالله الحمدان و صالح الشهری، بازیکنانی بودند که از این تیم به اردوی سعودی‌ها دعوت شدند که البته عبدالله عطیف در دیدار با عمان مصدوم شد و تا 6 ماه از میادین به دور خواهد بود.
در عین حال هر چقدر که پرسپولیسی‌ها قبل از سفر به ریاض احتیاج به بازی تدارکاتی و رسیدن به فرم مسابقه دارند، الهلالی‌ها با بازی‌های متناوب و متعدد خسته خواهند شد.
تیم ملی ایران روز 15 مهرماه باید در امارات مقابل تیم ملی این کشور بازی کند و احتمالاً از 5 تا 7 روز قبل از این مسابقه، حداقل سه بازیکن و دو مربی پرسپولیس به اردوی تیم ملی خواهند رفت. تمرینات پرسپولیس برای بازی با الهلال از همین فردا (دوشنبه 29 شهریور ماه) آغاز خواهد شد. قرار است طی سه هفته تمرین، این تیم سه بازی تدارکاتی هم داشته باشد. با این حال از آنجایی که احتمالاً ملی‌پوشان پرسپولیس از 7 یا 8 مهرماه به اردوی ملی خواهند رفت، یحیی و کادرش فقط چیزی حدود 10 روز فرصت دارند تا تیم را با حضور ستاره‌های ملی‌پوش تمرین بدهند. حالا مشخص نیست که در این چند روز باشگاه و کادر فنی موفق به انجام بازی تدارکاتی بشوند یا نه تا ملی‌پوشان هم در این بازی‌ها حضور داشته باشند. اما پیش‌بینی می‌شود در نهایت فقط در یکی از بازی‌های تدارکاتی، پرسپولیس از ملی‌پوشانش هم استفاده کند.
ملی‌پوشان پرسپولیس بعد از بازی با امارات هم تحت اختیار اسکوچیچ خواهند بود تا در بازی 20 مهرماه مقابل کره‌ جنوبی بازی کنند که خوشبختانه این بازی خانگی است. در بهترین حالت ملی‌پوشان پرسپولیس بعد از حدود دو هفته دوری از تمرینات سرخ‌ها، 21 مهرماه به اردوی تیم باشگاهی‌شان برمی‌گردند و شاید با یک ریکاوری در تهران 22 مهرماه راهی ریاض شوند.
در سوی مقابل شرایط برای الهلال و ملی‌پوشانش کاملاً متفاوت است. از روز شنبه چهار مسابقه در تقویم باشگاهی لیگ عربستان برای الهلال گنجانده شده؛27 شهریور: الهلال – الاتفاق، اول مهر: الشباب – الهلال، 6 مهر: الفیحا – الهلال، 10 مهر: الحزم – الهلال که سه تا از این بازی‌ها خارج از خانه است. بعد از این چهار بازی باشگاهی، ملی‌پوشان الهلال که تعدادشان حتی در صورت کنار رفتن عطیف و احتمالاً محمد البریک زیاد است باید دو بازی ملی انجام دهند.
تیم ملی عربستان در مقدماتی جام جهانی 15 و 20 مهرماه به ترتیب با ژاپن و چین بازی خواهد کرد که از خوش شانسی سعودی‌ها هر دو بازی ملی آنها خانگی است و ملی‌پوشان این تیم هم مجبور به سفر به شرق دور نخواهند بود.
در واقع ملی‌پوشان الهلال با 6 بازی سنگین و رسمی به مسابقه پرسپولیس می‌رسند اما احتمالاً ملی‌پوشان پرسپولیس یک بازی تدارکاتی باشگاهی و دو بازی رسمی ملی خواهند داشت. تیم پرسپولیس هم تنها با سه بازی تدارکاتی به عربستان خواهد رفت تا شرایط دو تیم کاملاً متفاوت باشد.
در واقع ملی‌پوشان الهلال هم بشدت در فرم مسابقه خواهند بود هم خسته می‌شوند اما ملی‌پوشان پرسپولیس که هم تعدادشان نصف ملی‌پوشان الهلال نیست، نصف آنها هم بازی نخواهند کرد که باید دید این شرایط به نفع پرسپولیس تمام می‌شود یا به ضررش.

Page Generated in 0.0054 sec